A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Opel » Zafira (1999-2005)

Zafira 1.8 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

A szürke igásló.

Szöveges ítélet

Friss műszakival vettem, mindössze 800€-ért 14 évesen, ismerőstől. Amikor először beleültem két dolog tűnt fel:

-igen fura üléspozíció
-hú de megy (ahhoz képest, amit vártam).

Igazából azóta se tudtam beállítani az ülést tökélestesen. Magasan ülök, viszonylag egyenes derékkal, de a bal lábam nem tudom kinyújtani, mert nem fér el a középkonzol és a kuplungpedál között (jobbkormányos). Viszont egész vehemensen mozgatja a 125 paci a kasznit. Autópályán mindig oda kell figyelnem, hogy mennyivel megyek, mert mindig azon kapom magam, hogy a sebességhatár fölött vagyok már megint, illetve sose jelent gondot egy kamionsor lehagyása, ha történetesen valaki lendületesebben jön mögöttem. Odalépek neki és 150-160-ig húz. Gyorsabban sose mentem vele, de nem is arra való. Országúton szintén jól jön a fürgesége, ha előzni kell. NAGYON hiányzik egy hatodik kímélő fokozat , mert sztrádatempónál 4000-et pörög totál feleslegesen, csak a fogyasztás lesz magasabb tőle.

Szóval egyelőre teljesen elégedett vagyok vele. Még nem hagyott ott sehol, eddig még mindig elfértünk benne, pedig van, hogy a 3 gyerek, nagy babakocsi, anyós, mi meg a cuccaink utaznak benne. Ahhoz képest, hogy Astra az alapja nem rossz, ugye? Ja, a kinézet. Én kifejezetten szeretem ezt a kortalan formát, de ugye nem vagyunk egyfromák.

Update 2016.08.05.
Túl vagyunk már egy-két összeveszésen, ahogy azt a hibalistánál kifejtettem, de még mindig szeretjük. Ha csak nem jön egy gazdaságtalanul javítható hiba megmarad, mert ennél olcsóbban egyszerűen nem lehet családi-autózni.

Update 2017.09.10.
A műszaki vizsga egy élmény volt. Ilyen gyorsan még egy autóm sem kapott műszakit, pedig egy kicsit aggódtam. Aggódtam, ugyanis még májusban történt egy kis malőr. Általában a családdal autózva dimbes-dombos utakon jót szoktunk szórakozni a "hullámvasutazáson". Na ezt sikerült kimaxolni, amikor egy ugratót sikerült abszolválni utazósebességgel. Nem viccelek: kb. egy másodpercig a levegőben volt az autó összes kereke. Aztán hatalmas csattanással huppantunk vissza. Bent égett gumiszag (mint később kiderült a gumi beleért a sárvédőbe), valamint olajszag. Ablak le, tükör sasol, hogy húzunk-e olajcsíkot, ha esetleg a kartert is odacsaptuk, de nem. Elmókáztunk még fél órát, míg odaértük a célállomásra és ebben autópálya is volt, odaérve óvatosan körbenéztem az autót, de semmi nyoma sérülésnek, a kormány se rázott. Visszatérve a műszakihoz: a futóművet is rendben találták, még csak figyelmeztetés se volt, hogy na ezt legközelebbre cserélni kell. Mondja még ezek után nekem valaki, hogy szar a futómű! Ja, azóta gumisnál is voltam, a kerekek is rendben voltak, kicsi súlyok kellettek csak a centizéshez, kivéve a bal hátsót, azt egy kicsit kellett görgőzni. Amúgy vicces, azt hittem rosszabb lesz a helyzet. Persze lett is, de nem ezért: végzett a gumis a centizéssel, leteszi a kereket (futófelület rendben), én meg kiszúrom, hogy nini: csavar! Sebaj, szereljük. Gumi le, na b+ a csavar olyan hosszú volt, hogy beleért az oldalfalba és jól szétbarmolta. Az eredmény: két új Pirelli P6... Én Firestone-t szerettem volna, amilyenek elöl vannak, mert azok fognak, mint a piros festék, de az nem volt raktáron, nekem meg pár órával később jelenésem volt a reptéren. Ezzel az autóval. Szóval lett ez. Kicsit drágább volt, ellenben igen unalmas a futófelület mintázata. De mit akarok, ez egy családi autó. 17"-es kerekeken... A képen a hátrébb látható kék Zafira volt a donor.

Update 2019.03.15.
Eladtam. A 2018-as műszakin találtak "pár" javítani való tételt. Igazából, ha úgy vesszük, tényleg csak kettőt. Gyakorlatilag a komplett fékrendszert fel kellett volna újítani (ez sem igaz, mert csak a kopó/fogyó alkatrészeket, de azt mind körbe), négy tárcsa, betétek, kézifék, flexicsövek. Valamint a jobb hátsó rugónak tört le a vége, bár azt meg észre se lehetett venni. Meg kellett volna két új gumi előre. Amúgy egyik tétel sem húzós, a normál használat része, de így egyben annyi volt, hogy több lett volna, mint amit az autóért kapnék. Márpedig eladásra lett volna áttolva a műszakin, mert már ott figyelt a Mazda 5 a ház előtt. Ergo gazdaságilag értelmetlen lett volna a beruházás. Még megpróbáltam eladni, hátha valakinek kell egy olcsó családi autó, de csak bontósok jelentkeztek, hogy vasárban elvinnék. Végül ez lett a végzete szegénynek, pedig azóta a Mazdát is lecseréltem egy Seat Alhambrára. Valahol sajnálom, mert motorikusan nagyon egyben volt, gyűrűzés óta az olajat egyáltalán nem fogyasztotta, a futóművét meg is énekeltem a "brutálteszt" révén, és nem rohadt sehol sem. Ha nem állna a Calibra projekt a garázsban valószínűleg megcsináltam volna magamnak, de így sajnos mennie kellett.

Hibalista

- Motort cseréltek benne mielőtt megvettem. 140k volt az eredetiben, ebben csak 90 van, viszont álltában elfáradtak a szelepszár szimmeringek és most sok olajat vedel. Egy kicsit vissza tudtam szorítani 15W40-es olajjal, illetve igyexem nem pörgetve közlekedni, de a megoldás a szimmeringek cseréje lesz. A váltórudazat nem tökéletesen lett rögzítve, akadt a kettes, de kb. 5 perc melóval beállítottuk a szerelőmmel, azóta puhán veszi a fokozatokat. Elfogyott a hátsó fékbetét, de ez ugye nem hiba. A következő műszakira néhány szilentet cserélni kell majd (meg persze a motor az emisszió miatt), de ennyi. A távirányítós központizár szokott hülyáskedni, ilyenkor újrakonfigurálom gyújtás-gombnyomás segítségével, de egy kicsit bosszant a dolog, majd egyszer a végére járok (elektronikai műszerész vagyok). Az ajtócsatlakozókat már ellenőriztem, de mélyebbre ásni egyelőre lusta vagyok, még nem érte el a kényelmetlenség faktor a tűréshatáromat. A légzsák visszajelző világít, műszaki előtt még megnézetem az okát. Ezen kívűl semmi, és igazából ezek is már mind megvoltak megvételkor. - - Update 2014. 11. 10. - Megvan a műszaki vizsga. A motor mondjuk kétszer többe fájt, mint terveztem, mert nem csak a szelepszár szimmeringekkel volt baj, de az egyes hengerben megszorult az olajlehúzó gyűrű, az okozta a mértéktelen olajfogyasztást. Szétszedésnél derült ki, hogy az olaj bejutott a szívótraktusba is. Úgyhogy ez a motor is kapott egy teljes gyűrűzést (a másik a Calibrám, de azt is megénekeltem). Jó hír, hogy a hengerfal tükörsima (mínusz a hónolás), semmi vállasodás. A vizsgabiztos csak annyit mondott, hogy a motor tökéletes. Hihetetlenül alacsony CH értékeket produkált. Ja, azóta egy csepp olajat se csipeget. Végül a futóműben se kellett cserélni semmit. A motortartó bakok felől hallok még valami hangot, de csak induláskor, majd ennek is a végére járunk. - - Update:2016.08.05. - Az utolsó bejegyzés óta letudtunk mégegy hibamentes műszakit, a mostanira meg a bal első kitámasztó szilent, 'oszt csókolom. Viszont: meglett a titokzatos hang forrása. Nem, nem a futómű volt, hanem a középső kipufogódob. A benne lévő furulya lerohadt a helyéről és előre-hátra csapódott minden egyes gyorsításkor és fékezéskor. Naná, hogy szétverte a katalizátort. Egy ideig katalizátor nélkül mentem vele, vártam, hogy na majd hogy megjön az erő, és valamivel tényleg fickósabb lett, különösen ha leforgattam. Előtte mintha fuldokolt volna egy kicsit. Persze a sok letört darab túlfojtotta a rendszert. Viszont érdekes módon mióta bent van az új (bontott), nem lett gyengébb, viszont a fogyasztás drasztikusan csökkent. Az eddigi 500km/tank helyett 600km/tank azért nem rossz, amúgy 8.5 lityi/100km nem éppen kímélő üzemben (értsd: ha kell leforgatom hatezerig hármasban, ha az kell egy biztonságos, gyors előzéshez). - - Egyszer viszont megadta megát, úgy kellett elvontatni a szerelőhöz, mert az AC pumpa bekrepált. Egyik nap még ment, másnap már nem indult. Meg pár héttel ezelőtt nem akart elindulni a nejemnek. Én tovább küsztettem, kb. egy percig (amúgy mindig pöcc-röff) és egyszercsak életre kelt. De csak szépen, sorban, egyesével keltek életre a hengerek. Gondolom koszos/vizes lehetett az üzemanyag, mert azóta sem ismételte meg ezt a huncutságot. Az üzemanyagszűrőt az AC cseréjekor szintén kukáztuk, úgyhogy dugulás nem lehetett. - - Persze bosszantó apróságok mindig vannak, most pl. a kesztyűtartó zárja törött el, de már ott figyel a bontott a csomagtartóban, előtte meg a rádióantenna adta meg magát az elemek haragjának. Az ablaktörlő mechanizmust is cseréltem. Kétszer. Először egy ingyen kapottra, ami szorult, de kitartó, kemény munkával helyre "lubrikáltam", de így sem lett tökéletes. Addig legalább kihúzta, amíg meg nem lett az igazi helyettesítő. - - Update 2017. 09. 10. - Idén júniusban majdnem otthagyott, de végül mégsem. Egy szép vasárnap délután elmentünk moziba a fiammal, a barátaival meg az anyjukkal. Odafelé menet egyszer köhintett egyet. Mondom na! Ilyet ez nem szokott. Aztán ezt megismételte kétszer az odaút alatt. De frankón odaértünk a moziba, gond egy szál se. Ahogy kerestem a mélygarázsban a parkolóhelyet egyszercsak leállt. Azt semmi, az istennek se indult, de a hűtőventillátor forgott ezerrel. Otthagytam a parkolóban elmentünk mozizni, de biztos ami biztos hívtam telefonos segítséget a hazajutáshoz. Mozi után beültettem a többieket az ismerőshöz, aki értünk jött, én meg beültem az enyémbe. Pöcc-röff. Most mivan??? Én mentem elöl, ők jöttek mögöttem. Kb. félúton jártunk, amikor semmi előjáték: puff, leállt, nem indult, ventillátor pörög. Odateszem a kezem a hűtőhöz, kézmeleg... A többieket elküldtem haza, én meg szóltam egy furgonos spanomnak, hogy jöjjön vontatni. Kb. 10 perc múlva próbálok indítózni, pöcc-röff. Na te genyó, nem böksz ki velem, rátoltam a fűtést, meg a fűtőventillátort maximumra, ablakok leteker, haver hív, hogy ha lát szemben jönni forduljon meg és jöjjön utánam. Simán hazaértem, és addigra körvonalazódott a probléma, valami nem kóser a hűtőrendszerrel. Amint elérte az üzemi hőmérsékletet leállt és nem indult, amíg le nem hűlt egy kicsit. Szerelőm rákötötte a diagnosztikát. Eredmény: szépen melegszik, 87 Celsius-nál törés, hirtelen 135 fokos lesz a rendszer. Ami ugye nonszensz. Először a jeladóra gyanakodtunk, de végül a hűtő/fűtő rendszer ECU lett a ludas. Az 1.8-as klímás Zafira eléggé túlkomplikált egy hűtőrendszert kapott: a hőmérséklet jel megy a műszerhez, az ECU-hoz, meg ehhez a vezérlőhöz. Ha a körben bármi elszáll jön a szívás. A megoldás: 200€-ért vettem egy komplett autót (klímás, 1.8, '99), amiből transzplantáltuk a hőagyat és tadaaaaam! Hamár itt volt a lehetőség kioperáltam belőle a klíma radiátort, meg egy-két bizbaszt, ami az enyémből hiányzott, vagy törött volt, a maradékot meg eladtam 100€-ért, járóképesen. Bőven megérte, mert csak a klímaradiátor 150€, ha meg kell venni. Ennek folyománya, hogy tegnapi nappal nyomáspróba után fel lett töltve a klíma és kifogástalanul működik. Ami azért nagy szó, mert már úgy vettem, hogy nem működik, ki tudja mióta volt már működésképtelen. Ja és végre elhárítottam a távirányítós zár hibáját is, ami meg azért jó, mert csak egy kulcslyuk van, a gyereket meg a másik oldalon kell kihalászni az autóból, szóval eddig a jármű elhagyása felért egy kisebb körmenettel, ha a gyerekek is jöttek. Márpedig jönnek, mert mégiscsak ez a csapatszállító jármű...

Ide hordtam szervizbe

Chris

Értékelése: 9

Másik szerelő értékelése

Fehér Garázs

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 1999
Kényelem (7) Használati időtartam 7 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 99000
Megbízhatóság (7) Vezetett km 40000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 10 l
Előző autója? Space Wagon 2.0 Glx-i. Következő autója? 5 Sport
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Opel Zafira 1999

További ítéletek (115 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)