A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Opel » Vivaro (2014)

Vivaro 1.6 tdci BiTurbo 120le 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Modern downsize dízel (2tonna 1.6-os motorral...)

Szöveges ítélet

Nem is tudom hol kezdjem. Évek óta tervezgetem, hogy belevágok én is egy népítéletes saját tapasztalat leírásába, mert én is sokat olvasgatom és szomorúan ráztam a fejem, hogy miért nem tudok meg pl az új vivarokról is több történetet és mások tapasztalatait. Hiába duzzogok azon magamban, hogy mások nem írnak róla, ha én sem írom le a saját eddigi történetem, de ezt most pótolom. A müszaki érdeklődésem mindig is megvolt, de kb. egy fél éve ástam bele magam az autók világába jobban.

2016-ban lett vásárolva 6 személyes kivitelben L2H1 két méter dobozos csomagtér elkülönítve a hátsó üléssor mögött. Az élhető minimum lett bele kérve, hogy kényelmesen hosszabb úton is szerethető társ legyen: tempomat, manuális klima, usb/bluetoosos rádió, tükörfűtés, hátsó elhúzható ablak, tolatóradar és kis hóbortként a megjelenés végett ledes nappali menetfény

pozitívumok:
-az autó kinézete és megjelenése nekem nagyon tetszik az ajtósínhez képest a hátsó ablak és hátrafele tovább a rakodótér karosszéria elemei egy szögbe emelkedik amitől szinte sportosnak hat a dizájn.
-jó érzés vezetni, jól fordul,jó az úttartás, magasan ülök,jó kilátni, jól látni a nagy tükrökből(negativumba is lesz), tolatóradar kiválóan mükődik kb 30centi ahonan folyamítosan sípol, tehát nagyon jól tudok parkolni a 6 méterrel
-rádió is megfelelő nekem szépen normálisan szól, usb-ről tölti a telefont ráadásul két usbje is van az autónak, így az egyikről él folyamatosan a dashcam, plusz akkor is kiadja a feszültséget, ha nincs bekapcsolva maga a rádió.

-1.6-os motor kicsinek és gyengének tűnik 2tonnához de kiválóan mozgatja a kasznit 6 emberrel szarrápakolva is (egy évben 1 ilyen hét van), 1500-tól megjön a turbónyomás és biztonsággal lehet előzni gyorsulni mindent
-bazinagy csomagtér, de ez nem is kérdés igazából, anyos ülés alatti praktikus tároló is klassz
-fogyasztás: egy 60km-es szakaszt tettem meg legtöbbet az autóval az évek során ahol 25km közút és 30km autópálya 5km város a nagyátlagomat 6.4-6.6-ra mondanám ezen a szakaszon pályán 110-el járok, max 5 percel érek oda később ha nyomnám, neki. 110-nél is 6.4körül mutat a pillantnyi jelző 130-nál viszont bejön a képbe a 2tonna és a vonatra jellemző légellenállási érték, szóval 130-nál 8.5l a pillanatnyi, de ugyanezen az uton jöttem haza 5literrel is, ha szigorú óra szerinti 90-el megyek és nem kell előzgetni.

apróbb idegesítő negatívumok (komoly negatívumok előtt):

-hamár a tükröt említettem minden szép és jó addig, amíg nem kezd el esni az eső, mert ugyanis normális rendes esőben a bal tükörre (a fontosabb tükör) csapja valahogy az autó a vizet, de nagyon! pl.: autópályán érek utol egy kamiont természetesen nézem a tükröt, hogy engem előznek-e illetve felmérném, hogy mennyivel is közelednek felém hátulról, ha van világítása még csak-csak éppen látom, hogy egyátalán jön-e a valaki a belső sávban, de esőben nagyon para bármi információt leszűrni a bal tükörből és valljuk be szokott esni az eső.
- szeretek lábra fűteni, mert lábfázós vagyok, ha maxra tekerem a fűtést egy nevetséges süvítő hang jön a szellőzőből. minél nagyobb ventinlátor fokozat, annál hangosabban, szóval maximum és minusz 2 kis kattanás akkor már nem süvít, de még meleget nyom.
- autópályás temponál sokkal jobban tud fűteni, mint 90-el hatodikba egyszerüen vissza hül a motor (akkor is fűt, csak tekergetni kell a szabályzót lefele, ha pályán megyek)
-vezető ülés melletti "középső" hely az inkább elméleti, persze jó hogy van.
-első lökhárító egy kicsit mindig is elállt a pontos síkjától, pedig biztos, hogy szedték le nem egyszer, de sose tudták rendesen visszatenni.
-váltó 1-esbe rakáskor sokszor koppan, 1-esből 2-es váltáskor pedig gyakran reccsen (érzésre elviselem, de vajon mennyire fényes jövő állhat előtte?)

igazi negatívumok:
-20.000km körül az első olajcserén már túl voltam márkaszervízbe (csak 40.000-nél kéne, de persze ez viccnek is rossz) éppen ausztriában amikor hazaindulás előtt felfigyeltem olyan hangra mint mikor kavics van a gumiba letekert ablak és 20-al gurul az ember. Igen ám csak egyhelyben álltam, úgyhogy kavics gyorsan kizárva. Motorháztető fel: látom 10 másodperc nézelődés után látom, hogy az ékszíj hosszában félbe van szakadva és a leszakadt darab csapodik valamihez ez adta a kavicskopogásra emlékeztető hangot. Vasárnap volt...szóval opel assistance, jött az autómentő és elvitte (szerencsére volt hol aludni és a szállástól 5km-re volt a legközelebbi márkaszervíz) 2 napig naponta biciklizgettem be a városba, hogy akkor mi lesz. végül kedd délután sikerült elindulni haza

-47.000km körül második olajcserén is túl (levegőszűrőt magamnak cserélek mindíg, mert a szervíz szerint nem kell még) figyelmes lettem leállítás utáni csattanásra és ha üresben játszottam a gázpedálal akkor is rendesen csörömpölt. Szóval márkaszervíz találgatás hümmögés én nyelestengely csapágyat is mondtam tippre, de persze ott lebegett a kettőtömegű lendkerék is a levegőben, végül váltó le abban bizonyos csapágyak cserélve és új lendkereket kapott plusz 2x új váltóolajat ez augusztusban volt szabadságok és minden így picivel több mint 2 hónap alatt sikerült ezt elvégezni
(egyébként a váltó és a lendkerék is határozottan halkabb lett, de némának nem mondanám)
-53300-nál (most télen) a fagyokkal hidegindításnál kis hallgatózás és tapasztalat kb 2 percig alapjárati fordulatszámingadozás 900helyett 800-1000között hullámzik, és érdekes kopogó hang hidegen. ezekre alapból nehéz mit mondani vagy kezdeni, így egy itthoni titkos nagyon jó minőségű plusz gyári olajszürős olajcserét terveztem, hogy hátha javít valamit a hangján, miután levettem az alsó takaró lemezt látom, hogy vezérlés felől tiszta olaj minden úgyhogy visszatettem a müanyagot olaj marad a kannába és megint megy majd márkaszervízbe az autó (klasz dolog ez a takaró vagy védőlemez legalább nem látszik, hogy folyik az olaj az autóból)

-------------------------------------------------------
UPDATE (2020.02.06): (közben gépészmérnök lettem (nem jelenti hogy autószerelő), de lelkes TC és Gajdán Miki fan)

nehéz felvenni a fonalat több mint egy év távlatából, de megpróbálom. Szóval folyt az olaj irány a márkaszerviz ---> jeleztem a hidegen kopogást, fordulatszám ingadozást és a letagadhatatlan olajfolyást a vezérlés felől. Komplett vezérléscsere lett vége, normálisan letömítve, de a hideg motornál kopogó hang plusz hidegbe fordulatszám ingadozás maradt a kalapban, megnyugtató szövegekkel kísérve, hogy ez így nagyon jó. Váltóval se voltam akkor kibékülve, de arra is mondták, hogy nagyon jó, ritka jó. 2-ből 1-be vissza pakolásnál koppanás elő-elő fordul, de az idők során még kifinomultabb és precizebb "gépkezelő" lettem, és magára a váltásokra nincs kimondott panaszom (de ennél jobban megtervezett váltók is születtek az évek során maradjunk ennyiben)
Szóval ez a vezérlés história is villám gyorsan lezajlott röpke egy hónap alatt sikerült kivitelezni (nyilván tél volt és mindenki influenzás és betegszabadságon)
Funny sztori az esethez: hívtak, hogy mehetek, hurrá megyek, 100+km-re van busszal utaztam fel, majd még a buszon, hivtak, hogy elindultam-e már mert még sincs még készen az autó. Kaptam 1 napra csereautót amit tankolhattam magamnak (szóval egy 10-esembe fájt a plusz 1 nap), de emiatt konkrét tüske nem maradt bennem, mert kipróbáltam legalább egy új astrát (200km volt az autóban) (sima 1.6 benzin 115le (gondolatom szerintem 16 szelep egy kis okoskerékkel a vezérmütengelyen)) nyílván nem szakította szét az aszfaltot, de nagyon átjárt az a fenntarthatóság érzése, hogy nincsen benne porlasztócsúcs(legalábbis nem dizeles), magasnyomású szivattyú, turbó, dpf részecskeszűrő, kettőstömegű. Plusz 140 felett suhanva haza valami 7,4 lett a fogyasztás!
Ami viszont az én meglátásom szerint kissé szégyenletes, hogy a vezérléscsere volumene mellett nem fért bele hogy a 13.000 km-es olajat elhajítsák, igy visszatöltötték....(szóval nem maradt sokáig a polcon az olajam és szűrőm. Azzal kezdtem mikor hazaértem az autóval, hogy akkor köszönöm szépen lecserélem magamnak)

-60.000km körül hivtak, hogy 1év eltelt az utolsó olajcsere óta vinnem kell az autót. rendben van viszem. Végül a szervizbe úgy kezeltek, mintha én találtam volna ki a cserét és hoztam magamtól "köztes olajcserére", mert amúgy nem lenne muszáj. ők hivtak, hogy vigyem...na mind1 lecserélték. (levegőszürő-pollenszűrő természetesen magamnak itthon)
-72.000km-nél jár jelenleg az autó, maradt 4 hónapom a garanciából, még addig intézkedni akarok.
a dolgok jelen állása: hidegben fordulatszám ingadozás, hidegben excentrikusan kopogó hang, és kezdi hallatni magát újra a lendkerék, de egy 32.000-et futott lendkeréknél ez szinte természetes (szarkazmus). Plusz ausztriába 0 fokban a sima fordulatszám ingadozásból komoly lehörgés lett, majd ezt 5x-öri hosszas inditózás beindulás és újabb motor ledadogások után sikerült elkapnia a fonalat, hogy járjon a motor, de akkor ott komolyan elkezdtem aggódni, 4 emberrel rajtam kivül, hogy ez gyönyörű lesz, ha megmerül az akksi és itt ragadunk a hegyen (azóta nem jelentkezett ilyen jellegű motor ledadogás pedig másnap reggel minusz 8 fok volt)


-lendkerék csere óta eco módba használom az autót, hogy a nagy és hirtelen nyomatékváltozást is csökkentsem, kuplung pedált benyomva indítom és állítom le az autót, hogy a váltó előtét tengelye se pofozzon még a lendkeréken inditás és leállításkor, továbbra sincs használva rövidtávra, javarészt garázsba áll, mert az 50km-es ingázás megszűnt, helybe meg inkább vettem egy 95-ös swiftet :) ennél többet nem tudok nyújtani egy autónak jelen tudásom szerint.

UPDATE VÉGE
----------------------------------------------------------

kiegészítések:(update előtti, de mai napig helytálló gondolataim)
én próbálnék minden szeretetet megadni az autónak javarészt prémium üzemanyagot tankolok, hideg motorral sose gyorsulok számottevően, 3000-es fordulat felett se szokott járni gyakran, megtiltatva soha nem volt, 1500-as fordulatszám alatt se megyek soha, hogy a keletkező káros rezgések ne ártsanak a lendkeréknek-váltónak-motornak, az autó eddigi életének 90%-ban csak akkor volt elindítva, ha legalább 50km-ert ment egyhuzamban, végig garázsban tartott, téli só után rendesen lemosom az alvázat, 2évente centíroztatom a gumit, szezonváltáskor a hátsót-előre elsőt- hátra, hogy egyenletesen kopjon, az autó életének 80%-ban teljesen üresen van használva. Az autót max 200kilométeren vezette más és abból 10km amikor én nem ültem a kocsiban. Az én vezetési stílusom dinamikusnak mondanám (jogszabályokon belül persze), de az, hogy üzem meleg állapotban 2000-es fordulatról intenzíven gyorsítok naponta párszor tehát közlekedek, még nem indokolná, hogy 47.000km-nél kukában landoljon egy lendkerék.

Anyagi helyzetünkről röviden annyit, hogy bár új autóként lett vásárolva még hosszú évekig a bank marad az igazi tulajdonosa. Törlesztgetjük szépen a részleteket és gondolná az ember új autó csak olajcserék meg kötelező szervízek bele fog férni minden ilyen költség (plusz én vásárláskor is nem 1millió km-ert kívántam neki csak mondjuk 200.000-t hibamentesen szerettem volna) Szerencsére ezeket a hibákat egyelőre garanciában tudtam intézni, de tisztában vagyok vele, hogy ez mind sokszázezres javítás lett volna, ha saját zsebből kell állni és elszomorít, hogy ez mind új autóként 53.000km-ig bezárólag történt és előre rettegek, hogy milyen szopórollerre szállok majd fel a garancia lejárta után, mert egyáltalán nincsenek felesleges százezreink ilyen jellegű javításokra. Plusz szerencsésnek mondhatom magam, hogy tudtam úgy intézni a dolgaimat, hogy nélkülözzem az autót amíg a szervízben állt...

Hibalista

- garanciális:
- -20.000km körül ékszíj félbe leszakadt
- -47.000km Körül kettőstömegű lendkerék csere
- -53.000km vezérlés felől olajfolyás
- egyéb:
- -130-al bekapott kavics, első szélvédő csere cascora
- -autó visszahivás tankcsere (10liter gázolajjal kevesebbel kaptam vissza)

Ide hordtam szervizbe

Márkaszervíz, de nem akarok senkit megbánatni és attól tartok, hogy sokat kell még oda mennem.

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2016
Kényelem (7) Használati időtartam év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (6) Vezetett km 72000
Szerviztapasztalat (4) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Következő autója? valami benzines! (ha megszalad elektromos is)
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (5.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Opel Vivaro 2014 (2015)

További ítéletek (5 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)