Ipari hulladék
Szöveges ítélet
2 darab Opel Vivarot vettem üzleti céllal, kamionsofőrjeink jártak velük Németországba egymást váltani. Ez azt jelenti, hogy 95% autópálya használat 140Km/h tempomat, ami talán a lehető legkímélőbb üzemmód egy dízel autó számára. Shell kártyáink vannak a cégben, így kizárólag Shell kúton tankolunk.
Megjegyezném, hogy a gyári 40.000Km olajcsere periódusok helyett mi 20.000km-enként cseréltünk mindkét autóban.
A 2017 novemberében vásárolt 200.000Km után oszlásnak indult (garancia 4 év mit ad Isten, vagy 200.000KM-ig érvényes). Hetente ment valami tönkre és mivel hosszú távú használatban volt MINDÍG út közben történt. Alkatrésszel, szervízdíjakkal és mentéssel együtt kb 2.500.000Ft-ot kellett 200 ezertől 260 ezer kilométerig rákölteni. El is adtam gyorsan!
Ezzel párhuzamosan használtuk a másik, 2018 februárjában vásárolt 100%-ig típusazonos ipari hulladékot! Ezzel még annyi szerencsénk sem volt, hogy elérjen 200 ezer Km-ig. 128.000Km-nél kigyulladt a műszerfalon az összes létező jelzőlámpa, 1-2 percre rá a motor óriási füst kíséretében leállt és többé nem indult. Az olaj kátrányossá vált, összefolyt a vízzel. Az Opel visszautasította a garanciális javítást, mondván, hogy felhasználói hiba okozta a komplett motorhibát.
Műszaki igazságügyi szakértőt vontam be, aki megállapította, hogy a vízzel hűtött EGR szelep repedt meg, a hűtővizet visszanyomta az égéstérbe, kifelé nem volt látható vízfolyás, cseppenés. Mivel TERMÉSZETESEN ezekben az autókban nincsen vízhőfok mérő, csak egy forráspont érzékelő, ami 140 foknál jelez, így esély sem volt észlelni a hibát. Az is kiderült a szakértői vizsgálatból, hogy ennél a motortípusnál ez széria hiba, a Renault-okban rendszeresen előfordul. Komplett motorcsere szükséges, jelenleg éppen a garanciális keretek között való javítástért harcolok. 7,7 millió forintért vettem egy járművet, ami szeptember 20 óta áll egy szervízben én meg bérelek helyette, mert az Opel NEM BIZTOSÍT csereautót.
Szóval mindenkinek sok boldogságot kívánok az új Opel Viraojához!
Hibalista
- 200.000Km-nél kettőstömegű lentkerék, kupplungszett, 230.000Km-nél 1 db injektor csere, 240.000Km-nél a váltómozgató bowdenek berohadtak, 250.000Km-nél 2 vízcső kidörzsölte egymást, 255.000Km-nél komplett váltó széthullott
Ide hordtam szervizbe
Opel szombathely
Értékelése: 3
Másik szerelő értékelése
Márkafüggetlen szervíz
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (1) | Évjárat | 2017 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (1) | Vezetett km | 255000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (1) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (2.2/10) |
