Tartós teszt
Szöveges ítélet
Azért vásároltam, mert nagy kocsira volt szükségem. Heten vagyunk a családban, egyterűekbe nem férünk be, elég aktívak vagyunk, szállítottam motorcsónakot nyaraláshoz, síelés sem probléma, nem kell tetőcsomagtartó, kilenc ember reptéri bőröndje befér a csomagtartóba a kalaptartó alá. A fenntartási költségei, fogyasztása nem több mint egy normál személygépkocsié. A mérete biztonság érzetet ad, jó a kilátás a vezetőülésből. Nyolc ember kényelmesen tud utazni akár ezer kilométert, a kilencedik ülés, az első sor középső ülésére ez nem vonatkozik. Mégis folyamatosan használtuk az első középső ülést, mert amikor három ember egymás mellet beszélget, annak jó a hangulata.
Összességében nagyon szerettem, csak a folyamatos, apró műszaki problémák ne lettek volna.
A fogyasztása a használattól jelentős mértékben függ. Folyamatos országúti tempóban akár 7 liter is lehet, 120 -al haladva ez felmegy 8-9 literre, komolyabb autópálya tempóban 9-10 liter. Városban nem igazán használtam.
Az enyém a 101 le teljesítmémyű volt, ez elég kevés ekkora tömeghez, de igazából mindig tudtam előzni amikor kellett, a 140-et kényelmesen tartotta az autópályán.
A rugózása elég kemény, ennek ellenére nem mondanám ezt problémának, sőt a kanyarokban még terhelve is meglepően stabil maradt.
A belső tér anyaghasználata tartós, a kárpitok nem szakadtak ki. Kellemes a hangulata. Van helye mindennek. A jobb első ülés alatti tároló nagyon praktikus. Az utolsó üléssor gyorsan összehajtható, ha helyre van szükség. A két hátsó üléssor könnyen kiszerelhető, de két felnőtt ember kell hozzá, mert nehéz.
A fényszóró kiemelkedően jól világít, nagyon megkönnyíti ezzel az éjszakai utazást.
A dupla klíma nagyon jól hűt, nem áramlik zavaróan a hűs levegő. A ventillátor csendes és hatékony. A hővédő üvegezés nagyon hasznos extra. A gyári Eberspächer kiegészítő fűtés hidegben automatikusan bekapcsolt, percek alatt felfűtötte a hűtővizet, amikor működött. Először a megvásárlás után nem fűtött rendesen, de miután a termosztátot 89 fokos kapcsolásúra cserléltettem ez teljesen megváltozott, minusz 10 fokban is pólóban lehetett utazni, csak azt a fél órát kellett kivárni, amíg a kiegészítő fűtés nélkül felmelegedett a motor.
A tükrök nagyon jók, könnyeben parkoltam, manővereztem szűk parkolóházakban mint egy középkategóriás személykocsival, pedig majdnem 5,5 méter hosszú. Mivel magas építésű ezért az útpadkákra felállás, kis terepezés sem akadály. Az áruházi parkolókba azért szűken fér be.
Aránylag csendes, tehát lehet beszélgetni benne még autópálya tempónál is.
Télen, havas útviszonyok között kifejezetten jól lehet vele közlekedni, talán a nagy tömeg miatt. Rossz útviszonyok között, még akkor is ezt a kocsit választottam, ha egyedül mentem.
Tettem fel pár képet. 13 éves, több százezer kilométert futott kocsihoz képest szerintem nem rossz. Átlagos használat mellet is 2-3 százezer kilométer után is az autó típusok nagy része szinte újszerű, megbízható állapotban tartható.
Hibalista
- Immobiliser, reggel nem indult, több hétig tartott, amire rájöttek mi a baja. - Turbó csere 150000 km-nél. - Klíma csövek kilyukadtak. - Sárga izzítás visszajelző néha kigyulladt, ez végig kísért. - Aprósággokkal idegesített: index kapcsoló, ablakmosó, duda.
Ide hordtam szervizbe
Helyi szerelő.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 9 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 100000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 280000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Turneo Custom |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.2/10) |
