A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Opel » Vivaro (2001-2014)

Vivaro 1.9 Cdti, kombi (6 személy) 

Az ítélet értékelése
4,5(2 db)

Nyugodtaknak, nyugdíjasoknak

Szöveges ítélet

El?ször is leírnám, hogy mire való ez az autó. Beül mama, papa, apa, anya, meg a két gyerek. A raktérbe bebakolják a sátrat, a piát, a kaját, a bicigliket, és mindent amit fontosnak tartanak. Felmennek az autópályára, és 120-130-as tempóval szépen lerobognak a Hárvát tengerpartra (mert ugye a horvátoknak van autópályájuk, igaz "nekik nem kell ipartarületeket összekötni", grrrrrrr... na de ne politizáljunk :) ).

Amire nem való: Beül "Men? man", 1-es, padlógáz, kumplung kivág, 2-es reccs, és így tovább. 150-el közlekedni, 100 felett el?zgetni, men?zni, durváskodni, leszorítani, megszivatni és egyéb más módon fitoktatni mennyire fasza gyerekek vagyunk. Mondjuk akinek ily módon kell felhívnia magára a figyelmet, azt nagyon sajnálom.

Ez az autó nagycsaládosoknak lett kitalálva. Nem vállalkozóknak, nem Fitty boy-oknak, és még csak nem is autóversenyz?knek. Ennek az autónak egyénisége van, csak sajnos ezt az egyéniséget ráer?szakolja a soförre, ami valjuk be egy autónál nem egy el?nyös tulajdonság. Akinek a fentebb említett életkép megragadja a szívét, illetve szeretne részese lenni annak az élménynek, annak tiszta szívb?l ajánlom, aki viszont még fiatal, vagy a nyers er? jobban vonza, mint a praktikum, annak nem. Persze van akinek szüksége van 6 személyes autóra... Az ilyen családapáknak azt javaslom, hogy tartsanak egy teljesítmény autót is, akár egy 205 Gti is megteszi (mert olcsó, és lelke van, és lehet vele sokat foglalkozni) különben soha nem fog megbékélni ezzel az autóval.

Hogy miért jó nagycsaládosoknak? Mert hatalmas hely van benne, 6 személy kényelmesen elfér, bár el?re inkább kisnövésüek üljenek, n?k, illetve gyerekek. Hátul viszont tényleg hatalmas. 3 fehérorosz nehézsúlyú birkózó is kényelmesen elfér, de a 2 méteres kosaras gerillák sem fogják térdben, vagy fejtérben sz?knek találni. Egy-egy könyökl?t azért adhattak volna szegényeknek, hamár nem élvezhetik az út szépségét (leagalább is el?re csak a középen ül? lát ki). Meg persze még b?ven bele lehetne kötni a komfort érzet hiányoságaiba, de ez nem a Szuper csapat autója, hogy mindenkinek forgós fotele legyen. Hosszú távú utazásra tökéletes, és kényelmes. A bels? ergonomia meggy?z?, egész jó min?síg? muanyagokkal. Jó ötlet a m?szerfal felett húzódó tet?, ami egyrészt védi a kezel?szerveket a t?z? naptól, másrészt egyenletesen elosztja a szélvéd? alatt lév? nyílásból kiáramló leveg?t a szélvéd?n (téli párásodás). A klíma annak ellenére, hogy 1 zónás, gyorsan leh?ti a belteret (15 perc 40 fokos bels? h?mérsékletr?l), és nem is zajos. Bár err?l inkább a kívül tartozkodókat kellene megkérdezni, csak id?ben, mert lehet, hogy kés?bb már nem tudjuk (a gyengébbeknek: halláskárosodás). Módosabb öreguraknak azt javaslom vegyenek egy ilyen autót, meg egy 6 személyes lakókocsit, rakják be az asszonyt, meg a nyugdíjas klub tagjait, és járják a világot. Erre a célra ennél jobb, ár/érték arányban, és komfortban is tökéletes autó nincs a piacon (a Transporter drága, a Hiace meg öreg).

Panaszkodom is kicsit: Nagyon idióta a refi kapcsoló! Magamfelé kell meghúzni, ha be akarom kapcsolni, de akkor is, ha villantani akarok (aki ült már Boxerben, az tudja milyen okosan is meg lehet ezt oldani). Ezzel az a bajom, hogy nincs éles határ a kett? között, így el?fordul, hogy villantani akarok éjjel, mert fent felejtik a refit, de felkapcsolom, mire újra lekapcsolom, addigra eltelik annyi id?, hogy a szembejöv? agressziónak vélje. Ez egy nagy batár kamion esetében, amelyiken van 8 Hella izzó, elég kellemetlen. Az tökéletes üléspoziciót kicsit nehéz megtalálni, mert a kormány csak ki-be húzható, de végül is meglehet. Az autó esztétikáját nagy mértékben csorbítja az undorító traktorokat megszégyenít? motorhangja (Lehet, hogy ezért fordulnak utánam... ). Ennél azért sokkal szebb diesel hangokat is hallottunk már (HDi, például). De nem csak a hangja rossz. Hosszasan gondolkodtam egy olyan összetett mondaton, amellyel le lehetne írni a motor tulajdonságait, de minden alkotói kreativitásomat bevetve sem sikerült kitalálni olyat, amely pontosan jellemezné. Egyszer?en SZAR!!! Bár ez nem összetett mondtat, de jól jellemzi ezt a lajhárt. Röviden: lajhár szar (az alkotói válság tet?zése). Nyomaték szegény, nincs benne lóer?, a gázpedál vissza kérdéz. Valahányszor lepadlozom, úgy érzem, mintha azt kérdezné a motor: "Biztos? Jól megfontoltad?". El?zni 100 felett legtöbbször csak álom marad. Ha mindenáron 110-el akarsz menni, de közben el?tted 100-al tötyögnek, akkor FELEJTSD EL!!! nem fogsz 110-el menni, punk és tunk. Nem isértem hogy rakhattak egy ekkora motort egy majd 2 tonnás autóba. Persze a 2.5-ös Cdti fél millával drágább, ami csak 600 köbcenti plusz. Annyiból tudok venni 10 trabit, vagy kispolákot, aztán elé kötöm ?ket. Elhiszem, hogy a Zafirát, meg a Scenicet elrángatta, de ennek azért adhattak volna valami bicósabbat. A váltóval kapcsolatos érzelmeimet már kicsit könnyebb szavakba önteni. Nagyon pontatlan, de meg lehet találni a fokozatokat. Öreguraknak, meg békés embereknek van hozzá türelmük, és egyébként sem lehet vele gyorsulni, szal nem is kell rángatni. Sebességben is nagyon lötyög, volt hogy le is fulladtam lámpánál, mert csak megmozgattam, de nem néztem rá. Olyan is volt, hogy menetközben pihentettem a kezem a váltón (hülye szokás), és véletlenül kivettem sebességb?l(!). Ez volt a fekete leves.

Ki ne vegyen ilyet? Aki szeret nyomatékból autózni, aki szeret 100 felett el?zni, aki szeret száguldozni, annak csalódást kell okoznom. Ennek az autónak a futóm?ve, a motorja, a fékjei 90-100-as tempóra lettek kitalálva. Ebben a sebességtartományban viszont hihetetlenül jól, személyautós kényelemmel teljesít. Nem lehet vele gyorsulni. 6 millioért azért elég kellemetlen, hogy lenyomja egy 1.2-es Corsa. Nem lehet vele igazán lendületesen közlekedni, csak ha prögetjük, meg álandóan váltunk, ami hosszútávon tudjuk milyen következményekkel jár.

Egy két potya dícséret: Az ABS, és úgy általában a fék, meg a futóm? egyszer?en tökéletes. Hátul nem laprugó van, az uthibákat könnyeden nyeli el, személyautós kényelmet nyújt. Télen egyszersem sikerült vele igazán megcsúszni, mindig a kijelölt íven maradt, pedig a biztonságosság keretein belül minden marhaságot kipróbáltam vele, hogy tudjam mire számíthatok élesben.

Hogy lehetne tökéletes? Ha mégegyszer átgondolnák a bels? tér kialakiítását, ha beletennének egy normális váltót. A legfontosabb viszont az er? forrás. Ha egy 2.8-as, s?t, ne legyünk telhetetlenek, legyen csak egy 2.3-as HDi benne, már kimenne a világból is, és eg nagyon szerethet?, komfortos kis autó lenne, de így... Komolyan gondolkodom egy kis izomgólyó személyautón. A bizar el?zési szituációk a gyenge motor miatt bennem kezdik elhomályosítani az autó egyéb értékeit. Ha már ilyet vesznek érdemes a 2.5-t venni. Lehet, hogy drágább, de az legalább megy.

Ui.: Tök jó a vezet?ülés! Elég extrém beállításokat lehet beállítani a támlával. Neki lehet dönteni a kormánynak, ugyanakkor majdnem vízszintesre hátra lehet dönteni, aminek tudjuk mi az el?nye... Friss házasoknak, nagy családra vágyóknak ideális választás, legalább is az vezet?ülés...

Hibalista

- 18000km-el nem ajánlom, hogy valami elromoljon, de 50000-ig ne is nagyon, utána egy két kisebb javítás belefér.

Ide hordtam szervizbe

Márka szervíz... Hogy honnan szedik ezt a sok tehetségtelen hozzá nem ért?, idiótát, azt fel nem fogom...

Értékelése: 1

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2004
Kényelem (9) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (1) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (8) Vezetett km 18000
Szerviztapasztalat (1) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Következő autója? Ha lesz Vivaro HDi motorral, akkor az :)
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (5.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Opel Vivaro 2001 (2007)

További ítéletek (39 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)