Felér egy lottó ötössel!! Megszabadultam tőle !!!
Szöveges ítélet
Újonnan vásároltam Schillernél, bto 5 kiló flottakedvezménnyel. Színválaszték : fehér (mint régen a Merkurnál) Mentségükre szolgáljon, mindent megpróbáltak, de 1 hónap nem lett volna elég a kívánt -kukorica sárga- vagy más szín beszerzéséhez. Öröm a köbön - ilyen jól kezelhető takarékos üzemű csendes, sportos teherautóm még nem volt.
Ahogy múlt az idő és a km-ek úgy kezdődtek a bajok: éppen lejárt a gari idő furcsa elektromos jelenségek kezdtek jelentkezni. Kb 3 hetente 1-szer nem ismerte fel a saját kulcsát (egyiket sem) 10-15 gyújtás rá és le, nagy nehezen felállt a rendszer. Ez végigkísért amíg a kocsi megvolt. Nyáron meleg időben elkezdett vészvillogózni. Kikapcsolási mód: akku saru le. Autópályán hazafelé előzés közben motor leáll, műszerfalon minden világít. Kis várakozás, újraélesztés . Szupernintendót rádugták a szervízben, minden jól működik, hibaüzenet nincs, 9rugó plusz Áfa. Hátsó féknél a 4-ből csak 1 betét fogyott el, de az rendszeresen. 28ezer a garnitúra. Szerencsére a 190-es Mercié ugyanez csak 5500-ért. Első futómű trapéz gömbfej másfél évig bírta, kímélő családi autó használattal. Rám akarták sózni a márka szervízben 44ezerért darabját trapézzal együtt, plusz munkadíj. Szerencsére 3 hét utána járással lett utángyártott 7700-ért, többet bírt, mint a gyári. Kormányszervó folyás - nagynyomású cső tönkrement. A csövet egy diósdi kisiparos legyártotta, ár: 1800 Ft 11ezer helyett, várakozási idő fél nap egy hét helyett. (ma is ezzel fut) O gyűrű szadkadt - gyári minőség : 3800 a garnitúra .
Az autón alkalmazott összes műanyag minősége egy kalap szar - a kilincstől az ablakgumikon keresztül a váltógombig, ami melegben a tenyérre tapad leesik, a napellenző szintén. Az ablakgumik összemennek, a hátsó lámpák, mint az akvárium, áll a víz bennük, az elektromos csatlakozók, mint a gombostű és üszkösre összerohadva az 1 éves autón ( hátsó kábelköteg csatlakozás a vezető oldalán a fellépő műa. borítás alatt ) majdnem leégett a kocsi. Az ócska valeo kilincsek nem bírják a strapát, a tolóajtó zárbetétjében nyomokban fémet is találni, az ára meg mintha aranyból volna.
A kinyomócsapággyal egybe épített alsó kuplung munkahenger egy agyrém, mindez műanyagból. Renault motorokkal foglalkozó ismerősőm figyelmeztetett az izzítógyertyák időszakos kitekerésének fontosságára, a méret és az anyagminőség ősszefüggésére. Hát utolsó pillanatos volt, a ceruza vékony izzítók az alumíniumba rohadva kis híja,hogy nem szakadtak bele.
5 évesen 90000 km-nél az elektromos gázpedál elérte élettartama netovábbját, ha gázt adtam gondolkodott, ha elengedtem nem esett vissza a fordulat csak két lépésben. Állandóan világított valami hibaüzenet a műszerfalon.
Amikor kérték, hogy vennék - adtam. Nem sirattam meg. Az új tulaj a hibákról tudott , olcsón vette. 3 hónap alatt még költött rá vagy 6kilót - márkaszervízbe hordta, még 1-2 alkalommal a csápos emelőn megpörgették a kerekeket alkalmanként 70rugóért , aztán ő is túladott rajta.
Hibalista
- belsö vezető feletti világítás, ablakemelő, hátsó fék, hátramenő kábelköteg, kormány szervó, első futómű, külső ajtókilincs, immobilizer, szinte minden ami elektromos, alsó kuplung munkahenger a kinyomócspággyal, izzító gyertya, üzemanyag szűrőház, elektromos gázpedál
Ide hordtam szervizbe
Opel Di-Fer Érd
Értékelése: 6
Másik szerelő értékelése
Főleg saját műhely, amit nem osztályoznék, de soha többé nem javítanék ilyet
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (1) | Vezetett km | 116000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | 21 gtd | Következő autója? | Mercedes Vito 110D |
Ennyire szerette | (2) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (3.3/10) |
