Vissza sírom, de jó hogy nincs már velem (Nővel is voltam már így) :)
Szöveges ítélet
Évek óta tetszett a C Vectra, de valahogy a vételár és a pénztárcám tartalma sosem vágott egybe. Ha mégis így lett volna, akkor meg valami másra vertem el.
Éppen egy romos, benzines 2.5 V6 B Omegát próbáltam lerázni magamról, mielőtt teljesen elfogy a hengerfej tömítése. Láthatóan nem egy friss svájci importból krült hozzám.
Neten láttam meg a Vectrát, azt mondták beszámolják az ócskavasam.
A Keresztúri úti Opel márkakereskedés használt telepén kezdődött a románc, ahol nagyon korrekt szolgáltatást kaptam, még úgy is, hogy rémálmukban sem gondolták, hogy idén még kiállítanak egy teli számlát a banknak.
Hideg téli délután volt. December közepe talán. Megnéztem a GTS-t, tetszett. Nem is, inkább megbabonázott. (Pedig a többi teszteket olvasva láthatjátok, volt jó pár autó a seggem alatt.)
Gyönyörű fekete kasztni, téli-nyári kerék, automata váltó, ülésfűtés, tempomat, parkradar, stb... Felszereltség buzi vagyok. Volt néhány korából adódó horpasz, de nem jelentős. Az első lökhárító láthatóan szakszerűtlenül javított, de nem volt túlságosan szembetűnő. Megnézték az Omegát, megalkudtunk, sütötték a leasinget. Karácsony miatt kb 2 hét volt az ügymenet. Minden perc lassan múlt nélküle. Aztán jött a telefon, hogy mehetek érte. Éppen egy anyagiaktól nem mentes randi közepén tartottam, öltöztem és mentem a szép új autócskámért.
Első út a szemközti benzinkútig vezetett. Kb 20.000-ből tele lett. Ó jóbarát, alig fogyaszt ez a modern technika, ha ilyen kicsi a tankja, gondoltam naivan.
M1-en jött az első probléma. Nem megy a tempomat. Pedig az előbb még ment. Tuti valamit elnyomtam, gondoltam... Később jöttem rá, hogy megy, csak néha nem kapcsol be.
Hazaérve láttam, hogy az a fránya mutató csak meglódult szépen a teli tank felől a 3/4-be 78km alatt. Mindegy, majd jobban ütjük a melót. Kényelmes, szép, jól megy. Ennyi hibával a feleségem is férjhez ment. :)
Másnap elkezdtem hát feltárni a hiba okát. Pár ezressel és néhány szerelővel később a pc előtt ülve keresgéltem az új tempomat kapcsolót. Pár nap múlva meg is jött, beszereltem. Na nem úgy van az, hogy csak úgy veszünk egyet és jó lesz a GM-be. Nem stimmel a GM szám meg a két betűs rövidítés. Így hát van egy fióklakó bajuszkapcsolóm. Hozzá valót nem kapni. A 3.2 V6 valami mostohagyerek lehet. Csak az e-bay segíthetne, ha lenne ott külön. De nincs, csak egyben a cim modullal, vagy ecu szettel. Hanyagoltam a dolgot.
Néhány hónap használat után, komolyabb kigyorsítás közben 80-200 padlón felvillant az a fránya "chek engine" és elment az erő. Kiderült, hogy trafó sor kell bele. Megvettem. Nem az kellett.
Hétről hétre egyre alacsonyabb fordulaton jött a probléma.
Közben egyéb okokból az autót látványosan elértéktelenítettük (válás).
6 hónapig állt a garázsban kipakolva.
Összeszerelés után nem indult, csak kattogott az önindító. Pedig semmi lényeges dolog nem lett kiszedve. Kezdődött hát a rémálom.
Vittem Érdre. Szartak a kocsira 3 hónapig. Kicsit tákolgatták, vetettek velem ezt-azt jó drágán angolból, de nem lett jó. Igaz, nem is ígérték, hogy attól tuti jó lesz. Elhoztam.
Következő állomás egy fehérvári szaki, aki sok motorvezérlős problémát megoldott már nekem és az ismerőseimnek. Még soha nem kellett trélerrel menni hozzá kocsiért. Meg is csinálta, végülis beindult minden 4-5. indításra, de nem volt az igazi. Az erő elfogyott még mindig, a kigyorsításoknál.
3-4 szervizt még végig járt az autó, kiverték belőle a 8(!) katalizátort, kötözgettek ezt-azt, voltak okosabnál okosabb ötletek, de eredmény semmi. Mire elszántam magam és vettem hozzá egy ecu szettet angolból. (Említettem már, hogy itthon nincs bontott belőle?) Ugyanis az volt mindenhol a vége, hogy behányt a motorvezérlő és annak a kódja nélkül csak a teljes ecu szett csere hozhat megoldást. (Motorvezérlő 18font, ECU szett 500font, ennek később lesz jelentősége.)
Pár hét alatt sikerült megvenni és haza hozni egy kedves, kint élő barátom segítségével.
Beszerelték. Mily meglepő, kódot kért. Ugyan úgy, mintha csak motor vezérlőt hoztam volna. Végső elkeseredettségemben bevittem a helyi Opel szervizbe, mint utolsó lehetőség, hogy ha nem jutnak semmire, kiárulom alkatrésznek.
Közel egy hét után hívtak, én már letettem az autóról, de közölték, hogy elkészült, 80.000-ből kapok vissza. Az összes szart kidobálták belőle, vissza tettek mindent az ecu szettből, csak a motorvezérlőt nem, mert azon látszik, hogy javított (a fehérvári szaki az engedélyemmel felnyitotta, de nem talált benne hibára utaló jelet, így visszazárta) és így abban nem bíznak. Feltanították hát a másik szettből az újat. ÁÁÁÁÁÁÁ!!!!! Idegroham határán nem is tudtam, hogy örüljek, vagy sem. Örültem. Kész a kocsi! :D
Beültem, indítottam, elhajtottam tankolni mint minden nap, és irány haza. Nem értem haza... Megállt, ugyan úgy csak kattogott. Na, gondoltam, hát ezért nem viszek én semmit a márkaszervizbe... Autómentőt hívtam (a vonószem már bele rohadt az elejébe, nem kell tekergetni) és vittük vissza a szervizbe.
2 nappal később jelezték, megvan a baj. A főtengely holtpont jeladó oly módon szart be, hogy hol megy, hol nem.
Jelenség a következő: Mész a kocsival, a jeladó elér egy bizonyos hőfokot és nem küld jelet. A motorvezérlő ezt úgy értékeli, hogy a főtengely megállt és elveszi az üzemanyag szivattyútól az áramot, a kocsi megáll. Ha kihűl, megint megy vagy nem.
Mondom jó-jó, csináljátok meg, aztán hiszem, ha működik végre.
Kész lett, jó lett.
Szóval ez a 30.000ft-os alkatrész megutáltatta velem az autót. Hiába tetszett, hiába volt jó, nem kellett már nekem. Meghirdettem, két hónap múlva gombokért eladtam.
Sajnos annyira rossz tapasztalataim voltak a szakszervizekben, hogy eszembe sem jutott rögtön oda vinni. Kidobtam kb 200.000Ft-ot autómentőre, 150.000Ft-ot szerelőkre, 300.000ft-ot alkatrészre, mert nem hittem bennük.
Nekem ebből az a tanulság, hogy legközelebb szakműhelyben kezdek.
Összegzésként egy nagyon kényelmes, jó autó. Nem bántam meg az első randit. Szerettem használni. Kicsit felette volt érzetre a kategóriájának, szebb is volt az átlag Opeloknál. Jól ment, bár szerintem a 211Le sok az első kerekekre. Nem lehet kihasználni, mert kigyorsításoknál 3/4 gáz felett folyamatosan dolgozik az ESP. Mellesleg az ESP nagyon kifinomult benne. Télen, 10-15cm hóban is szépen megoldotta a feladatot. Csak nyomtam a váltón egy téli fokozatot, eltekertem a kormányt amerre haladni akartam és nyomtam a gázt. A többit megcsinálta a kocsi. A félbőr üléseknél nincs jobb szerintem. Télen fűthető, nyáron nem sültem bele. A belső tükörről olyan szépen megvilágította a középkonzolt 1db fényforrás, hogy olykor esténként csak azért ültem bele és mentem egy karikát alapjáraton ketyegő motorral, hogy megnyugtasson. A csomagtér óriási. A váltó szépen tette a dolgát bármikor. A padlógázon kigyorsításnál pályán 110-180 vissza rakott kettőt, erre pedig olyan szép muzsika szólt a motortérből, hogy felért egy velőtrázó 18+ kislány térdeltetéssel. Ilyenkor persze nem zavart a 28L/100Km pillanatnyi fogyasztás sem.
Szép volt, jó volt, hiányzik.
Most egy 1.9 cdti kombival szemezgetek.
Ja, az eladás napján kijött egy hiba: A tempomatot olykor nem lehetett bekapcsolni.... NO COMMENT
Hibalista
- Stabilizátor szilent: 600ft - Szelepfedél tömítés: Fedéllel 150.000ft, amit persze nem vettem meg, de megjavítottunk. - Katalizátor sor: Ment a kukába - CD olvbasó: Sosem használtam. - Hátsó hamutartó eltörött: Rossz helyen van, letapossák. Nem is értem minek van?! - Üzemanyag szintjelző: Hamar lezuhant az üres felé :D :D :D
Ide hordtam szervizbe
Euro Car Bosch Szerviz Tatabánya, Táncsics M. útRég jó kapcsolatban vagyok a tulajjal.Csalódásmentes, de a minőségnek ára van.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Valami villamossági kontár csapat.M0 Érdi kihajtótól befelé Pest felé kb 4-5 km az első lakott területnél baloldalt egy családi ház van átalakítva szerviznek.Csak ide ne kelljen vinnem soha semmit.Szartak a kocsira 3 hónapig. Kicsit tákolgattak, vetettek velem ezt-azt jó drágán angolból, de nem lett jó. Igaz, nem is ígérték, hogy attól tuti jó lesz.
Értékelése: 1
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 230000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 50000 |
Szerviztapasztalat | (2) | Átlagfogyasztás | 11 l |
Előző autója? | Omega B 2.5 Benzin kombi | Következő autója? | Punto 1.3 Multijet elnyűhetetlen (meg volt közben is ez a céges kocsim) |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.2/10) |
