Szürke eminenciás
Szöveges ítélet
3 éves korában vettem, cégautó volt, flotta menedzselt, így megkapta az összes kötelező márkaszervizt, ezt le is tudtam ellenőrizni. Jó sokáig keresgéltem, borzasztó az itthoni felhozatal, míg végre találtam magas felszereltséggel, bőrrel, automatával, kevés kilométerrel és megismerhető előélettel. A vételár 3 évesen az újkori eladási ár harmada(!). A vásárlást követően rögtön kiderült miért volt ilyen relatíve jó az ára, a váltó akkorát rántott 3-nál, hogy majdnem kiszakadt a motor a helyéről. Ez persze csak meleg olajnál jött elő, kb. 23-30 perc után, a próbaúton hidegen tökéletes volt. Ritkaság, de a használt autó kereskedő rövid presszió után vállalta a hidraulikus vezérlés cseréjének nem csekély költségét. Azóta szétesett benne a szabadonfutó is, de szerintem abban én is benne voltam, mikor erőltettem a kelleténél jobban. Nemrég elszállt a generátor, a szerviz nagy meglepetésemre csere helyett újratekercselést javasolt, viszonylag olcsón és gyorsan le is bonyolították. Ezeket leszámítva szinte semmi baja nem volt, kopó/kiégő alkatrészek, amikből mindenkinek javaslom az utángyártottakat, amik általában ua. gyártó eredeti, nem pedig GM feliratú termékei féláron. A xenonizzó pld. 15 k 70 helyett. Szóval eddig a többiek által leírt típusbajokkal még nem találkoztam, (kopp-kopp)bár lehet, hogy csak ezután jön. Néha kivillan a műszerfalon, hogy valamelyik lámpa kiégett, de némi kontaktjavítás után megjavulnak. Egyébként is nagyon olcsón lehet szerezni mindenféle alkatrészt a netről, bi.xenon lámpa kompletten, (gyári 20%án, stb.) A márkaszervizekkel borzasztó a tapasztalat, nagyon kedvesek, csak lövésük sincs az autóról, a computerolvasó az isten, szeretnének lehetőleg minden meghibásodást vadonatújra cserélni. Az alkatrészeket is horror áron próbálják értékesíteni
Én a gyári fejegységet szépen félreraktam, majd eladáskor visszakerül és tettem a helyére egy Caska fejegységet, teljesen gyárinak néz ki, csak éppen mindent tud és nem a gyári pálcikanavit, hanem bármit - nálam IGO fut - tökéletesen. Na jó, 3 havonta resetelni kell, mert furán kezd működni. A motorról már sokat írtak, általában jókat, nekem is ez a tapasztalatom, jól húz már alulról is, a váltó miatt 1 l-el többet eszik, nekem ez megér ennyit, sokat használom városban is, nem kell állandóan kuplungolni/váltogatni. Országúton, pályán lehet vele így is olcsón autózni. Lassan melegszik, max. 85 fokig, mind minden Vectra. Szép lassan megtanult 2000-nél felváltani, ha kis gázzal megyek, ha sietek nyilván tovább huzatja. Szerintem jól illik a 6 sebességes automata a motorhoz és a kasznihoz, bár én magamtól kicsit hamarabb váltanék fel, sajnos nem fogyasztásra, hanem károsanyag-kibocsátásra van állítva. Reggel kicsit zajosabb a motor, most télen 2x kell izzítanom, hogy ne villogjon a sárga a műszerfalon. A bőr ülés, ajtó és kormány kárpit sérülésmentes és nagyon szép állapotban maradt meg, én mondjuk 3 havonta lekenem és kitisztíttatom, utána mindig egészen újnak tűnik. A belső térről is írt már mindenki, a csúszkás könyöklő zseniális, a beltér óriási, a csomagtartó szintén. Sőt annyira, hogy kellett bele venni Flex-organiser-t, hogy ne zuhogjon ide-oda a cucc. Ár-érték arányban nem nagyon tudnék jobb vételt mondani. Nekem eddig nagyon rendben van.
Hibalista
- Automata váltó hidraulikus vezérlés - 570 eFt - Automata váltó szabadonfutó - 120 eFt - Hátsó ablak emelő kiakadt - Jobb első xenon - 35 eFt - Generátor javítás - 38 eFt
Ide hordtam szervizbe
Opel Márkaszervíz (többféle)- gyengék
Értékelése: 1
Másik szerelő értékelése
Bártfai automata szervíz - váltó SDS - minden más Opel Kövesdán - végre normális szervíz
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 64000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Outback | Következő autója? | V70 XC |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.7/10) |
