Szeretem(szerettem, amíg jó volt), de túl sok a baja
Szöveges ítélet
B Vectra-m eladása után autót kerestem, maximum 2 millió forintért. Teljesen normális (vagy irreális???) vágyakkal. Első tulaj, szervízkönyv, lehetőleg nem összetákolt autót, maximum 150e km futásteljesítménnyel, és 100 lóerő fölött. Nézegettem a hasznaltauto.hu-t és úgy láttam, hogy a 2005-től gyártott tisztességes állapotú Passat nem jön ki, érdekes módon a Jetta sem, érdekelt volna még a S60-as Volvo, amelyből szintén nem találtam ennyi pénzért olyat, amit érdemes lett volna megvenni. Így maradtam a régi megszokott márkánál, az Opelnél. Elkezdtem nézegetni a C Vectra-kat, és hamar rájöttem, hogy relatíve jó áron, szép darabokat is lehet vásárolni. Miután megnéztem egy sajnos szépen összetörött, ámde így is nagyon szép GTS-t, már tudtam, hogy ilyen autót szeretnék. Sikerült találni egy megfelelő példányt. Gyári 17-es felnikkel, fekete színben. Sajnos kompromisszumokat kellett kötnöm, hiszen ez a kocsi sajnos eléggé fapados. Hiányzik belőle a tempomat, a xenon, és a fedélzeti számítógép fogyasztásmérő funkciója és a könyöktámasz is. Volt benne viszont egészen tisztességes gyári (Siemens) CD-s rádió, dupla digitális klíma, és a sportfutómű. Utóbbi átok és áldás egyben. A borzalmas belvárosi utakon folyamatosan ráz a 225/45 R17-es méretű kerekeken. Természetesen autópályán, országúton nagyon jól fekszik, és meglepően jól veszi a kanyarokat.
Nem bántam meg azt sem, hogy benzinest választottam. A sokat futott dieselek között elég nehéz megkímélt, és jól karbantartott példányokat találni. Ha pedig hozzá kell nyúlni, annak horrorisztikus ára van. Bár papíron nem túl sok a 122le ehhez a kasztnihoz, mégsem érezni lomhának, bár a haladáshoz pörgetni kell. A váltó áttételezése érdekes, mivel 5-ösbe, már 40-45 között is simán be lehet váltani, és ha nem is vehemensen, de húz, és nagyon csöndes. A fogyasztása korrekt. Fele Budapest, fele országúton alulról súrolja a 8litert, országút-autópálya kombinációban 7,5 alá is le lehet vinni. (Ez nyilván függ attól, hogy mennyire nyomja neki az ember)
Eddig igazán nem volt problémám vele, 1-2 kopó alkatrész cseréje, termosztát csere, illetve egy időben folyton kiégtek a lámpák. A futóművet rendszeresen állíttatni kell, mert a borzalmas utakon, hamar el tud állítódni.
Aki ilyen autó vásárlásán töri a fejét, mindenképpen a benzinest javaslom, legalább 1.8-at. A GTS-nél pedig óva intek mindenki a kemény futóműtől, illetve a járdaszegélyektől, mivel az első lökhárítóból a gyári 180e ft, utángyártott csak a 4ajtóshoz van, bontottra pedig sokat kell várni (én már megjártam).
Update
Azóta megtettem újabb 20e km-t. Időközben vezérműszíjat kellett cserélni, első fékbetéteket, és tárcsákat, illetve hátsó fékbetéteket. Később a hátsó futómű kopogott egyre jobban és el is pattogott. Meglehetősen drága csere volt (120e Ft), de most azt mondom, hogy megérte, ugyanis újra nagyon jól fekszik az úton. 180e km után vettem észre, hogy a 15e km-enkénti olajperiodus alatt az autó azért szépen fogyaszt az olajból, de a szerelő szerint és a szakirodalom szerint is ez teljesen normális. Azt hittem, hogy esetleg folyik belőle valahol, de sehol sem találtak olajfolyást. Nemrég kapott az első fényszóró egy kis polírozást is, így sokkal jobban néz ki.
Átlendültünk a 200e km-en. Az olajfogyasztás nőtt, sajnos "szép fekete" lesz tőle a kipufogó. Emiatt a gyertyákat is kicsit gyakrabban kell cserélni. Sűrűbb olajat kezdtem el használni (Castrol 10-40-est), ezzel kissé csökkent az olajfogyasztás, de így is a határérték felső részén van. Különösen az autópályát szereti kevésbé, jellemzően ott szokott kigyulladni az olajszintjelző. Az eddig 140-150 helyett, már csak 130-cal járok. Olajfolyás továbbra sincs.
Elkezdett rosszalkodni a klímakapcsoló tekerője. Állítólag vannak helyek, ahol javítják (a kapcsolórész ára 150e ft lenne márkaszervízben).
229e km-nél elkezdett csúszni a kuplung, cseréltettem kuplungszettet (70e ft). Most szépen, puhán jár, olyan, mintha egy másik kocsim lenne.
Még nem dőlt el, hogy a kocsit hosszabb távon meg akarom -e tartani. Ha eldöntöttem, akkor a motort mindenképpen helyre kell tenni (kb 300e ft), és ki tudja, hogy még mit rejteget az autó....
Hibalista
- Termosztát, kormányösszekötő (kopás), leesett a sebváltó gombja, a hátsó futómű tartói, betört az első szélvédő (már kétszer), fűtés, klímakapcsoló, nagy olajfogyasztás, kuplung elég hamar elfogyott (229e km-nél)
Ide hordtam szervizbe
Opel Puchele. Budapest, Ócsai út. Korrekt, hozzáértő csapat. Mivel márkaszervíz, ezért biztos lehet náluk olcsóbbat is találni, viszont mindig rövid határidőre vállalják az autót.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (4) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 140000 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 90000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Vectra B 1.6 | Következő autója? | C classe vagy E classe |
Ennyire szerette | (6) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (6.1/10) |
