Rejtett tehetség
Szöveges ítélet
Az Opelekről régóta nem vagyok jó véleménnyel. A rossz emlékek az 1995-2002 között gyártott Vectrához és a Magyarországon is összeszerelt Astrához kapcsolódnak. Sok bajom volt velük, pl: a Vectra 1,8-as benzines motorjánál rendszeresen jelentkeztek motorelektronikai problémák, az Astra meg egyszerűen gagyi volt és gyenge minőségű, ha az utcán meglátok egyet, tuti, hogy rohad a karosszériája. Ezekután nem hittem volna, hogy valaha egy jó szavam lesz Opel márkájú autóról. Most mégis muszáj vagyok. Az autó meglehetősen jellegtelen belül is, kívül is, esetleg csúnya, ha árnyalni akarom a képet. Ezen túl csak pozitívan tudok nyilatkozni.
Csak rövid áttekintő jelleggel. Beülünk a kocsiba, az ülés nagyon jól tart, jól be lehet állítani az üllőhelyzetet minden irányba. A térkínálat az utastérben pazar (különösen a hátsó üléssoron), a csomagtartó űrtartalomra inkább kicsi, ami a kis magasságból adódik, a hossz és keresztirányú kiterjedés nagy. Kezelőszervek a helyükön, a kormány direkt, kellő visszajelzéssel. Az autó elég nagy tepsi, ha nagyon sportosra veszi valaki a figurát, akkor egy kicsit dülöngél, de nem veszélyes. Túlkormányozottságot, terhelésváltási reakciókat az ESP jól korrigálja. A motor egy tisztességes TDI, 1000-es fordulattól kezdve húz, 1700-tól mint egy mozdony, 7 liter fölé a fogyasztás nehezen tornázható. És ami nagyon fontos, a gázreakció egy tubódízelhez képest villámgyors. Autópályán van igazán elemében, 150-es tempóval, 7 literes fogyasztással, teljes csendben, remek utazóautó. A vége 210 körül van és még akkor is nagyon jó a biztonságérzet. A parkolás persze horror a méretei és a hátulja rossz beláthatósága miatt, azért meg lehet tanulni.
A szerviz gyatra, vagyis a Magyarországon megszokott átlagos színvonal. Az egyik jelentősebb műszaki hiba a visszapillantó tükrének vezérlése kábelszakadása volt, ami miatt potom háromszor kellett felkeresni a szervizt, mire megfejtették a hiba okát és meg tudták csinálni. Azt is tudni kell, hogy ha valamit a hivatalos márkaszervízben javítottak, akkor az már meg sem közelített az újkori állapotot. A baloldali visszapillantót letörtem, az új nagy sebességnél rezonált, a kép elmosódott. A lökhárítót még az előttem használó lezúzta, a javítás után kb. 1 cm-es illesztési hézagok csúfították az autót. A szerviz egyetlen pozitívuma, hogy segítőkészek és kedvesek az ügyféllel.
Én egy remek családi autónak tekintem két gyerekig, sajnos három gyerekülés elhelyezése már komoly nehézségekbe ütközik. De ez már egy másik történet.
Hibalista
- generátor csere - bal visszapillantó tükör vezérlőkábel szakadás - kipufogógáz visszavezető szelep csere
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 46000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 55000 |
Szerviztapasztalat | (4) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Octavia Tour | Következő autója? | S-max |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.8/10) |
