Legjobb autóm (eddig)
Szöveges ítélet
Rengeteg autót vezettem, többet mint tulajdonos, de ez a Vectra GTS az egyik legjobb mind közül. Többek által említett áresésének köszönhetően újkori árának szinte feléért jutottam hozzá egy megkímélt, megbízható, takarékos (külföldi) autóhoz.
Sem külalakban, sem teljesítményben nem egy radikális autó, mégis kényelmes, jól pakolható, csendes, és rendkívül stabil kocsi, kibillenteni szinte lehetetlen. Köszönhetően a sok burkolatnak az alján az alapból is magas stabilitása nagyobb sebességnél csak tovább fokozódik.
A futóműve kellően kemény: mikor hozzám került az autó, próbaképpen rendesen megrángattam, azóta bármit meg merek vele csinálni, határait még csak meg sem tudtam közelíteni. Többen említették, hogy "Magyarországon utak nem igazán találhatóak", ezért az autó pl. Budapesten kicsit kényelmetlen, de autópályán, országúton remek! Hiába, útra tervezték. Kormányzása pontos és nincs túlkönnyítve, a váltó viszont kicsit nagy utakon jár (ez nem egy OPEL erősség).
A motorról csak jót tudok mondani: nem versenyzésre termett, de rendkívül strapabíró, kellően erős ha kell, ugyanakkor hihetetlenül keveset fogyaszt. A turbó szolíd fütyülése nagyon kellemes az utastérben. Opel szervizben dolgozóktól többször hallottam, hogy megbízhatóbb, mint az 1,9-ed CDTI motorok (ami már nem is Opel).
Az első-hátsó sportülések nagyon kényelmesek (az ülésfűtés fantasztikus találmány), nem is értem, hogy más autógyárak miért nem képesek a hátsó utasokra is odafigyelve kb. 3 perc munkával, egy ollóval és néhány plussz szivacs darabbal rendesen formázott hátsó üléseket kialakítani.
A kocsiban nagyon sok klassz kis figyelmes, okos ötlet van (pl. rendszámtábla-világítás felkapcsolódik, amint a csomagtartó nyitó gombját megnyomjuk). Egyedül a klíma menüből történő bekacsolása bonyolult és kényelmetlen, remélem az Insignia-ban már dedikált gombbal fog működni.
Az autót egyébként mindenkinek nyugodt szívvel ajánlom, szerintem 3-400e km-ig, ha valaki hozzám hasonlóan vigyáz rá, nyugodtan hasznáható.
...az autót eladtam, jó helyre került, fáj a szívem érte, és sírok azóta is, ezért azt hiszem maradok ennél a típusnál, ismét C Vectra-t szeretnék használni!
Hibalista
- Kiegyensúlyozó lendkerék (ékszíj-tárcsa) 100e km-nél eltörött. A javítása nem volt bonyolult, csak sokba került a tárcsa. Állítólag jellemző hiba erre a típusra. Egyébként más semmi.
Ide hordtam szervizbe
OPEL Szuna Székesfehérvár: szerviz és javítás megfelelő, karosszéria munka közepes, szerviz utáni autó takarítás (főleg belül) elégtelen.
Értékelése: 6
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 80000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 60000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Zafira | Következő autója? | VECTRA C/Insignia/Qashqai/Octavia RS/Ceed SW |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.8/10) |
