Kellemes partner, de sokat is kér érte
Szöveges ítélet
Szerelem volt első látásra, pont olyan, amit kerestem: benzines, automata, viszonylag erős motorral (155LE).
Mivel ettől a kombótól (2.2 benzin - automata váltóval) sokan félnek a fogyasztása miatt, nem volt vészesen drága az autó.
Sajnos nem olvastam kellően utána az adott motortípusnak, ami utólag hasznos lett volna, megspórolt volna néhány tízezrest a kasszából.
A Z22YH motor (közismert nevén 2.2 direct) ugyanis nem mentes a konstrukciós hibáktól. Az ember szeretné azt hinni, hogy ezek az adott, általa megvásárolt példányt nem érintik, de ez csak Disney mesevilágában fordulhat elő :)
A motor típushibái:
-nagynyomású szivattyú. Új ára 2015-ben 130ezer Ft körül van. Nekem 18 ezer km alatt már a második cseredarab van benne, igaz mindkettő felújított volt. A gyári 130 ezret bírt ki, de állítólag az új alkatész sem bírja eddig, volt, akinek 3000 km-t bírt ki a zsír új pumpa. Ez alól a közhiedelemmel ellentétben sem a Siemens, sem a Continental gyártmány nem kivétel. Általában nem hagy az út szélén ezzel a hibával, a megmaradó alacsony nyomással még haza lehet evickélni 60-70 km-es sebességgel, igaz, ilyenkor minden, Földet pusztító dinamizmust ki kell vernünk a fejünkből.
Szerencsére cseréje otthon is könnyedén megoldható, én már hátratett kézzel, egyujjas kesztyűben is megcsinálom 15 perc alatt úgy, hogy közben az asszony beszél hozzám :)
-vezérlés: láncos motor, de ez semmit nem jelent az élettartamát tekintve. A gond ugyanis a hibás konstrukciójú láncfeszítő partontól, illetve a törésre hajlamos, műanyag vezetősínektől ered. A szettben két lánc van, mert egy kell a kiegyensúlyozó tengelynek is. Ennek megfelelően a csere munkadíjastól (nem márkaszervízben) 200 ezer Ft körül jön ki, és akkor már jó áron kaptuk az alkatrészeket. 80 ezer - 200 ezer km körül bármikor elkezdhet indításkor csörögni a lánc, ami azonnali cserét indokol.
-olejlehúzó gyűrűk letapadása: megnövekvő olajfogyasztást eredményez, néha drámai mértékben. Addig nem kell hozzányúlni, amíg "csak" 1 liter fogy 3000 km alatt. Orvoslásához újra kell gyűrűzni a motort, de ilyenkor már az ember nyilván cseréli a vezérlést is, és innentől kezdve már egy hétnapos, jobb családi nyaralás árát hagyhatjuk a szerelőnél (és nem a márkaszervizes díjszabásról beszélek, mert akkor már egy 14 napos nyaralást felejthetünk el egy időre.
Egyéb típushibák:
-rugótörések: a C Vectráknál viszonylag gyakori az első felfüggesztés tekercsrugóinak törése, amivel akár több ezer km-t is el lehet menni anélkül, hogy észrevenné az ember. Viszont szerencsétlen esetben az eltörő rugó ki tudja vágni a gumiköpenyt, a többit mindenki fantáziájára bízom...
-tempomat problémák: egy idő után megbízhatatlan lesz a tempomat, nem lehet bekapcsolni, kikapcsol magától stb. Megoldása többnyire egy új tempomat kar, illetve a házi érintkező-masszázs. Ritkább esetben a CIM modulhoz is hozzá kell nyúlni.
Hogy pozítívumot is írjak:
-a motor erős és nyomatékos, még automata váltóval is jól mozgatja az autót, fordulaton szép a hangja is,
-futóműve stabil és kellemesen hangolt, a kormány kellően közvetlen,
-a fék hatásos,
-az extrák megbízhatóan működnek (ülésfűtés, xenon, el. ablakok, kétzónás digitklíma).
-az automata váltó ugyan nem mai konstrukció, de szerintem jól programozott, kellemes darab. 150 ezer km körül viszont általában már érezhetőek a nem tökéletesen sima váltások, főleg a városban használt példányok esetében. Ezen a váltóolaj csere/frissítés sem szokott érdemben segíteni.
Mindezek ellenére szeretem, élvezet használni, az átlagfogyasztása nálam 8.7 l/100km-re jön ki budapesti használat mellet, bár igaz, hogy ésszel vezetek, előrelátóan megtartva a lendületet. 10 liter környékén még némi sportoskodás is belefér :) Eddig szerencsére nálam csak a nagynyomású pumpa probléma, és a tempomat kérdés jött elő, a vezérlésnek szerencsére még nincsen hangja. Olajat is eszi már, de még elfogadható mértékben.
Aki ilyet vesz, készüljön a fentiekre, ne bízzon abban, hogy az ő autója kivétel lesz. Vegyen olyan példányt, amiben ellenőrizhetően cserélve lett a vezérlés, és akkor élvezet lesz minden vele megtett km.
Hibalista
- Nagynyomású szivattyú 2x
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 128000 |
Megbízhatóság | (3) | Vezetett km | 18000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | l |
Előző autója? | 206 | Következő autója? | fogalmam sincs :) |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (6.2/10) |
