A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Opel » Vectra (2002)

Vectra 2.2 direct - automata 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Kellemes partner, de sokat is kér érte

Szöveges ítélet

Szerelem volt első látásra, pont olyan, amit kerestem: benzines, automata, viszonylag erős motorral (155LE).
Mivel ettől a kombótól (2.2 benzin - automata váltóval) sokan félnek a fogyasztása miatt, nem volt vészesen drága az autó.
Sajnos nem olvastam kellően utána az adott motortípusnak, ami utólag hasznos lett volna, megspórolt volna néhány tízezrest a kasszából.
A Z22YH motor (közismert nevén 2.2 direct) ugyanis nem mentes a konstrukciós hibáktól. Az ember szeretné azt hinni, hogy ezek az adott, általa megvásárolt példányt nem érintik, de ez csak Disney mesevilágában fordulhat elő :)
A motor típushibái:
-nagynyomású szivattyú. Új ára 2015-ben 130ezer Ft körül van. Nekem 18 ezer km alatt már a második cseredarab van benne, igaz mindkettő felújított volt. A gyári 130 ezret bírt ki, de állítólag az új alkatész sem bírja eddig, volt, akinek 3000 km-t bírt ki a zsír új pumpa. Ez alól a közhiedelemmel ellentétben sem a Siemens, sem a Continental gyártmány nem kivétel. Általában nem hagy az út szélén ezzel a hibával, a megmaradó alacsony nyomással még haza lehet evickélni 60-70 km-es sebességgel, igaz, ilyenkor minden, Földet pusztító dinamizmust ki kell vernünk a fejünkből.
Szerencsére cseréje otthon is könnyedén megoldható, én már hátratett kézzel, egyujjas kesztyűben is megcsinálom 15 perc alatt úgy, hogy közben az asszony beszél hozzám :)
-vezérlés: láncos motor, de ez semmit nem jelent az élettartamát tekintve. A gond ugyanis a hibás konstrukciójú láncfeszítő partontól, illetve a törésre hajlamos, műanyag vezetősínektől ered. A szettben két lánc van, mert egy kell a kiegyensúlyozó tengelynek is. Ennek megfelelően a csere munkadíjastól (nem márkaszervízben) 200 ezer Ft körül jön ki, és akkor már jó áron kaptuk az alkatrészeket. 80 ezer - 200 ezer km körül bármikor elkezdhet indításkor csörögni a lánc, ami azonnali cserét indokol.
-olejlehúzó gyűrűk letapadása: megnövekvő olajfogyasztást eredményez, néha drámai mértékben. Addig nem kell hozzányúlni, amíg "csak" 1 liter fogy 3000 km alatt. Orvoslásához újra kell gyűrűzni a motort, de ilyenkor már az ember nyilván cseréli a vezérlést is, és innentől kezdve már egy hétnapos, jobb családi nyaralás árát hagyhatjuk a szerelőnél (és nem a márkaszervizes díjszabásról beszélek, mert akkor már egy 14 napos nyaralást felejthetünk el egy időre.

Egyéb típushibák:
-rugótörések: a C Vectráknál viszonylag gyakori az első felfüggesztés tekercsrugóinak törése, amivel akár több ezer km-t is el lehet menni anélkül, hogy észrevenné az ember. Viszont szerencsétlen esetben az eltörő rugó ki tudja vágni a gumiköpenyt, a többit mindenki fantáziájára bízom...
-tempomat problémák: egy idő után megbízhatatlan lesz a tempomat, nem lehet bekapcsolni, kikapcsol magától stb. Megoldása többnyire egy új tempomat kar, illetve a házi érintkező-masszázs. Ritkább esetben a CIM modulhoz is hozzá kell nyúlni.

Hogy pozítívumot is írjak:
-a motor erős és nyomatékos, még automata váltóval is jól mozgatja az autót, fordulaton szép a hangja is,
-futóműve stabil és kellemesen hangolt, a kormány kellően közvetlen,
-a fék hatásos,
-az extrák megbízhatóan működnek (ülésfűtés, xenon, el. ablakok, kétzónás digitklíma).
-az automata váltó ugyan nem mai konstrukció, de szerintem jól programozott, kellemes darab. 150 ezer km körül viszont általában már érezhetőek a nem tökéletesen sima váltások, főleg a városban használt példányok esetében. Ezen a váltóolaj csere/frissítés sem szokott érdemben segíteni.

Mindezek ellenére szeretem, élvezet használni, az átlagfogyasztása nálam 8.7 l/100km-re jön ki budapesti használat mellet, bár igaz, hogy ésszel vezetek, előrelátóan megtartva a lendületet. 10 liter környékén még némi sportoskodás is belefér :) Eddig szerencsére nálam csak a nagynyomású pumpa probléma, és a tempomat kérdés jött elő, a vezérlésnek szerencsére még nincsen hangja. Olajat is eszi már, de még elfogadható mértékben.

Aki ilyet vesz, készüljön a fentiekre, ne bízzon abban, hogy az ő autója kivétel lesz. Vegyen olyan példányt, amiben ellenőrizhetően cserélve lett a vezérlés, és akkor élvezet lesz minden vele megtett km.

Hibalista

- Nagynyomású szivattyú 2x

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (3) Évjárat 2006
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 128000
Megbízhatóság (3) Vezetett km 18000
Szerviztapasztalat (3) Átlagfogyasztás l
Előző autója? 206 Következő autója? fogalmam sincs :)
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (6.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Opel Vectra 2002 (2005)

További ítéletek (184 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)