Ha nem a szerelőnél van, akkor egész jó :-)
Szöveges ítélet
Az autó nagyon csendes és kényelmes. Elöl komfort ülések vannak benne, komolyabb utak után is egész kellemesen érzi magát az ember. Hátsó ülések két személyre kitűnőek. Helykínálat elöl és hátul is szuper, lábaknak tengernyi hely van.
A belső kissé lehangoló. Egyszerű, semmi dizájn vagy szépség nincs benne. Szeretni nagyon nem lehet, de utálni sem. Olyan semleges.
Csomagtartó óriási, csak 4 ajtós volta miatt nem minden megy bele olyan könnyen.
A Fiat motorral a kocsi nagyon megy. 200-ig rendesen gyorsul, felette már nem olyan lelkes, de akár 230-ig is elmegy sima úton. Igazából 2000-es fordulattól használható rendesen, de probléma nélkül elpörög a pirosig is. Erőltetett használat mellett is 8 literrel beéri 100 kilóméteren átlagban. Amúgy is csendes, és a 6-os váltó miatt 200-nál csak 3500-at forog. 180-tól kezd megjönni egy kicsit a hangja, 200-nál már azért érdemben hallani, 220 környékén már nem nagyon lehet rádiót hallgatni.
Az autó kényelmesen ringatózó, nem nagyon veszi fel az úthibákat, ezért viszont kanyarban, terhelésváltásnál hajlamos kicsit billegni. Az elektronika nem enged sok vagánykodást, határozottan elveszi a gázt is ha nem tetszik neki valami.
A gyárilag megadott 50.000 km-es szervizintervallum vicces.
Hibalista
- Eddig minden garanciában ment. A problémák:
- - 20.000 km-nél egyszer csak kigyulladt az olaj lámpa. 2-3 tömítés meghalt, olaj folyt. Csere, azóta nem jött elő.
- - Jelenleg az ötödik (!) szélvédő van benne. Az első hónapban kaptam egy követ, majd jöttek a bajok. Állandón berepedtek az új szélvédők. Utolsó alkalommal egy "másik fajta" szélvédő ment bele (felül zöld csík), az bírja azóta.
- - Fékmunkahenger a harmadik van benne. Az első meghalt a fékbebétek cseréje alatt valamiért. Csere lett, de valamiért az sem lett jó, szépen lement a pedál a padlóig ha nyomtam. Újabb csere után nincs baj.
- - Twinport szelep meghalt, komplett szívórész csere. Nem állandóan csinálta, de ha rájött, akkor szervizlámpa és vészüzemmód (max 90km/h, nulla gyorsulás). Újraindítás, és általában ment is. A ciki csak az volt, amikor előzés közben csinálta.
- - Klímakompresszor csere (iszonyat zörgő hang). Körülbelül ötödik alkalomra jöttek rá, hogy ettől van traktor hangja a gépnek.
- - Valamilyen gázvisszavezető cső 2x csere. Típushiba, elrepedt és berezonált. Most is :-)
- - Futómű elég érzékeny, az első 20e km alatt kétszer kellett állítani. Érdekes, de azóta rendben van.
- - Műszerfal itt-ott zörög, rezeg. Egyszer valamilyen patentot cseréltek a középső konzolban. Javítgatták, de most sem csendes teljesen.
- - B.e. index rendszeresen kiégett. Negyedik csere után foglalatot is cseréltek. Egyenlőre jó.
Ide hordtam szervizbe
Nincs sok jó tapasztalatom a "nagy" Opel szervizekkel.
Értékelése: 2
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 85000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Corolla 1.3 (1999) | Következő autója? | Opel |
Ennyire szerette | (5) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.2/10) |
