Fekete Bálna - az elegáns erőgép
Szöveges ítélet
Az autó kora tavasszal került hozzám, a Népítéletben már általam lehúzott 1,5 éves 1.6 i 16 V Astra Calssic II Karavánt váltotta - jó döntés volt !!
Az előző tulajdonos nem volt "fukar" az autóval, ha bármi baja volt szakszervízbe vitte. Elmondása szerint ( és a szervízből beszerzett információk alapján is) a jobb hátsó ajtó kompletten cserélve volt, mert beletolattak. Volt egy - két fényezés is rajta - javítgatások, de legalább megcsináltatta, egyéb gond nem volt a kocsival, a kötelező szervízek rendben megtörténtek. Az autó Elegance felszereltségű + egyéb extrák ( állófűtés, tempomat, xenon, stb . . ) fekete színű. Ehhez képest és a 72 eKm futásteljesítményt figyelembe véve az ára baráti 3 MFt volt. Én a fogyasztástól féltem a legjobban, de nagyon meg vagyok elégedve vele : 8,5 - 10 liter / 100 km között van, de ha tisztán hosszútávon használom lehet 7 - 7,5 liter is ( optimális esetben). Az Astrát nem tudtam 7 alá vinni, legtöbbször 7,5 litert evett, az a +1 liter nem sok, főleg, ha a két kategória közötti különbséget nézzük . . . Az autócserével "nyertem" + 47Le-t, na meg ki tudja hány Nm-t plusszban, ami nagyon jól jön, ha tele a kocsi a családdal, akkor is lehet vele előzni, na meg ha elborul az agyam, akkor nagyon megy és ebbe a változatban sportos futómű van, ott is marad az úton. A magam 192 cm-es magasságával is nagyon kényelmes az autó ( ez elődjéről nem volt elmondható ). A belső kényelmi dolgok már szinte luxuskategóriába sorolják ( 4 el. ablak, utasülés állítható + deréktámaszos, dupla digit klíma, computer . . .) - legalább is nekem. Írnék róla rosszat is, de csak pár apróság van : a csomagtartó nyitás elektromos, itt az érintkezéssel lehet gond, néha nem nyílik elsőre, többször kell a gombot megnyomni. Az ajtócsere miatt nagyobb tempónál a jobb hátsó felől némi szélzaj jön, de szemmel nem látható, hogy rosszul került volna a helyére. A váltó nem sportos, kicsit nehéz kapcsolgatni - meg kell szokni, olyan Opeles. A színe miatt rengeteget kell ápolni, mosni és mosás után szárazra kell törölni, különben nem ért semmit az egész . . . De ha tiszta sokszor utánnafordulnak - ezzel a kocsival meg lehet jelenni bárhol és ráadásul a család kedvence, a feleségem is szereti vezetni !
Frissítés : azóta 1 éve napi 110 km-t megyek vele, nagyon kényelmes, dinamikus, még mindig szeretem :). Így hosszútávon a fogyasztás 7 - 7,5 liternél megáll, igaz nem Pesten megyek vele, sok kis falun át, max 2x kell megállnom lámpa / vonat miatt egy úton.
Hibalista
- Megpróbálom naplózni a szervízeket :
- 2006.10.25. első fékbetét + kopásjelző csere - 37 eFt Futóművet átnézettem, mert kicsit kopog ( Pesten is használták ) hátul szilentcsere szükséges + bal oldali axiál + egy gumihrang szakadt. Ezeket nemsokára rendbeszedetem, 40eFt-re saccolták.
-
- 2006.11. : megtörtén a szilent csere me ga fent említett hibák kijavítása. Tényleg 40eFt lett a vége, de legalább mostmár nem kopog.
-
- Elég régen frissítettem, íme pár dolog, ami a kötelező szevízen felül hibásodott meg :
- Kipufogó leömlő megrepedt, Opelék 250.000-ért cserélték volna, 10.000 Ft-ért meghegesztették :)
- Akksi totál lemerült, cellazárlat ? Csere után kiderült, hogy a generátor vezérlőpanel (is) rossz, ezt is cseréltem.
Ide hordtam szervizbe
Opel Esztergom
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 72000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 48000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Ople Astra Classic II Caravan 1.6 i 16 V | Következő autója? | Opel Vectra C II (vagy D ??) |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.9/10) |
