Ezüst mozdony
Szöveges ítélet
Nos kellett a méret. Ebben tökéletes választásnak bizonyult. A sógi V70-esébe sem lehet ennyit belezsúfolni egy kéthetes nyaralásra. Igazi családi autó. A hátsó szekcióban az egykilencvenes öcsém bőven elfér mögöttem, pedig magam is alig vagyok alacsonyabb. A gyerekeim (3) nagyon szeretik. Egy kocsimért sem voltak még így oda. Az utazási komfortja kiemelkedő. A megnövelt tengelytáv ebben is pozitív eredményt hoz. Miután munkahelyet változtattam megvehettem a cégtől a kedvezményes új árának feléért, háromévesen, 90ezer km-rel. Nos ezután rádobáltam néhány százezret. Lásd alább a hibáknál! Mondták a cimbik, mikor a szám sírásra görbült, hogy a Common-rail dízeleknek ez az átka. Ez a kettős tömegű lendkerék a kuplungban. Volt aki kicserélte hagyományosra, szét is verte a főtengely rezgése a váltót. Az meg ugye legalább annyiba fáj, mint a teljes kuplung mindenestül. Ja kérem nem lehet egyszerre kisméretű motort, bazinagy teljesítményt (már az évekkel korábbi 70-90 Lovas TDI-khez képest)és alacsony fogyasztást egy autóba zsúfolni. Valahol meg kell fizetni az árát.
Más: a hosszabb tengelytáv okozhat gondot a szegélyre való nem kívánt ráhajtásnál, oszlopkerülésnél, mert a kocsiszekrény jelentős oldalkitéréssel kanyarodik. Korábbi, rövidebb autóimnál nem vettem ezt észre. Az "A" oszlop olyan vastag, hogy a kocsinak komoly holttere van. Meg kell szokni, mert kanyarodásnál egy komplett kerékpárost kitakar a látótérből. Egyébként egy szerethető és nagyon kényelmes autó, igen kedvező fogyasztással. Normális sűrűségű autópályán a szabályokat betartva 6,5 l-rel lehet utazni, városban is elég neki a 8 liter, még klímával is. A gyári parkradar helyett (elég húzós az ára) javaslom az utólag beépítettet, kb. fél áron. Gyári tetőcsomgtartóra simán felrakok 5 kerékpárt.
Hibalista
- Kéthetesen: fedcomp kijelzője elsötétült,(Megoldás:motor lekapcsol, biztosíték ki, számol nyolcig, visszatesz, és már világít is!) - Egy hónaposan: csomagtérajtó fogantyúja kézben maradt (garanciában újra, majd a harmadiknál már nem vittem vissza, azóta koszos a kezem, bár lehet, hogy rögzítek bele egy normális csavarral egy bőröv darabot.) - 90 ezer km-nél generátor meghalt - 100 ezernél a komplett kuplung is beadta a kulcsot, a két első felfüggesztést is cserélni kellett (utóbbiakat biztosan a környékbeli fekvőrendőrökkel tettem tönkre) - Első helyzetjelző izzója kb. 15 ezrenként elromlik (kiég). Képtelenség hozzáférni és cserélni, szégyenszemre szervízbe kell vinni vele. A tompítottat kellő önfeláldozás árán elég vékony ujjakkal ki lehet cserélni.
Ide hordtam szervizbe
Ivanits és Bárkány Budapesten a Gyömrői úton Normális társaság volt, de abbahagyták.
Értékelése:
Másik szerelő értékelése
A "mágus", aki az asszony 9.3-asát (11 éves SAAB) is bütyköli. Maximálisan megbízom benne. Mivel az ilyen szerelő sajnos ritka, mint a fehér holló, napi 16-ban nyomja. 10-14 napos előjegyzése van. Remélem még sokáig mehetünk hozzá.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (3) | Vezetett km | 111000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | astra 2,0 tdi kombi, | Következő autója? | 9.5 Kombi |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.4/10) |
