Dízelmozdony - nem kecses
Szöveges ítélet
A harmadik Opelem, és mivel évi 50-60.000 km-t megyek nekem a fenntartási költségek nagyon sokat nyomnak a latba.
Motor: szeretek vezetni és ezzel az autóval lehet is menni. A 150 lóerő gyönyörűen mozgatja a nem kicsi kombi kasznit, 200 Km/h-ig folyamatosan onnan nyúlósan gyorsul. Kellemes, hogy 150-es tempónál négy személlyel is 6.5 liter a fogyasztás, a motor 2700at pörög, érezni, hogy ezzel a tempóval a világ végére is el lehet vele menni.
Belső: a designnal meg vagyok elégedve (szeretem a németesen szögletes formákat), bár egy kicsit fura, hogy néha megreccsen a középkonzol és nincs hátul elektromos ablak. Egy új korában 8M-es autóba beleférhetne. A terek viszont óriásiak csomagtartóban minden elveszik és a hátsó lábtér is pazar (ehhez tudni kell, hogy a kombi Vectra nem a normál Vectra, hanem a hosszított, Signum padlólemezre épül). Hangja belül csak 20 alatt dízeles, onnantól gyorsításoknál lehet esetleg némi turbófütyülést hallani, de az meg inkább sportos mint zavaró.
Futómű: meglehetősen stabil, persze nem egy Honda Accord, de ha tudomásul veszi az ember, hogy mekkora autóban ül akkor nem éri meglepetés. Előzőleg egy G Astrám volt, ahhoz képest igencsak oda van tapasztva az útra.
Külső: ízlés kérdése, van Vectra amitől hányni tudnék. A sajátom GTS első lökhárítókkal és sötét fényszórókkal kifejezetten tetszett már elsőre is, most meg már odáig vagyok érte. A méretei miatt van tisztelete az utakon, azt, hogy csúnya még senki nem mondta rá, pedig van egy két "szívemhelyébVWjel" barátom.
Nem vagyok elvakult Opel fan. Sok autót vezettem a Suzukitól az E-Mercedes-ig de ár/teljesítmény kategóriában nagyon jó helyen van az 1.9-es dízel Vectra Kombi.
Hibalista
- Még fiatal az autó, minden gyári rajta, kivéve a motorszoftvert azt egyszer kellett frissíteni mert idióta hibakódot adott ki, de az autó nem ált le tőle. Zörgött a jobb első ajtó és bár az autó nem garanciális nem került pénzbe a javítása - azóta nem zörög.
- Ami a kopó dolgokat illeti:
- 65.000km - első fékbetétek 15-25 k
- 75.000km - két első gumi 80k (BridgeStone Potenza R16)
- 82.000km - hátsó fékbetét: most jön
- és már előre félek a téli gumiktól, mert ebben a méretben örülök ha megáll 120-140k-ban, mert ugye vacakot meg nem lehet 150 lóerő és ilyen önsúly alá rakni.
Ide hordtam szervizbe
Opel Sió - Siófok
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 62000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 15300 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | "F" Astra, "G" Astra | Következő autója? | Ha 2év múlva lecserélem akkor vagy egy fiatalabb Vectra, vagy A6 kombi Quattro (esteleg AllRoad) |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.3/10) |
