Az ördög feketében
Szöveges ítélet
Mivel 2.0T ítélet még nem született gondoltam bedobom a saját tapasztalataimat.
Az autót 2007 júniusában vettem, még csak most születnek meg bennem a gondolatok, vélemények vele kapcsolatban, de igyekszem frissen tartani ezt az ítéletet azok számára, akiket érdekelhet egy ilyen jármű.
Amit eddig el tudok róla mondani, hogy nagyon sportos autó a kategóriában hasonló méretű motorral szerelt társaihoz képest (bár egy japán bizonyára lepipálja). Jól gyorsul, a turbó nagyon jó hatással van a vezetési élményre. Hivatalosan 9, a gyakorlatban - nekem - inkább 10 másodperc alatt van 100-on, bár az ember ritkán gyorsul ilyet. Viszont a 70-80km/h-t pillanatok alatt eléri. Piros lámpánál simán otthagyok vele szinte bárkit. A maga 180 lóerejével elég kényelmes hosszútávon is. A 6 fokozatú váltó egy álom. Pontosan kapcsolható és elég rövid úton is mozog.
Vezetési élmény és fogyasztás:
A kocsi fogyasztása gyárilag 7-8 országúton, 12 városban és 8-9 vegyesen. A gyakorlatban ez azért kicsit más. Ha nagypapásan vezet az ember, akkor ettől jóval kisebb értéket is el lehet érni városban. Nekem a 9,8 is összejött. De ha az ember így vezet, akkor minek ez az autó? Sportos vezetés országúton nem nagyon van, kivéve előzéseknél, de az olyan mintha városban kilőne az ember egy másik sávba, tehát ezt egy kalap alá veszem most.
Szóval városban a 11-12 liter reálisnak montható sportos vezetés mellett. Sokkal jobban nem nagyon érdemes nyomni.
Fordulatszám tekintetében kb 2000-nél kapcsol a turbó, ami jelentős löketet jelent. Ezt leginkább 2. és 3. fokozatban érzi az ember, de ha 130-nál még mindig csak 4.-ben vagy 5.-ben van az ember, ott is lök egy szépet a kocsi.
A külső:
Az OPC line nagyon jól áll neki, bár a hátsó spoilert le kéne cserélni valami nagyobbra (az irmscher szárnyak még mindig jól néznek ki). A 17" kerekek brutálisak, bár ez a magyar utakon a kényelem rovására megy. A rugózása amúgy jó lenne, csak hát Magyarországon inkább pattog, mint rugózik. A kocsi alja elég magasan van, a leütés veszélye elég alacsony. Hátul két kipufogó árulkodik a nagyobb teljesítményről. Az autó 5 ajtós aminek hátránya, hogy a hátul ülőknél alacsonyabb a fejtér, de a csomagtartó jóval könnyebben pakolható.
Elől xenon kanyarfényszórók vannak, amik egyrészt a kormány mozgatásával együtt forognak pár fokot, ami nagyon hasznos. Ami még hasznosabb a kanyarfény, ami kb 30km/h alatt indexkapcsolásra vagy kormány fordításra bekapcsolódik és bevilágítja a kereszeződés adott felét.
A sport kapcsoló hatására (még) keményebb lesz a futómű, ami kanyarban már a legkisebb döccenőn is elpattog, de a gázpedál sokkal érzékenyebb, ami jó hatással van az adrenalinra. :)
Igazából aki Vectrát akar venni, annak mindenképpen ezt ajánlom, bár a 2.2-es a maga 14x lóerejével is bőven elég a normális furikázásra. Viszont őrültködni csak ezzel lehet igazán. :) Persze szigorúan a család kipakolása után, mert ők valószínűleg kevésbé értékelik a gáz-fék, gáz-fék vezetési technikát.
Belsőség:
A belső tér elég komoly, kevés fantáziával, mégis németesen precíz. Azt hiszem ezzel mindent leírtam, és a Totalcar oldalán is található jó pár fénykép. Sokban nem különbözik, bár a sport felszereltség miatt kicsit sötétebb minden, ami szerintem jót tesz a kocsinak. A váltón apró OPC jelvény csillog, és az OPC kormány kisebb mint a gyári, de nagyon jól kezelhető. Érdekes, hogy OPC-s fémpedálokat nem lehet venni hozzá (pedig az Astrához, Corsához és Zafirához is van!).
A kesztyűtartó hatalmas, de valamiért a hátsó ajtókba már nem szereltek zsebeket (se lámpákat az éjszakai kiszállás biztonsága érdekében?!?). Van viszont elől (kivéve ha az ember telefontartót is kér bele) hátul pohártartó. A kétoldali klíma nagyon hasznos, bár a gyakorlatban kevéssé érezhető. Végre van a hátul ülőknek is levegőforrásuk.
A kocsi sportülésekkel van szerelve, amik elég jól tartanak, de ehhez a teljesítményhez se több, se kevesebb nem kell. A hátsó ülések is mélyebbek a normálisnál. Az ülések oldala bőr, köztük elég durva szövet található. Bugyiban nem érdemes ráülni. :)
Érdekes, hogy a 4 ajtós és kombi modellekben van külön csomagtérajtó zár a vezető ajtajában, de az 5 ajtós (GTS) modellbe valahogy ez már nem került bele. Az anyagok minősége amúgy nagyon jó, bár néha kicsit durvának tűnik.
Sajnos még mindig van pár értelmetlen dolog az utastérben. Pl a telefontartó alig pár típust ismer, és azok is régiek már. Még mindig
nem értem mibe kerülne egy DVD-s mp3 lejátszó, és/vagy egy USB csatlakozó, vagy jack dugó a rádióhoz, és hogy a CD lejátszó miért akad ki némelyik írott (akár mp3) CD-nél 2007-ben?
A többi tapasztalat hamarosan jön fényképekkel együtt.
Hibalista
- Még semmi.
Ide hordtam szervizbe
Opel Di-fer
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 7000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | Vectra 2.0 CDX | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.5/10) |
