A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Opel » Vectra (2002)

Vectra 1,9 CDTi Aut. 

Az ítélet értékelése
5,0(3 db)

A szürke kilóméterfaló

Szöveges ítélet

Hajnali 5:55, kigördülés az Autobahn-ra, Tempomat belő 145-re, irány Frankfurt: ca. 750km majd még aznap vissza. Aki hasonló dolgokat is képes művelni, egy megbízható autót keres és nem ragaszkodik új géphez annak a Vectra egy jó választás lehet. Röviden ennyi, most jöjjenek a részletek.

Előző autónk egy 1.6 Focus volt, az ötajtós verzió... Városban, vidéken ideális választás lehet de az emelkedőkkel tarkított osztrák autópályákon megdurrantva csomagokkal nem szégyellte beszopni a 10 litert 100-on amit egy ekkora autótól kissé sokalltam. Így került sor a cserére 2010 nyarán. 8000€ volt a keret, kényelmes dízel kerestetett. Pont a HDI-s 407esek között szemezgettünk amikor megláttam a szürke bálnát. Nem tűnt ki a többi közü, a maga eleganciájával állt a Mercik között. 145000 km, céges autó, szervizkönyv, 1.9 Cdti Automatával, Xenonnal és hasonló finomságokkal a bőrülést és a navit kivéve. Kicsit féltem a sok kilométertől de hamar megegyeztünk a kereskedővel.
Külseje: nincsen semmilyen BMW-s cápaorr amitől tisztulna a belső sáv a pályán vagy kitűnne a parkolóban a tömegből de semmilyen zavaró designelem nincsen rajta, szürke és elegáns és pont.
Belső:kiválló minőségű műanyag és bőrborítás, semmi nyöszörgés, még most 200000 km után is simán elhinném róla hogy csak 10-20000 van benne, annyira nem látszik meg a használat. Az egyetlen hely ahol kopik az a kormányon lévő hangerőszabályzó recéje: na az tök sima. Egyépként a műszerfal olyan hatást kelt mintha libafossal vonták volna be, inkább egy katonai járműbe illik a színösszeállítás, bár egyben olyan semmilyen is úgyhogy passzol a külsőhöz.

Motor: 1,9 Cdti: 150 Le, meg egy jó adag nyomaték. Meglepően jól gyorsul, a hasonló kaliberű Laguna 2.2-höz semmiképp sem hasonlítható, egyértelműen jobban megy nála. Ennél több erő ebbe az autóba szerintem halandó embernek nem szűkségeltetik, aki meg vesrenyezni akar az vegyen Porschét. Városban is meg meglódul de az autópályán az igazi: 160nál is úgy elkezdi tolni az orrát hogy csak néz az ember meg a többiek, úgyhogy a német Autobahnon is nyugodtan ki lehet vele menni a belső sávba, nem fogunk szégyenkezni. Az automatát nagyon jó választásnak tartom, bár 1-2 mp-es kihagyásával nem lehet vele csak úgy random gyorsításos ponthogymégbeférek sávváltást csinálni városban, de a dugóban araszolástól a hosszú pályaszakaszokig mindenhol megállja a helyét.

Menettulajdonságok: ez az autó kicsit talán klilóg a német sorból, annyira jól veszi a kátyúkat hogy már már azt hittem peugeot-ban ülök, ehhez képest a kanyarokban is hellytáll, a Focusban ehhez képest buszban érezte magát az ember. A városban azért méretei miatt kissé lomha, körforgóban érezni néha hogy nem 2 kiló vasból van. Menetzajból én furcsa mód álló helyzetben többet érzékelek mint nagy sebességnél. Üresben lehúzott ablaknál mintha egy nyergesvontató bugyborékolna a fülünkbe, 140es tempónál pedig még suttogva is lehet beszélgetni. Ez egészen tart olyan 190-ig, akkor dalolásba kezd az A-oszlop felső hajlata.

Kényelem: az ülések nem túl puhák de nem is kemények, pont jók. Simán lehet benne ücsörögni hosszabb utakon is, a fent említett Bécs-Frankfurt szakaszon csak egy Müncheni 10perces kávészünetet kell beiktatni, de azt sem az ülés miatt. Ami másoknak zavaró lehet hogy eléggé lent van az ülés, én a 198 centimmel a legfelső állást használom. Méretem ellenére simán beférek magam mögé hátra is, és hogy a csomagtartóról is essen pár szó, eddig még nem sikerült telerakni… Talán ide sorolható a kanyarkövető fényágyú, melyet Xenon fedőnéven építettek az autóba. Elég ha annyit mondok, nem irigylem az éjszaka szembe jövőket és azokat a nyesteket sem akiket esténként hazafelé gurulva kukázáson kapok, ilyenkor néha kapnak egy kis fénykürtöt :) Ezzel talán tudat alatt kárpótolom magamat az éjjeli ramazuriért aminek keretében sormintát kapok a szélvédőmre.

Megbízhatóság: eddig csak a generátorral volt probléma, asszony el is szaladt vele márkaszervizbe ahol ők bizony meg nem buherálják az alkatrészt, inkább kicserélték 1200€-ért az egészet, állítólag csak a szénkefét kellett volna cserélni, az olyan 20-30€-s tétel. No comment.
Egyépként tényleg semmi, még egy kontrollámpa vagy izzócsere sem volt, ez már szinte unalmas.

Fogyasztás: A gyári vegyes adat automatával 6,8l. Nem tudom ezt hogyan mérték, nekem eddig csak egyszer városban sikerült elérnem a bűvös hetest. Nekem az elmúlt 45000 km-re 5,8at ír a BC, bár ennek nagy része pálya. Tudom hogy vannak azok a BMW-s csodadízelek amik kevesebbel is beérnék de én így is elégedett vagyok. Nagyon jók az automata áttételei, így 150es tempónál 2150 et forog 6-osban és burkolattól függően 5,3-5,5 öt eszik százon. Ez elég jó adat ha hosszabb útra indul az ember. A fordulat egyépként 200-nál sem szökik nagyon 3000 fölé, így még ott is van egy csepp erőtartalék. Egyszóval simán megvan az ezres egy tankkal, amit nagyon élvezek.

Végezetül egy összehasonlítás:
A családban van egy 2007-es gyártású Mondeo hasonlóan 195000 km-el. A minap pont csukjuk le faterral a motrháztetejét, először 5 centiről ejtem, semmi. Majd 10-ről, ismét semmi. Kicsit magasabbról próbálva olyan hangot adott mint mikor valaki egy ollót vág egy PET palackba, nem volt szép. Megnéztük a zárat de nem találtunk semmit, végül fél méter magasból bő lendülettel sikerült a művelet. Az említett karosszériaelem egyépként 140-es tempónál „lebegni” kezd, talán ez okozza a problémát. Utána nem tudom hogyan jött az ihlet: odaléptem az opelhez, fedél felnyit, pár centiről finoman leejt: fémes klattanás, becsukva. Szinte egszerre mondtuk: „ez német”. Ezek után meggyőződtünk róla hogy az utasajtók is hasonlóan viselkednek, a csomagtartóéról nem si beszélve.
A Ford műszerfala sokkal ízlésesebb, bár a műanyagokhoz meg a csillivilli krómokhoz ne nagyon nyúlkáljunk mert hamar felébredünk álmunkból. Ezt csak tetézik az 50-es tempónál kezdődő cicergések. A motort nem hasonlítom a vectráéhoz, 2.0 benzines, 145 ló, ezek úgy 9,5 litert vedelnek, ezt inkább nem kommentálnám. A menetzaj az egyik leg szembetűnőbb különbség, ezen a téren az asszony elég jó indikátor: mikor a Forddal megyünk már 140 nél jön a „kérlek ne száguldozz” felszólítás, míg a Vectrában még 190-nél is csak a tájat szemlélgeti serényen.
Az egyetlen nagyobb előnye a Mondeónak a helykínálat hátul, már akinek az Opelé nem elég. Megbízhatóság ügyileg csak annyit hogy a Fordot eddig 5ször kellett javíttatni összesen kb 1600€-s értékben, ebben az olajcsere stb természetesen nincsen benne.

Összefoglalva az előnyöket: kedvező fogyasztás, keleti kényelem hosszabb utakon és egyépként is, csendes utastér, kiváló menettulajdonságok és dinamika nagy sebességnél is, minőség, megbízhatóság.
-és a hátrányokat: gyorsan kopik a rece a hangerőszabályzón, évente fékbetét csere bár ez szerintem inkább az automatának tudható be.

Hibalista

- Generátor szénkefe elkopott: 1200€ no comment.

Ide hordtam szervizbe

Opel Brandtner Tulln: márkaszerviz, lehúzós banda

Értékelése: 3

Másik szerelő értékelése

Kfz Engelmann Gmbh Unter-Oberndorf: gyors és precíz munka kedvező áron

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2006
Kényelem (9) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 145000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 62000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Focus 1.6 ti-vct 2007 Következő autója? még meg sem tervezték
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Opel Vectra 2002 (2005)

További ítéletek (184 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)