A családok barátja
Szöveges ítélet
Nagyon jó minőségű autó. Az eddigi autóim közül messze a legjobb minőségben összerakott autó. Több, mint 185 ezer km után is minden csendes, a motor erős, jól húz. A váltó is jól működik, de a 2-est már néha nehezebben veszi. A kuplung még gyári, hidegen néha enyhén rángat már, de aztán ez elmúlik, valószínűleg cserélni kell majd,de bírja még. Az alkatrészek zöme gyári, kivéve a kopó dolgokat. A kormány és a váltókar bőr bevonata megkopott, az ajtókárpitok kapaszkodóiról a gyűrű lehúzza a puha réteget. A szokásos hibákkal nem bosszantott még,( rádió, klíma stb, )remélem, nem is fog egyhamar. Minden működik, halk, csendes. Mivel komfort 2-es üléscsomag van benne, ortopéd ülésekkel, ezért a kényelem kifogástalan. A fűtés/ szellőzés / klíma hatásos és csendes. Az olajfogyasztás sok, kb. 1L / 1000km, és néha látni már füstöt is. Valószínűleg gyűrűzni kell majd, mert ez a kis motor nem bírja a folyamatos, mondhatni állandó nagy tempójú autópályás üzemet, nem erre való. Régebben kizárólag ilyen módon volt használva, ma már kímélve van, csak második, családi autó. Annak viszont kiváló. A családosoknak rendkívül jó választás, ha olcsón fenntartható családi autót szeretnének. Egyszerű design, minden kezelőszerv a helyén van, kézre esik, jól működik, kényelmes. A gyári hifi kiválóan szól. A sokat használt ajtók külső gumiszigetelése elszakadhat, de ettől nem ázik be az autó. A zajszigetelés példás. Az ablaktörlők egypengés lapátjai átlag 2 évet bírnak, remekül törölnek. A beltér plüss kárpitjain nem látszik az idő múlása, pedig ebben világos bézs színű a belső. A fényszórók jól világítanak, de az izzólámpa cserék után szinte mindig be kell állíttatni őket a jó megvilágítás érdekében. Csak márkás izzót szabad használni. A fényszórók búrájának felső széle a gépi mosásoktól az időtől, a sok km-től, és a nap sugárzásától bemattulhat sárgára, és hajszálrepedéses lehet, de a gépi polír általában segít. A lámpák nem párásodnak. Télen viszonylag hamar kezd fűteni. A fogyasztása 120-130km/h között autópályán, tempomattal, klímával, tele csomagtartóval, és 4 személlyel 7-7,5liter / 100km, szóval nagyon jó. A csomagtartóban szerencsés, hogy a tető teleszkópos, és a karok nem vesznek el helyet a csomagoktól, az ülések háttámlájáig azonban mélyre kell bepakolni, ezért ide csak a könnyebb csomagokat érdemes betolni. ( szedán változatom van ) a tetőbox alkalmazása sokat segít sok csomagnál, főleg, ha van egy-két gyerek, és nyaralni megy a család. Az alkatrészek olcsók, az utángyártottak minősége is jó, ha nem a legolcsóbbat választjuk. Mivel ebből a motorból fut a legtöbb, ezért ehhez is a legolcsóbb minden. A fenntartási költsége nagyon kedvező. Nem versenyautó, 130-nál még azonban csendes a motor, és jól fogyaszt. E fölé nem célszerű hajtani, mert nagyon megnő a zaj, és fogyasztás. Átlagos tempóra viszont tökéletesen elég. Ebbe az országba meg főleg, ahol nincsenek nagy távok, van viszont rengeteg traffipax lesben...Ha nem versenyezni kell, nincs is nála jobb választás egy családnak. Még az alap, Essentia felszereltség is jónak mondható,van benne légkondi, 4-6 légzsák, ABS, és általában ASR is, 2 elektromos ablak, elektromos tükrök, stb, a törésteszt 4 csillagos. Az autó viszonylag olcsó az insignia megjelenése óta. Mindenképpen jó alternatíva lehet a fiatalabb alsóközepesekkel, kis autókkal, ( suzuki swift, skoda fabia, golf, de még az astra is ide tartozna,házon belül, stb ) vagy a drágább középkategóriával ( passat, audi, bmw, stb ) szemben. Azért vásárlás előtt jól meg kell nézni, sok a céges, törött, flottakezelt, leharcolt, elhanyagolt példány. Az autónak azonban nagyon jó az összeszerelési, és átlagos minősége is, ezért egy jó vétel esetén sokáig gondtalan, olcsó autózással lehet számolni. Én a családosoknak mindenképpen ajánlom, főleg az 5 ajtóst, vagy a caravan-t ( ez utóbbit szigorúan minimum 1,8-assal ). A bevállalósabb vezetőknek inkább a sportosabb GTS ,vagy a sedan való, de 2,2-es, vagy annál nagyobb motorral Az 1,9 cdti-k nem túl jól sikerültek, vagy inkább sok a chiptuningolt, kíméletlenül hajtott közöttük. A nyugodtabbak, akik nem szeretnek vagánykodni, cikázni a sávok között, és előzgetni, azok simán megvehetik az 1,6-ost is, nem fognak benne csalódni.
Hibalista
- Csak a szokásos kopó alkatrészek, hátsó kipufogódob.
Ide hordtam szervizbe
Auto Schnell
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Opel Gyulai
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 152700 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | vectra A | Következő autója? | insignia st 1,6 turbo |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.4/10) |
