Vectra B Caravan, 2002, 2.0 DTI a kedvenc
Szöveges ítélet
A kocsit, sok km-el (202.000) vettem kint Németországban, szemre korrekt magántulajdonostól. Életem első verdája, emiatt vaószínűleg szubjektíven ítélek. 4 hónapja használjuk, azóta 11.000 km ment bele. Mivel még friss az élmény, lehet, hogy változni fog, de eddig hihetetlenül tetszik! Szerintem a formája zseniális! Nekem nem tetszenek a mostani ide-oda hajló csodaszép formatervek. Ez egy egyszerű ámde úgy vélem korrekt-elegáns autó. Gyakorlatilag minden extra és kényelmi felszereltség van benne, amit csak el lehet képzelni ebből az időből. Elektromos ablakok, digitális klíma, xenon, bőr belső, tempomat, stb. A mérete (merthogy kombi) egyszerűen jó és nagy. Bármit elnyel, az üléseket lehajtva, meg már talán kisbusz jellege is lesz. :) A rugózása talán kicsit kemény, de engem nem zavar, igaz szinte kizárólag autópályán (német) van/volt használva.
Értelemszerűen, ha az ember 8 éves autót vesz, 202.000 km-el, akkor nem kell elvárni tőle, hogy hibátlan legyen. 2 éve lett valahogy kicserélve a kipufogó rendszere, meg a komplett fékek, ezekkel nincs is baj. Alulról minimálisan rozsdásodik, a küszöb-sárhányó pedig eddig teljesen ép. Az első hibája, ami igen kellemetlen volt az adagoló halála. No-ban még horrorisztikusabb áron csinálták meg, mint Mo-n. Persze sok embernek már ez pont elég, hogy kiakadjon rajta és elássa ezt a kocsit, mi nem tettük. Persze aki ezt a típust veszi, annak sajnos számolnia kell vele, hogy benne lehet a pakliban. Én azt mondom, hogy még adagolócserével is megérte megvenni, mert jó áron árulták. Akkor került egy igen rendes szervízbe, ahol aztán atomjaira szedték, és mindent kijavítottak rajta. Nem vagyok autófan, nem emlékszem mindenre, két dolog maradt meg. A jobb első rugó alja el volt törve, így az első rugók lettek cserélve, meg a stabilizáló pálcák hozzá, valami gömb izület-féle, meg természetesen az összes szűrő, olajak. Bár valszeg sok haszna nincs, de hátha más is olvassa Rheinland-Pfalzban a blogot, annak ajánlom a szervízet. Hihetetlen gyorsak voltak, mindent megmutattak előtte utána, hogy mit kell cserélni, meg hogy mit cserálttek akkor le, felemelték, alámentünk, egyszóval 100% elégedetség van bennem.
A fogyasztása hihetetlen. Mint írtam pályán használjuk, egy Bp. pl.: nem kocsinak való, ott csak kigyilkolja az ember, nem használja. 130-150 között kb 6.3 fogyaszt, 90-100 5.5-5.8 körül, 160 fölött pedig nagyjából 7-8 között klíma nélkül. Klímával kb. 1-el nő a fogyasztás.
Nem egy versenyautó, de én sem nyűvöm nagyon, sokáig szeretném még használni. Ugyanakkor szerintem 180-t is kényelmesen tudja tartani, és stabil ott is. 180 fölé nagyon nem mentem egyszer talán 190 de az már csak lefele megy neki:), ugyanakkor nekem ez elég.
Szerintem nagyon jó kis autó ez! Figyelem, aki minnél olcsóbban akar egy használtautót fönntartani az vegyen valami öreg japánt, ne ezt, és kerülje a dízeleket! Ugyanakkor pakolhatóság-fogyasztás-kényelem szemptonjából kiváló választás.
Hibalista
- Adagoló, első futóműben valami, kopók: első rugók, stabilizáló pálcák, stb.
Ide hordtam szervizbe
B&B Fahrzeugzenter, Freimersheim, Németország
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 202000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Avensis kéne |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.6/10) |
