Tulajdonképp nem vert át a nepper
Szöveges ítélet
4 évesen vettem, 70 ezer km volt benne óra szerint, olasz eredettel. Mivel már előtte volt 2 A Vectrám ,tudtam mit veszek, nem csalódtam. Csak a szükséges elővigyázatossági alkatrész cserék voltak, (gyertya, első fékbetét, vez szíj+görgök, olaj, szűrők) Gyakorlatilag probléma mentesen ment 3 évet, akkor a generátor elhalt, csere, felújított 30 ezerért. Első féktárcsa csere. 8 évesen vez.tengely és főtengely jeladó csere, Klíma utántöltés. Az olajfogyasztása annyi volt, hogy az 5 literes kanna maradékát ette meg az olajcsere periódusban.
Egy téli időszakon keresztül eldugult a tankszellőzés, tavasszal helyrejött véglegesen. A szelepfedél első leszedése után többé nem lehetett úgy visszatenni sem új tömítéssel, sem ragasztóval, hogy ne szívárogjon az olaj. 140 ekm-nél a vízpumpa külső terelő tárcsája levált, széttört és majdnem kinyírta a vezérmű szíjat. Ekkor volt soron kívül teljes vezérlés csere. 12 évesen cseréltem a hátsó kipuffogó dobot, még nem is volt lyukas,csak nagyon körberohadt. 12 évesen elkezdett zörögni a katalizátor, annak annyi. Tulajdonképpen szerencsés voltam, soha nem volt olyan baja, amit ne lehetett volna házilag megszerelni (klímatöltés kivételével) soha nem ragadtam le vele véglegesen, ebben nagy segítség volt az, hogy vettem egy nem olcsó diag interfészt, ami minden esetben segített átlátni a bajt.
Sajnos a végén elkezdett rozsdásodni egy-két alattomos helyen, folyt a főtengelynél és a váltónál az olaj, elhunyt a katalizátor (egyelőre csak mechanikusan, de az épp elég) Mindvégig utcán állt a 7. kerületben, ez sajnos kb. annyit jelent, minta célpont lenne egy harckocsi gyakorló téren. A kedves autós kollégák nem kímélték, és nem vígasztal, hogy a sajájukat sem....
A kényelmét nagyon megszoktam, a klímája nagyon jó volt, a fogyasztása átlagban 10 liter, nyári nagy utazásoknál 7,5-8 liter. Az ereje elég volt, a gázrakcióról nem beszélek, az Ecotec. Az anyósülés alatti légzsák csatlakozó ezen is kh-s volt, a rádióját kicseréltem, a kormány távvezérlő funkció maradt. Végül is egy nem ismert előéletű, autóval 8 évet mentem komolyabb bajok nélkül, sajnos megváltam tőle, érezvén,hogy most jönnek a komoly pénzbedobálások a feneketlen kútba. Az utód egy 1.8-as C Vectra lett volna, ha van. Nem volt.
Hibalista
- Főtengely jeladó, vezérmű tengely jeladó, generátor, vízpumpa, üza. szivattyú relé,
Ide hordtam szervizbe
Nem hordtam sehová
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 8 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 70000 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 85000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | Vectra A | Következő autója? | Avensis 1.8 |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.9/10) |
