Tipikus Opel, japán szívvel
Szöveges ítélet
Mivel előtte csak benzines autónk volt, nagyon féltünk tőle, ISUZU diesel ide vagy oda...Egy hideg téli reggelen mentünk el megvenni, tiszta dér volt a kocsi motorházteteje, és indítás előtt megtapiztam a blokkot is--majdnem hozzáragadt a kezem(nem a melegtől). Ekkor Bólintottam, ok, indíthatjuk. Izzítás 1x, mihelyst lámpa elalszik, (~2s)indítózás. Kb másfelet fordult, s egyből szépen, egyenletesen járt, nem hengerenként indult. Elmentünk vele próbaútra, kissé lassan melegedett, de visszafelé már lehetett kicsit bántani(a téli útviszonyoknak megfelelően). Jól ment, 100 után még szépen, erőlködés nélkül húzott 3-ban. (Ekkor már jól kivehető volt a turbó fütyölése, felhúzott ablaknál és 1es ventifokozatnál is, hiába a hűtő felőli oldalon van.) Hazaérve az utcánkban "rénszarvasteszt", szlalomfékezés kb 30-ról full havas-jeges úton-->abs ok. A kocsi meg lett véve, és nem keveset kapott, mióta nálunk van. Többször voltunk vele kirándulni a Zemplénben, az emelkedőket jól bírja, még Miskolcon az avas-i emelkedőt is, de csak ~2700 fölöt, alatta halál (turbójuk). Volt egy időszak, amikor kicsit lomhább lett, és a turbót se nagyon lehetett hallani, köszönhetően az öreguras vezetésnek. Ellustult. Majd egy hosszabb utat követően(WYNN´S porlasztócsúcstisztító a gázolajba), és gyakori 4000-ig történő kihúzatás (kizárólag 2-3-4-ben), érezhetően frissült. Mostanában gyakran húzza(sajnos) az egytengelyes, de (hivatalosan 5, gyakorlatilag 10 mázsás) ráfutófékes utánfutónkat, rajta 15 zsák cementet, betonelemeket, 1-1,5 köbméter homokot, stb. Természetesen ezeket nem egyszerre.:)
Azóta már 2200-tól hallom a turbót, egészen 4500-ig....és mégjobban megy mint eddig. Fura módon indításkor nem, csakis és kizárólag kettesben ereszt füstöt, ~2800-tól 4000-ig. SEMMILYEN más fokozatban és/vagy fordulatszámon. 5 embernek már sajnos nem túl kényelmes, de négynek tökéletes. Múlkor szomszédékat kellett hazahoznom,(2 felnőtt), mindketten hátul ültek. Egyszercsak hallom, ahogy odasúgja egyik a másiknak: -Te, a Passatban(malac, kombi) miért nem lehet ilyen kényelmesen elférni? Csak mosolyogtam rajta magamban.... A csomagtartója is elég tágas~500 liter, bár a csomagtérajtó elég szűk--->lépcsős kivitel. Néha a csomagtér alsó pereme is magasnak bizonyul. Egyetlenegy dolgot UTÁLOK BENNE, az a karosszéria/két hátsó sárvédőív....korrodál, mint vmi 1000 éves lada:(
Hibalista
- Végülis a kopó alkatrészeken kívül(szűrők, fékbetétek1x, balos kutyacsont 1x, jobbos 2x, balos toronycsapágygumi 1x,kézifékkötél 1x, sebváltóvilla-szimmering) csak a vízszivattyút cseréltem kompletten, mert a csapágyának hidegen volt egy kis hangja és a csapágy külön nem szerelhető. Plusz kapott új fagyállót is, (GM) ha már szétkaptam. Mióta nálunk van, már 2x volt műszakin, akkor cserélték a zárójelben fenntebb írt alkatrészeket.(olajszűrő+ motorolaj /Aral Turboral 10w-40, Castrol GTD Magnatec 10W-40, mindkettő fullsynt.---6000km-enként, levegőszűtő+ gázolajszűrő 10.000Km-enként/ Mégiscsak tízéves, na.). Ja, kb 3 éve a 4 féktárcsát fel kellett szabályozni, de még most is a megengedett legkisebb vastagság felett vannak,+ rögtön a megvételt követően kellett rajta cserélni az ablakmosó motort, mert nem működött.
-
- 2006. 11. 03. : elpukkant egy vízcső, kb 50 méterre a házunktól, épp hazafelé jövet. Csak azt vettem észre h a kocsi csíkot húz maga után...nézem, fagyálló..az eldurrant cső a turbótól jövő fém hűtéscsövet és a termosztátházat köti össze, hossza kb 14cm, de ritka xar helyen van...egy napomba került a a cseréje, de az anyagköltséget megúsztam 88Ft-ból...Ekkor láttam h a turbót és a coolert összekötő kb 5cm-es gumi csövön egy kb. 2-3cm-es repedés tátong...ezért nem ment akkor annyira az elmúlt héten...Cseréje azóta megoldva, anyagköltség néhány száz ft...Apró bajok, nagyobb gondja sose legyen!
Ide hordtam szervizbe
Többnyire magam szerelem, csak műszaki vizsgára viszem egy közelben lakó ismerőshöz. Elég jól dolgoznak, bár ehhez ott kell lenni velük...
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1996 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 75000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 113000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Ritmo | Következő autója? | Csakis olasz, esetleg japán |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.7/10) |
