Tapasztalataim
Szöveges ítélet
A kocsit 2004-ben vettem egy buzuki után.Akinek volt, vagy látott olyat az tudja, hogy minőségi lépés volt átülni ebbe./Na-ná, hogy hitellel./
A felszereltség nekem a mai napig elég./Bár amióta vannak gyerekeim, lehet, hogy néhány légzsákot még elbírnék./Ehhez annyit, hogy nem vagyok híve a rengeteg elektromos basznak, ami nyilván idő előtt elromlik, viszont drága cserélni, javítani, ámde jó esetben marketinges szakik mondták, hogy kell nekem olyan.
A tárgyra térve a megvétel után hosszú ideig semmi gondom nem volt/kb.2 év/, pedig akkoriban sokat használtam a kocsit/30000/év/.Közben az EGR szelepet kellett cserélni, ami ennyi használat mellett belefért.Aztán mikor kevesebbet használtam elkezdett nem indulni.Először az üzemanyagszűrő ház cseréjével sikerült nyerni kb.2 hónapot/kb.20000-ért/, aztán valamilyen résolajtömítő gumigyűrűk cseréjével, röpke 20-22 ropiért megszűnt a probléma.Közben a paripa elérte a bűvös 150ezres határt, mely km teljesítmény ezen típus adagolójának előszöri halálát jelenti.Behányt az adagoló.Sebaj 220-230-ért ez is megoldódott, bár várni kellet rá, mert nem volt zsé./Még jó,h.volt egy kispolák a sufniban./Az adagolójavítást az alföldön csinálták egy kő profi adagolós műhelyben, 1 nap alatt megvolt.Reggel vittük délután hoztuk.
Ez volt a legköltségesebb javítás rajta.Azóta, kb.3-4 éve és 35000 km óta komolyabb gond nem volt.Viszont közben elérte a 10 éves kort, ami ennél a típusnál,bár lehet, hogy nem csak ennél, egy viszonylagosan látványosnak mondható, általános öregedést produkált.Nyilván nem egyszerre, azonnal, de már észreveszem.Gondolok itt ablakemelők fáradására, nyoszorgásokra, nyikorgásokra, műszerfal világítás cseréjére, váltószoknya kopás, szakadásra, ülés nyikorgásra, csomitartó hidraulika fáradása és több ilyen apró bosszantó, de élhető, többé kevésbé javítható hibára.A vákuumrendszernek 1 hibája nálam is szokott lenni.Az EGR szelepre menő vákuumcső a szabályozó csonkjánál elfárad.Falsot szív és nem mén az EGR szelep.Olló, cső vége levág, visszadug, halleluja!Most 185 van benne én 80-al vettem, de fékhez még nem nyúltam.Ami nem elhanyagolható az ABS gondja, melyet a vezérlő elektronikájának befosása okoz.Sajna külön nem lehet cserélni, buhert itt hagyjuk!Az új, horror valami sokszázezer.A bontott megoldás jó lehet, kb.30-ért, bár rizikós, mert ugye mennyit ment, az!Már kb. 3 éve nincs ABS/most 2011 vége van/és eddig nem volt belőle bajom.Mondjuk már aktuális lesz.Az évek során az alkatrészárak annyit mentek fel, hogy az olajcsere, 9-ről 16-ra ugrott./7L olajat veszek, mert 6,5 megy szűrőstől a maradékot meg közben benyeli simán, olaj-, levegő- üzemanyag-, pollenszűrő minden alkalommal, 15000-ként/. Valamint a "kutyacsontot"cserélgetem folyamatosan.Szerintem ez vállalható.Na jó munkadíjat nem fizetek, mert van a családban műhely.A klímát egyszer kellett utánatöltetnem kb.10 ropiért azt is 5 év után.Nem tudnám megmondani, hogy ez 1 jó kocsi-e vagy 1 rakás szar, de annyi biztos, hogy ennyi idő alatt a lényeget kitanultam, megcsináltattam belőle, rajta, akkor meg mi a brének adjam el?Már bocs, de másnak legyen jó?A család belefér, /a kutya már nem/nem zabálja le a gatyám/a 2 véglet 5.8-10, átlag 6.5-7/már nem költök rá gigászi pénzeket, nem rohad, van hozzá q-va sok gumim.Asszem van kocsi amit jobban szeretnék és jobban utálnék is.Ez átment használati tárgyba és nem azért, mert nem tudom megoldani a cseréjét, igaz nem újra/bár újat vegyenek a pénzesek/. Racionálisan nincs értelme rizikózni egy másik újabb, de hasonló géppel.Ha kiesik alólunk épp elég filózgatni valóm lesz!Ezek már idős kocsik sok használattal több gazdával.Nem hinném, hogy van olyan amelyikhez ne kéne komolyabban hozzányúlni, belátható időn belül.Az vegyen ilyet magának, aki meg tudja oldani az olcsóbb, de jó!!! szakit és legalább egy gyereke van.Az első az elkerülhetetlen bajok orvoslására a másodikat a méret miatt, mert az még mindig elég./Nekünk kettő van és beférünk nyaraláskor és Balcsira járunk, nem bankkártyával.
Hibalista
- Adagoló 150ezernél szereléssel 230-ból megvolt.Kutyacsontok évente 1-3 db közt cserélem sk.anyag 3000Ft körül/db,kipufogó:eddig a két hátsó rész darabonként kb.30-ért.EGR szelep 70 ropiért, üzemanyagszűrő ház szereléssel 22000Ft.Egyszer volt néhány napig műszerészek keze közt az elektronika miatt, de sajnos nem tudtak maradandót alkotni.Nem az Ő hibájuk, ez a gép ennyit tud.Az ABS vezérlés hibáját valszeg. bontott ABS cseréjével fogom megoldani.A többi a szokásos kopó fogyó dolgok.Normális áron, nem márkaszervizben.A sorrend nem tökéletes, ahogy eszembe jutott.
Ide hordtam szervizbe
Amióta németből hozzám került két arc látta + a villanyos.Mindkét srác korrektül normális áron és hozzáértően végezte a dolgát meg vagyok velük elégedve.A villanyos embernek nem rovom fel hibaként, hogy ez a kocsi egy fos elektronikailag /bár asszem ennek többsége kontakt hiba/és nem sikerült gatyába ráznia.Tapasztalatnak viszont jó volt, hogy nem érdemes próbálkozni, hanem az együttélést kell választani.Az értékelés ezért nem annyi amit adnék a szerelhetőségre és a megoldásokra!
Értékelése: 6
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 7 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 80000 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 105000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Swift | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (5) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.7/10) |
