Takarékos japán diesel német páncéllal
Szöveges ítélet
Egy évvel ezelött cseréltük le szeretett Omegánkat.Elsősorban az ára miatt döntöttünk mellette, sikerült olcsón hozzájutni.Legelöszőr a hátsó fékbetéteket cseréltem ki, mert vason voltak.Utána a generátor kezdett bolondozni.Szénkefe csere+szimmering(1.500 Ft-ból).Aki nem tudná ennél a tipusnál a generátor oldalán van a fék vákuumszivattyúja.Tehát, ha elszakad a szíj megszűnik a rásegítés(tapasztalatból tudom).Amikor megvettük a volt tulaj megcsináltatta rajta a nagyszervízt(Szíjak cseréje,Víizpumpa stb.).Egyedül olajat nem cserélt, ezt nekem kellett.Castrol Magnatech 10w-40 olaj 5 liter,+ Szűrők (pollen, olaj, gázolaj).
Következtek az izzítógyertyák NGK 6.500/db.Nem olcsó, de jobb mint az 1000 Ft-os gagyi.Utána klíma javítás.A klímás szakinál nyomáspróba, sziszegés.A klímakompresszorra menő felső alu.csövet kidörzsölte a turbo müanyag csöve.Kiszedtük meghegesztette egy másik szaki 1.000.- ért.Tömítések cseréje,cső vissza, mehetünk töltetni.Föltöltötte, jó lett + 2.5 fokot mért a szellőzökön.Aztán észrevettem, hogy gyenge lett,megnéztem az intercooler csöveket, a fölső cső mint a szita, olajpára a töltőlevegő hűtő tetején.Csere, csak gyáriban létezik 20.000.-.Jó lett.Kopogás a hátsó futómű felől, szilentek cseréje 4 db (szokásos típusbetegség).
Központizár egyszer bezár minden ajtót, de kinyitni csak a két balos ajtót nyitja.Javítása egyszerű, a csomagtérajtó vezetékei egy idő után elnyíródnak ezért bolondozik a központizár.Javítása pár perc.Valamint rádiócserénél is elöfordulhat a központi zár "bolodozása".Mivel a gyári opel rádió kapcsolatban áll a gyári indításgátlóval az új rádió bekötésénél vigyázni kell a vezetékekkel.A jelenség az lehet,hogy a gyári távírányítóval kinyitni ki lehet az autót,de bezárni nem fogja.Egyszerű vezeték átkötéssel orvosolható a probléma.Vectra betegség még a műszerfalizzók működése.Főleg télen, párás időben fordul elő ,hogy nem világítanak az izzók, vagy csak kocogtatásra.Légzsáklámpa világít: az ülés alatti vezetékek a csatlakozónál kontakthibásak, ergo ülésállításnál kivillan a lámpa, és csak szervízben lehet "kiüttetni" a hibakodót.A csatlakozó kiiktatásával megszünik a probléma, egy hátránya van, ha ki kell szedni az üléseket el kell vágni a vezetékeket.Előfordulhat, hogy az elektromos ablakok nyikorogva, akadozva megy fel-le.Ennek orvoslása az ablak kédergumi besprayzése szilikonnal vagy WD-40-nel.
Ennyi történt velünk egy év alatt, ezen problémák többsége tipusbetegség, általában egyszerű orvosolni.Az alkatrészárak nem drágák átlagosak.
Hibalista
- Hátsó fékbetét 4.000.-
- Izzítógyertya 4db 6.500.-/ db (NGK)
- Intercoolercső felső 20.000.- (csak gyári opel)
- Hátsó lengőkar szilentek 4db 5.000/db
- Szelepfedél tömítés 2.000.-
- Akkumulátor (EXIDE gondozásmentes) 25.000.-
- Első ködlámpák 4.500.-/db (új, utángyártott)
-
Ide hordtam szervizbe
Legtöbbször saját magam + Feri kollegám
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1996 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 243000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Opel Omega 2.0i GLS 1988 | Következő autója? | - |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.6/10) |
