Szeretem, csak néha a gatyám is rámegy
Szöveges ítélet
Hol is kezdjem.
Először is egy 80-as audiból ültem át. Nagyon szerettem, máig megvan ( hálistennek:) ).Voltak hibái, de közelsem akkora mint az opelnek. Ráadásul némely dolog még mindíg jobb és kényelmesebb benne mint a vectrában. (pl váltó, futómű és az egész autó tartossága) Az audiban közel 1 millió!!! kilóméter van és még mindíg működik és napi használatban van.
Amikor megvettem az opelt, nagyon jó fogásnak tűnt. Kéztől viszonylag jó árért. 2.tulajtól vettem, az első tulaj egy opel szervízben dolgozott akit később fel is kerestem. Akitől vettem törésmentesen árúlta de később kiderült volt törve nem is egyszer.
3 hónapig semmi probléma nem volt vele, ezután kezdődtek a gondok. Egy reggelen egyszerűen nem indult be. Elvittem egy szerelő ismerősömnél ahol a computerét szgépre csatlakoztatva nem jelzett hibakódot. Furcsa módon ott beindult első próbálkozásra. Aztán az egyik nagyvárosban ismét eljátszotta ezt velem de ekkor már rájöttem hogy igazán meleg motornál nem akar beindulni. Ismét szerelő ahol azt mondták h a porlasztó csúcsok meleg motornál nem zárnak rendesen??? ezért ki kell őket cserélni. Ez nem történt meg, hejette benzinszvattyú csere saját utánnajárásom következtében. Ezek után megint működött 2 hónapot hiba nélkül.
Egyik reggelen elindultam vele a városba. A településről ahol lakom alig jutottam ki a motor furcsa hangokat adott ki nagy pukkanás én rögtön kuplungra aztán nagy csend. A motor megált. Hazavitettem a kocsit felhívtam a szerelőt, aki nem tudta vállani az elkövetkező héten. Nekem viszont szükség volt rá, ezért neki láttam darabokra szedni. Alig nyitottam fel a motorháztetőt rájöttem hogy a sima krova fejekkel nem sokra megyek. Külön készletet kellett venni hozzá (miért is ne? kb 13000Ft) A burkolat levétele után láttam hogy laza a vezérműszíj és hogy egy feszítőcsapágy darabokra hullott. Itt már tudtam hogy darabokra kell szednem a motort. Megtörtént. Megrendeltem a kellő alkatrészeket (kb 60000 Ft-ért jutottam hozzá ismerőstől nagykeráron!) Összeszerelésnél akadtak némi gondok. Az egyik utángyártott feszítőcsapágy (az alsó állítható) kb 3-4 miliméterrel vastagabb. Nehézkes volt a feltevése. Gyárilag 8-as csavar tartja. Az enyémben már tőcsavar volt és ehez a csapágyhoz rövid. Irány az eszetrgályos csináltatni új tőcsavart (pár száz Ft).
Egyszerűen hihetetlen milyen gyenge anyagból van a motorblokk. Sikerült az egyik szíjfeszítő csapágy felfogatásának menetét is kiírtanom. Akinek nincs otthon nyomatékkulcsa az NE próbálkozzon az autó szerelésével!! E kulcs beszerzése után sikerült összeraknom a motort és pár indítás után be is indult. Hangja, teljesítménye mint azelőtt. Teljesen meg voltam vele elégedve míg nem kb 1 hét után elég sűrű füst jött a kipufogóból és folyamatosan. Úgy gondoltam én már nem babrálok vele majd a szerelő. Azt mondta nem jól tettem fel az egyik szelepszár szimeringet és engedi az olajat (itt jegyezném meg hogy ekkor a mért olajfogyasztása 1000 km-enként kb 3-4 dl, a megengedett pedig 7dl/1000km. üzemanyag fogyasztás kb 6,5-7 l volt) tehát teljesen jól működött csak füstölt. Mindegy a szerelő kicserélte a szimeringeket. A füst megmaradt az olajfogyasztás megnőtt. A szerelő bevallotta hogy a szimeringeknek nem volt baja. Ekkor már 100 ezer Ft fölött voltam a javittatásokkal. Javaslata hogy teljes motorfelújítás (amit meg kellett volna tennem akkor amikor szétszedtem) kb újabb 100000Ft, és itt tartok most.
Egyébként amikor működik teljesen meg vagyok vele elégedve. Hosszú úton sikerült kihoznom belőle már 6 liter alatti!! fogyasztást is, persze hímestójás ott volt a gázpedál alatt. Kb 2100-as fordulaton 80km/h-s sebességnél. Egyébként 90 és 110 között tartva kb 6.5-7 liter a fogyasztása. 100 lóerő ehhez a kasznihoz nem igazán sok de nem is arra van hogy száguldozzak vele. Nekem előzéshez tökéletesen elég, és viszonylag dinamikusan lehet vele haladni. Ezt az autót nem városra tervezték, legalábbis nem ezzel a motorral szerelt típust. Hajlamos megenni 10 L körüli értéket.
Én megszerettem a sok hibája ellenére is. 4-en kényelmesen elférünk benne, nagy a csomagtartója is. Nekem a formavilága is bejön.
Ezzel a tudattal nem vennék többet 1.6 16v ecotec vectrát, legalábbis a sima B kasznisból biztos nem. Állítólag a B+-os vectráknál az AGR szelep hibát már kiküszöbölték és javítottak rajta valamicskét.
Hibalista
- Vezérműszíj feszítő csapágy megadta magát=> elugrott a vezérlés
- szívósor oldali összes szelep
- Hengerfejtömítés
- szelepdekni tömítés
- szelepszár szimering 16db
- 2db vezérműszíj feszítő
- vízpumpa
- vezérműszíj
- más problémábol kifolyólag:
- klíma (még nem jöttem rá mi a baja csak egyszerűen nem kapcsol be)
- elektromos ablakemelő =>az ablak megszorul az A oszlop felőli oldalon és kipattan a sinből köszönhetően a gyenge ajtólemez minőségnek és az elektromotor popszegecses gyári felszerelésének.
- Valami kopog a hátsó futóműnél, még nem jöttem rá mi az. Kérdeztem vectra tulajokat ők sem tudtak mondani smmi újat. Állítólag tipushiba.
- Katalizátor
- Benzinszivattyú
- Olaj, levegőszűrő.
- Kopó alkatrészek.
Ide hordtam szervizbe
Helyi szaki.
Értékelése: 6
Másik szerelő értékelése
Saját magam
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (4) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Audi 80 | Következő autója? | vagy audi vagy honda, még nem döntöttem el |
Ennyire szerette | (4) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.6/10) |
