A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Opel » Vectra (1995-2002)

Vectra 2.0i 16V CD 

Az ítélet értékelése
4,0(3 db)

Szép autó

Szöveges ítélet

Opel Vectra A 2.0i 8V-ből ültem át, azt nagyon imádtam, egy igazi "harapós" autó volt. 2700-as fordulatnál adta le az összes nyomatékát, míg ez 3200-nál. Minden szempontot figyelembe véve, ez egy kultúráltabb autó, mint a régi Vectra. Abban érezte az ember, hogy a Calibra testvérmodelljét vezeti, míg ebben inkább a nyugalom a hangsúlyosabb. Csendes, viszonylag jól tűri a hazai utakat, és elegánsnak mondható a külseje. Ha nagyon finoman bánik vele az ember, akkor 6,4 literes fogyasztást is tud produkálni, de ehhez minden szabályt be kell tartani, és sebességváltás végén olyan finoman kell felengedni a kuplungot, amennyire csak lehet. Télen kegyetlen 8,4 liter, ugyanezzel a módszerrel is, bár hozzá kell tennem, hogy én 95 %-ban városban használom. 2007 nyár: 3500 kilométert tettem meg vele: 7,2 liter, klímával, plusz a szerpentinek a Dolomitokban. Volt olyan falu, ahol csak 1-es sebességfokozatban volt hajlandó az autó mozogni. Bőven elegendő a teljesítménye, de nem olyan meggyőzően adja le, mint a 8 szelepes motorral szerelt Opelek. Átlagembernek átlag feletti autó. Nagyon szép szerintem, szolid, kellemes, nem hivalkodó. Igazából négy személyes, hátul középen jobb, ha a kartámasz van lehajtva. Csak abban az esetben ötszemélyes, ha hátul egyik oldalon és középen gyerekülés van, és valamelyik oldalon a barátnőm, vagy a húga ül. (160 cm magasság, vékony testalkat)

Hibalista

- Hibákkal együtt vettem:
- Fényszórómagasság-állító motor - Bosch xenon automata szintszabályozóval - 230000 ft lett volna, ha egyben kicseréltem volna (15000 a fényszóró - 80000 az érzékelő), manuálisan nem állítható a fényszóró, egy nagyon egyéni ötlettől vezérelve az egyik maszek szerelő4 mm-el elmozdította az egész jobb oldali fényszórót, így ez a lámpám fix, a bal az útviszonyoknak és a rugózásnak megfelelően világított. Ám később kiderült, hogy mivel az egyik motor nem működik, hiába is próbálkozom bármivel, az elektronika letiltja a fényerőt. Legalábbis ezt mondták a márkaszervízben. Igazuk volt, tényleg majdnam vakon vezettem, ám a megoldást csak a teljes cserében látták, ami ugye 150000 lámpánként. Egy nagyon jó kis szerelőcsapathoz vetett ekkor a sors, akik nulla másodperc alatt szétszedték, megjavították a motort, és újra volt magasságállítása a xenonnak. Ám a lámpa még mindig nem világított. Néha-néha megkérdeztem a szakembereket, hogy nem-e lehet, hogy az izzóval lesz a baj, mire ők: ÁÁÁÁÁÁÁÁ! EGY XENON ÖRÖK ÉLET! Én ezt is elhittem egy darabig. A maszeknál azt találták ki, hogy majd vesznek bele egy utólagosan beszerelhető készletet, az eredetivel összekombinálják, és majd jó lesz. Eljött a soron következő horvát út. Az M7-esen aztán megint szólt a fedélzeti kijelző, hogy rossz a lámpa: eltört az egyik izzó. Kicsit káromkodtam csak, mert a barátnőm melettem ült, de lassan megnyugodtam. Nagykanizsán egy Bosch szervíz (Ezúton is minden jót kívánok nekik!) reklámtáblájára lettem figyelmes, meg is kerestem gyorsan. 10 perc alatt izzókat cseréltek benne, darabját 18 ezerért, majd elszörnyülködtek, mikor elmeséltem nekik, milyen szerelők és szervízek léteznek a Tiszántúlon, és hogy mennyit szenvedtem a lámpákkal. Most tudok éjjel vezetni.
- Fékbetétkopásjeladó - még nincs.
- Kipufogó-torok repedt, ez típushiba, az új ára 48000 Ft, még ez sincs, de a régivel is örök élet a Vectra, semmit nem jelent. Majd egyszer.
- Csomagtartó nem állt meg nyitott helyzetben - 6000 FT volt a két teleszkópos kar.
- Hálátlan lehetett az előző gazdája(céges autó volt 6 évig szegényke).
- Aztán jött az első nagy csalódás:
- Vezérműtengely jeladó és a hozzá csatlakozó vezeték hibája miatt a számítógép lekorlátozta a motorteljesítményt, 10-15 km megtétele után leállt. Újra kellett indítani. Természetesen szerettem volna, ha megjavítja valaki, de mindenki csak a fejét csóválta, meg sajnálkozott, hogy nem tudnak nekem alkatrészt hozni. Jeladó volt 13000-ért, de a hozzá csatlakozó vezetéket csak az összes motortélkábelt tartalmazó csomagban voltak hajlandóak felkínálni, az alkatrészkereskedők, és MAGA AZ OPEL SZERVÍZ IS! Ár:238 000 forint. Hogy egy tíz centis vezetéket kicseréljek! A többit meg tegyem el szépen tartalékba, igaz? A MÁRKASZERVÍZ ADOTT KÉT BONTÓCÍMET! 14 bontóval beszéltem, amíg az egyik talált ilyen kábelt, és nevetséges összegért(4000Ft) elpostázta nekem. OPELS - KOVÁCS Kft. - SZIGETSZENTMIKLÓS, ÖRÖK HÁLA NEKTEK! TI VAGYTOK A LEGARANYOSABBAK!
- Az elektronika ördögétől azóta nagyon félek.
- Szelepdekni tömítésnél szivárog az olaj, ez úgy látszik a 2000 köbcentis Opel motorok sajátossága. Enni ugyan nem eszi az olajat, de kellemes tempóban ereszti. Nem vészes, mert 4-4,5 liter kell bele, úgyhogy az 5 literes kiszerelésből mindig marad egy kevés az utántöltéshez, de idegesítő. már két szelepdekni tömítés cserén vagyok túl. A második óta nem ereszt, de ez még csak 1000 Km óta van, még elkezdhet ereszteni. Most egyébként a váltónál valamilyen szimeringnél ereszt, itt csak keveset, mondjuk pár cseppet ezer Kilométerenként, de azért csak szokott szólni a kis computerecske, hogy szomjas az olajra az autó. Hát, ha nem lennék ennyire elfogult a külsejével kapcsolatban, lehet, hogy most más autó után néznék...
- Horvátországban 2007-ben újra megjelent a kisördög a számítógép és a jeladók körül, most a légnyomásmérő jeladó fals jele miatt állt le egymásután kétszer a motor. A szerelő rákapcsolta a tesztelőre, majd megnyugtatott, hogy ezzel a hibával ne foglalkozzak, ő se fog. 150 kuna=5700 ft a jó tanácsért, és a kedves mosolyért. Szerencsére a nyaralás alatt több hiba nem történt. Hihetetlen magas páratartalom volt aznap a levegőben, és a hidegre, meg a nedvességre indulás után leállással válaszolgat. 1-2 km megtétele után semmi gond nincs vele. Néha még csinálja. Kanyarban nagyon kellemetlen, mert hirtelen nincs szervó. Peugeot 406-osnál hallottam mindkét leállásos problémát(vezérműtengely-jeladó, légtömegmérő), az unokatesómnak volt egypár a keze között. Még mielőtt valami fanatikus elkezdene szidni: A Peugeotot is szeretem és tetszik. Nem azért írtram le, hogy becsméreljem, inkább arról lehet szó, hogy ugyanazk a trehány beszállítók üzletelhetnek mindkét autógyárral. Vezérműtengely-jeladó esetében a Siemens.

Ide hordtam szervizbe

Opel Mezőtúr. Drágák, de nagyon tisztességesek, segítőkészek. Kicsi szervíz, 3-4 szerelő dolgozik benne. Ha nem tudnak valamiben segíteni, keresnek olyan valakit, aki tud. Minden tiszteletem az övék. Hosszú távú tapasztalat.

Értékelése: 9

Másik szerelő értékelése

Kisújszállás Kert utca. Olcsók, de nagyon tisztességesek, segítőkészek. Kicsi szervíz, 3 szerelő dolgozik benne. Majdnem mindenhez értenek, nagyon ügyfélorientáltak. Minden tiszteletem az övék. Hosszú távú tapasztalat.
Xenon ügyben csak Nagykanizsa, Bosch szervíz, Petőfi utca nemtomhány.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2000
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 150000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 40000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Vectra 2.0i 8V - 1989 Következő autója? Volvo V-70
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Opel Vectra 1995

További ítéletek (291 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)