Sportos, megbízható úriember, amit csak IMÁDNI lehet!!!
Szöveges ítélet
Nekem csak ilyen autó kellett, más nem is jöhetett szóba. Azóta imádom igazán, hogy volt vele egy balesetem, kb 70 km/h-val oldalba (bal oldal, vezetőfelőli) durrantott egy román. Állítólag az életemet mentette meg az autó ebben a balesetben. Ajtó kompletten, külső küszöb, sárvédő csere, B-oszlopon 16 mm-t kellett húzatni.
Éjszaka a világításától nem nagyon voltam elájulva (eléggé maga elé világított), hiába volt legfelső állásban a magasságállító motor, ezért egy imbusz kulccsal feljebb állítottam fényszórót, és raktam bele xenon-t is. Azóta élmény vele éjszaka vezetni.
A gyorsulása, dinamizmusa elképesztő. Nagyon jól szedi a lábát a gyári légszűrővel is, de a direktszűrővel sokkal jobban ugrik, és nem elhanyagolható egy kövér gázadáskor a fellépő üvöltő hang sem. Ilyenkor az öltönyös bankárból átvetkőzi magát egy rövidtávfutó sprinter szerelésébe.
A teljesítményéből a klíma nem vesz el semmit - van benne tartalék - és a fogyasztása sem lesz literekkel több. Takarékos üzemben egészen elképesztő fogyasztás adatokat képes produkálni.
Hosszú távon mértem 6.4 litert, négy felnőtt személlyel, klíma nélkül. Nem pillanatnyi, hanem átlagfogyasztást! Ja és volt benne hegyvidéki szakasz is. Ez úgy gondolom nem egy rossz adat.
Viszont kizárólag városi használat esetén már nem lehet ilyen baráti adatokat előcsikarni belőle. A nagy hengerűrtartalmat amúgysem egy városi, bevásárló autónak találták ki.
Nyáron nagyon zavar, hogy a vízhőfok szinte állandóan 90 fokon van, vagy fölötte. De lehet, hogy ez csak az én agyrémem, de félek, hogy nehogy felforralja a vizet, vagy rosszabb esetben a hűtés hiányától beálljon a motor. De az is lehet, hogy csak a hőgomba szarakodik, vagy a termosztát rakoncátlan.
A szerelőm hülyét kap tőle, ha motortérbe kell nyúlnia, mert nagyon össze van zsúfolva a cucc (pl. a kulissza szimering cseréjekor legutóbb), így nem egy szerelőbarát a motorháztető alatti hely.
Futóműve nagyon kényelmes utazást tesz lehetővé, de mégsem hintázik úgy, mint az előző autóm (F Astra). Ugyanakkor remekül tolerálja a sportos manővereket is. Útfekvését, stabilitását mindenképp a kategória élmezőnyébe sorolnám. Nagy sebességnél sincs olyan érzésem, mintha megszűnne a futómű kapcsolata az úttal, folyamatosan keményen kapaszkodik bele. Persze ehhez azért nem árt négy jó papucs sem!
A váltója? Hát, Opel. Erről már nem lehet olyan jókat mondani. Nem rossz nagyon, mert nem lehet félreváltani. Pontosan, de hosszú úton jár a váltókar, ami elvesz az élményből. Az egyes hamar elfogy. De kettestől már nagyon jó a fokozatok kiosztása. És azért egy fogyasztás-kímélő hatodik elférne benne.
A külső visszapillantó tükör képe kicsi, nem látni belőle az autó végét. Az egyedi formára kialakított tükör szépsége kicsit a használhatóság rovására ment sajna. De ez legyen a legnagyobb bajom vele!
Tágas, kényelmes (deréktámasz, könyöklő). Az én 190 cm-es magasságommal is kényelmesen elfér mögöttem egy átlagos magasságú utas. Egy kisebb autó után a méreteit meg kell szokni, főleg parkolásnál.
Olykor tolatásnál elég nagy teret takar a C oszlop.
Sajnálom, hogy ebben még nem állítható a kormánymagasság, mert hogy lássam a megtett km-t, előre kell hajoljak. Bár vezetés közben az utat kell figyelni...:-)
Igazán rosszat nem tudok róla mondani... Nagyon szeretem ezt az autót! Mindent tud, amit kell. Ha kell megy, mint az ökör, ha kell meg is lehet vele jelenni még mindig.
Ha lenne egy zsák pénzem, akkor az Opel gyárral gyárttatnék egy egyedi igényeim szerinti Vectra B-t (sport bőrülés, egyedi lökhárító kit, egyedi küszöb, meg ilyen
Hibalista
- - miután megvettem azonnal lecseréltem a vezérműszíjat és a görgősort (kb 30.000,- Ft)- ez úgy gondolom kötelező is, - - kiment a kuplungtárcsa , de ebben én voltam a hibás... (úgy emlékszem 24.000,- Ft volt munkadíjjal együtt) - - 90.000 km körül megadta magát a vízpumpa is, de emiatt is csak magam okolhatom, mert amikor a vezérlést cseréltettem, akkor kellett volna ezt is kicseréltetnem, bár a szerelőm mondta, hogy érdemes lenne kicserélni, annak ellenére, hogy még jó állapotban van, de én csodára vártam... (kb 10-12.000,- Ft) - - most legutóbb a váltó kulissza szimeringet cseréltem, mert szivárgott az olaj, 3.000,- Ft-ba kerül a gyári (!) alkatrész, utángyártott nincs belőle, - - na meg a kötelezők: olaj, szűrő stb. Az enyém még nem csipegeti az olajat. De állítólag majd fogja. Ja és a GM olajjal sincs semmi baja, mint ahogyan azt néhányan írták.
Ide hordtam szervizbe
A szerelőm egy piszok, szélhámos, senkiházi, egy pi***cs@mocsok, egy igazi takony kölyök.:) De nagyon jó barátom, és igazi profi! K.A.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 84526 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 23000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Astra F 1.6i (75 LE) | Következő autója? | nincs tervben egyelőre csere |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.8/10) |
