Semmi különös, szép, de unalmas
Szöveges ítélet
Sötétzöld metál szín, gyári festés, polírozva, sötét vaxos kenéssel gyönyörű a mai napig. A vevő, aki megvette és egyáltalán mindenki nagyon dícsérte. Szép állapot kívül-belül. Szerintem szép forma, szebb, mint a ráncfelvarrott utód (B). A futómű: hmmm. most vittem eladás előtt futóműveshez beállításra. Volt mit csinálnia, hiába Szeged már majdnem Pest. Sok rossz útszakasz. A szilentek nyüszögtek, de olcsók, a szerelés inkább munkás.
Motor: közel a 200000 felé is teszi a dolgát. Előtte 2 literes 120 pacis kétajtós 929-es Mazdám volt. Ahhoz képest lomha szamár, de sportlégszűrővel, jó KAGYLÓS benzinnel megemberelte magát. Főleg a 110-150 ig kategóriát szerette. Viszont ennyivel nemigen mentem hajlott korára tekintettel. Az előzéseknél pakolgatni kellett rendesen visszafelé, ami a Mazda után furának tűnt.
Beltér: puritán, kilencvenes évek eleje feeling. Ez van. Egyébként semmi hivalkodó és valószínűleg a mai divatos ezüst-fém berakások elrontották volna, tehát szokható, de unalmas.
Külső: szép, még most is tetszik. Kár, hogy nem egy nagyobb mocival vettem, mert akkor meg is tartanám. De hiányzik a nyomaték és teljesítmény.
Előélet: csak azért vettem meg, mert baráté volt és megbízható forrásnak tekintettem.
Szervíz: hát ami kopik, az kopik. A vezérlést cseréltettem vásárlás után pici pénz volt, egyáltalán mindent lehet hozzá kapni bontóban, magánszemély bontott autójából. De még utángyártott alkatrész is nevetségesen olcsó hozzá. Egyszóval olcsón tartható autó.
Karosszéria: rozsdakezdemények a festés alatt a küszöbökön, a sárvédőívek alján és a hátsó zár körül.
Összegezve: olcsó fenntartási költség, sajnos magas fogyasztás a kis motor miatt, tipushibák szépen előjöttek, de orvoslásra kerültek, viszonylag pici pénzből.
Szerethető, de abszolút nem izgalmas autó, hiába, nem is annak szánták.
Mivel kedvező áron vettem baráttól, viszonylag jó áron adtam el még úgy is, hogy néhány dolgot előtte rendberakattam, tehát tényleg költségmentesen adtam a vevőnek, azt mondom, nem sokat buktam rajta valamivel több mint két év alatt. De ezeken már nem sokat lehet bukni, mert a tipushibákat úgyis kijavították már rajtuk, a fent felsorolt hibákra azért figyelni kell.
Hoppá: egyszer otthagyott, még szerencse, hogy közel voltam az otthonomhoz: a generátor bemondta az unalmast. Nem töltött és nem is jelzett vissza a kijelzőn a töltésjelző, ezért szépen a korom sötét éjszakában lekapcsolt az elektronika, igaz az autó ment, csak éppen nem láttam hová:-( Csere: 10 darab ezres bontóból, plusz szerelés. Nem igazán költség, inkább bosszúság.
Hibalista
- Fűtésszelep, hátsó és első szilentek, klímafeltöltés, generátor, porszívó motor a motortérben (a káros anyagok lerakódását megelőző kütyü, hidegindításnál kapcsol be, ha hideg a motor, csapágyas lett, működött, de a vevőm kívánságára bontottból kértem egyet, ami kevésbé volt hangos), AGR szelep koszolódás.
Ide hordtam szervizbe
barát 10 (kitűnő, olcsó, de azonnali hibákat nem tudtam hozzá vinni, mert nagyon elfoglalt)
Ribzsár szervíz 9 (kissé drágább, de azonnali problémamegoldók!)
Márkaszervízben csak vásárláskor járt, állapotfelmérésen.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 170000 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | 929 sport coupé | Következő autója? | Ford Mondeo MK III 2.0 147 paci:-)))) |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.3/10) |
