Optimum
Szöveges ítélet
Mielött belekezdenék a jó és rossz tulajdonságok sorolásába néhány gondolat ami eszembejutott, amint olvasgattam a tulajdonostársak beszámolóit. Amikor az ember autovásárlásra adja a fejét nem árt ha elgondolkodik mire kell majd a jármü. Az igények és a pénztárca szembeállítása ez tulajdonképp. Az ember igényei általában magasabbak mint amit a pénztárcája enged, bár ez lehet nem is baj. Én is igy kezdtem az autovásárlást... mire is kell az auto? Az optimum a vectra lett, amit nem bántam meg! Napi munkábajárás 10-15 km-röl, bevásárlás, évente pár hosszabb út, nyaralás. Ez az auto tökéletes erre a célra.
1,6 16 V motorja a teljesítmény és gazdaságosság (fogyasztás) szempontjábol nekem a legoptimálisabb. Igaz nem egy sportauto, de nem is erre a célra van. Szükség esetén lehet vele elözni, hosszabb úton is megállja a helyét, a sportosabb stilusba vezetöknek sem csalódás és mégsem kell eltankolni az életed....
Tíz éves konstrukció és küllemét tekintve most sem kell szégyenkezni ha leparkol vele az ember, arról nem is beszélve, hogy akkor amikor kiadták (1995) szerintem a kategóriája egyik legszebb modellje volt. Nekem a motorháztetö ivébe integrát tükör ami legjobban teccik és ha az ember megnézi egy auto sem ilyen finoman kidolgozott az évfolyamtársak közül.
A belsötérbe talán a müszerfal amiröl érdemes bövebben beszélni. A mai autokkal ellentétben még nem ez a rideg és zörgös müanyag, hanem bör, ill. börhatásu. A kezelöszervek könnyen elérhetök, egy hátrány azonban van. A kormányt legmagasabb pozicióba állitva a visszajelzö lámpák épp takarásba kerülnek. Ez eleinte zavaro, de végülis nem katasztrófa. Néhány izzó kiégett, de talán ez elöfordul más autokkal is....
Szeriviz terén nem panaszkodtahom. Egyetlen nagyobb hiba volt, a klímacső, -ami a szerelök szerint tipusbetegség- rövidke és ezáltal tönkremegy,az illesztésnél kilukad, a gáz elszivárog és ha nem veszi idöbe észre az ember akkor baj lehet. Ezt nekem is javittatni kellett. A csö javitását javasolták, mert a gyári ugyanilyen rövid és idövel megint eresztené a gázt. Lám lám a német precizitás sem tökéletes. Autot tudnak gyártani de klímacsövet csak spórolósan... azon a 3 cm en talán nem kellett volna....
A megfelelö karbantartást meghálálja. 10-15 e km-enként olaj és a szürök cseréje, 30 e km gyertyacsere és a megfelelö ciklusokban vezérmüszij (természetesen görgökkel együtt mint más tipusoknál) Ez egy kissé drágább mulatság, de mondjon valaki olyan szíjas motort ahol ezt nem kell cseréltetni....
Összességében egy tágas, kényelmes, szép, gazdaságos, szervíztakarékos és jó ár értékarányú auto. Nem bántam meg, hogy megvettem!
Hibalista
- Klímacsö csere
Ide hordtam szervizbe
Egy jóbarát az Opel márkaszervízből
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 64000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 66000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Brava | Következő autója? | OPEL Vectra, Omega |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.4/10) |
