Opel sose kop el.....hát persze!.....
Szöveges ítélet
2012 nyarán vettem meg az autót egy ismerőstől kicsi pénzért, németből hozta Haza, honosítottuk, jó vételnek tűnt.
Hazai piachoz képest olcsóbbra jött ki a vétel így is, nem beszélve arról, hogy egy nagyszervízen esett át, vezérlés, fékek, hátsó gátlók, miegymás.
Tisztában voltam azzal, hogy lesznek apró-csetlő bajai, hengerfej alatt szivárgott az olaj, van pár esztétikai hiba a festésen, és valószínűleg egy koccanás volt régen, mert a lökhárító, motorháztető színe picit elüt a karosszériától.
Sebaj, első autónak nagyon is jó, más örülne neki.
Utastér? egyszerű mint a faék, kézre esik minden, ülés nagyon jó, kartámasz pont jó helyen van, az automata váltó kara meg támaszt ad a csuklómnak, csak D, és a világból ki lehet menni vele.
Elég nagydarab vagyok, manuális testvérében nem tudnék rendesen kuplungozni, mert a kormány nem állítható, és akadna a combom a kuplung használatakor... de így automataként ez pont csak feltételezés.
Az autó korához képest nagyon jól felszerelt, CD felszereltség, van ülésfűtés-tükörfűtés, elektromos ablak, elektromos visszapillantó, sötítíthető belső visszapillantó, automata klíma, tempomat, multikormány.
Igaz a multikormányt már nem tudom kihasználni, mert egy komolyabb hangrendszert szereltem be, másik fejegység is van, amihez ugye csatlakozni kellene a kormánynak...
Kombi, 4 embernek nagyon kényelmes, hátul is könyöklő középen, nagy csomagtér.
Futómű....siralmas, lóg a kanyarban, imbolyog, pedig nem száguldozok vele, tele kellett pakolnom a rugókat univerzális gumibakokkal, mert pár barátom a hajóérzés miatt rosszul volt a mátrai kanyarokban.
Későbbiekben tervezem, hogy sport futóművet teszek alá, illetve a lámpák elől nem megfelelően világítanak, mindenfele szórják a fényt, csak az útra nem, tervben van valami szép Angel-eyes lámpa...
Jó megjelenésű autó, baráti ás kényelmes belsővel, viszonylag megbízható.
Automata váltó, sportfokozat, és egy hópihe jelében lévő gomb, mai napig nem jöttem rá, mire is jó, kipörgésgátló e, vagy csak váltó-fűtés...kitudja, ellenben csendesen, rángatásmentesen dolgozik az 5 fokozatú, elindulásnál hideg olajjal néha hibaüzenetet ad, nem pörög a motor, mintha csúszna a "kuplung", újraindítással rendbe jön.
Hibalista
- megvételkor amit csináltam: - - - vezérlés , olaj-olajszűrő, légszűrő, pollenszűrő csere - - lyukas kipufogórendszer behegesztése - - un. jobb első kutyacsont csere - - hátsó lengéscsillapítók cseréje - - 4 db féktárcsa-szabályozás + első-hátsó fékbetét-garnitúra csere - - motortéri kábelkötegen a védőcsövek elporladtak, pótoltam ezeket - ------------------------------------------------- - Továbbiakban: - - jobb hátsó ajtóban elromlott a hangszóró - - generátor-csere - - változatosság kedvéért generátor ismét elromlott, javíttatás, valamit a genrátor-önindító kábel letestelt, csoda hogy nem égett porig a kocsim - - hengerfej alatt szivárgott az olaj, hengerfejpakolás, síkolás... - leömlő elrepedt, hegesztés-síkolás - - felső holtponti jeladó elromlott, csere - - -
Ide hordtam szervizbe
magam és családom segítségével oldottam meg, jó hogy 2 autószerelő van :)
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 201000 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 15000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Toyota Hiace 2.5 D (családi) | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (5) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.5/10) |
