Opel, ami egy vagyont lop el
Szöveges ítélet
Elég vegyes érzelmek voltak bennem. Első autóm volt, tipikus, tudatlan vásárlóként néztem és vettem meg, ráadásul egy megbízhatatlan eladótól, de a végére már nem tudtam őszintén az eladót okolni, inkább az Opel gyárat, hogy ilyen selejtet is képesek voltak kidobni.
176ezret mutatott az óra amikor megvettem, de hamar kiderült, hogy a kétszeresét már biztosan lefutotta. Minden el volt használódva benne, nem volt olyan része, amihez egyszer legalább nem nyúltak hozzá, ráadásul sok minden össze volt gányolva benne. Én közel 35-40 ezret mentem vele úgy, hogy elég sokat állt a szerelőknél az autó. Nem volt egy jó szerelő ismerősöm sem, szóval eleinte szakszervízbe járkáltam, elég maximalista vagyok, szóval próbáltam mindent gyári alkatrészekből, gyári minőségben megcsináltatni rajta. Kezdődött az első komolyabb szevízzel, amikor elkezdett lefulladni rendszeresen az autó és azt gyanították, hogy lambdaszonda vagy légtömegmérő. Ki lett cserélve először az első alkatrész, pár hétig jó, aztán ugyanúgy lefulladt, jött a légtömegmérő, szintén ugyanez. Aztán megvolt nézetve a motorvezérlő, de semmi baja, utána motorgenerál (Keszi műhely), pár hónapig jó volt, de volt egy kisebb fura ütemtelen hangja, gondoltam mivel generálon volt biztos bekopik majd. :D Hát nem, elkezdte újra a jelenséget.
Ezen kívül egyszer a generátor is meghibásodott, szerencsére egy gányolás nyomait kellett kijavítani, mert egy kilazult csavarnak köszönhetően túltöltött. Azután volt, hogy beesett a tankba a szívócső és lefulladtam, egyszer üzemanyagrelé miatt álltam az útszélén. Szerencsére mindkét alkalommal helyben voltam. Ha távolabbra utaztam, mindig hazahozott, de mindig féltem is tőle, hogy vajon mikor áll meg végleg. Voltak még apróságok, digitklímás, de ezer helyen eresztette a gázt, fűtés nulla, vízcsövet kellett cserélni, mert 3 helyen is bilincsekkel volt foltozgatva.
Minden hibát elkövettem vásárláskor, amit egy amatőr vásárló megtehet, de annyi mentségem, hogy amikor próbaúton voltunk jónak tűnt. :D
Utáltam, mert rendszeresen baja volt, költeni kellett rá, sosem lett szebb, sem jobb.
Amiért szerettem, jó volt vezetni, mai autók közt is elég komfortos, az a 100 lóerő, amit talán még leadott, elég volt főúton is a normális közlekedésre 5 személyre is, bár akkor előzgetni nem nagyon kellett. Szerettem benne a gyári ülésfűtést, ami kárpótolt a fűtésért, illetve a napfénytetőt, ami meg a klímáért.
Kipufogó volt az én hibám, mert amúgy semmi rohadás nem volt rajta, de megtörtem tolatáskor a kipufogó és 1 évig úgy jártam és elkezdett rohadni, cserés lett. Összességében senkinek sem ajánlanám, aki autót akar venni és nem egy szopórollert.
Hibalista
- Légtömegmérő, lambdaszonda, alapjáratimotor, kipufogó rohadás, gyújtáskapcsoló, ajtózár, generátor, toronycsapágy, féltengely csukló
Ide hordtam szervizbe
Opel szakszervíz, Zsolti (maszek)
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
Keszi műhely
Értékelése: 3
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 300000 |
Megbízhatóság | (2) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | SuperB 2.0 CRTDI |
Ennyire szerette | (6) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.4/10) |
