Minőség kedvező áron
Szöveges ítélet
Ez az első saját autóm, előtte motorral jártam, de amikor párom 2012-ben bejelentette, hogy állapotos, úgy döntöttem, hogy eladom a mocit és az árából autót veszek.
Sajnos nem nagyon volt tapasztalatom és az autóra sem tudtam sokat áldozni, emiatt eléggé be voltak határolva a lehetőségeim, végül opel márkakereskedő édesapám segítségével sikerült ehhez a faceliftes, '99-es 1,6-os vectrához jutnom igen jutányos áron, 13 éves létére nagyon kevés, mindösse 78000 km-rel (az órát biztosan nem tekerték vissza, az előző, nyugdíjas korú fogorvos tulaj újonnan vette az autót apámnál, rendszeresen járt vele márkaszervízbe, szóval nagyon rendben tartotta).
Az autó megvétele után sajnos jött a pofon...bár sosem hagyott cserben, viszonylag hamar kiderült, hogy az ABS vezérlése és egyik jeladója nem működik...ezt márkaszervizben hamar orvosolták. Rá azonban 1-2 hónapra elkezdett rángatni alacsony fordulaton gyorsításnál. Ismét szervíz, de hibakódot nem mutatott. Végül 1-2 helyen való megfordulás után azonosították a problémák: trafó...+50000. Ez kicsit mellbe vágott, tekintve, hogy kissé szűkösen voltam mozdítható vagyonnak, de azt kell, hogy mondjam, azóta a kopóalkatrészeken kívül minden rendben volt. Egy új téli garnitúrán és hátsó fékcserén kívül nem is volt komolyabb beruházás az elmúlt 4 évben. Mostanság kezd elromlani az elektromos tükör, de mivel egyedül használom, nem nagyon állítgatom, el vagyok vele.
A formája kívülről gyönyörű, hasonló korú autónál nem láttam szebbet. Bár a kerékjárati ívekben már kezd rozsásodni, a gyári fényezés polírozásmentesen is újszerű (köszönetően, hogy sosem mosták gépben), törve nem volt. A belsején viszont már látszik, hogy túlhaladt rajta a kor, de a kevés km miatt em fényesedtek ki a kemény műanyagok, a puha részek tapintása is megfelelő. A futóműve jó, én (bár sokan írták) nem panaszkodom a váltóra sem, a motor teljesítménye megfelelő, 7,3 l fölé sosem sikerült vinnem a fogyasztást (még akkor sem, mikor 600 km-t mentem autópályán 140-es átlaggal, 4 személlyel és csomagokkal). Mondhatják, hogy mivel nem volt más autóm, nincs összehasonlítási alapon, de a rengeteg tesztvezetés miatt mégis van valamilyen rálátásom a többi autóra.
Lecserélését talán öreg kora (most már 17 éves lesz) és a belső kialakítás miatt tervezném, de jobbat csak jóval több pénzért kapnék, úgyhogy marad még pár évet nálam (maradnék az opelnél, egy Insignia nem lenne rossz - álmodni szabad :) ). Mindenkinek csak ajánlani tudom!!!
Hibalista
- ABS - 50000Ft, traffó - 50000Ft, szelepfedél tömítés és szimmering gyűrű
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 78000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 56000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.9/10) |
