Lomha, de szép
Szöveges ítélet
Az ítéletemet kénytelen voltam újraírni. Amikor megvettem tisztában voltam vele, hogy lesznek gondok de majdcsak megoldódnak. Elég sokáig elhúzódott ez a dolog, sok utánajárás volt, mire a hibalistában található dolgokat mind meg oldottam. A légtömeg jeladó és a szelepekre gondolva főképp, ezek voltak a legtöbb utánajárást kívánóak.
Összességében szerethető, kényelmes, olcsón fenntartható autó. DE mindig figyelni kell rá, mert valamilyen apró nyűg mindig van vele. A kortársakhoz képest sokkal problémásabb. Még egyszer nem venném meg, akkor sem ha tudnám, jó állapotban van.
Nem mondom, hogy nem kényelmes, a fogyasztása első osztályú, de az ember kedvét elveszi a sok-sok nyűg.
Sokat fórumoztam, beszéltem másokkal és azt mondanám, hogy aki ma akar ilyen autót venni, dízelmotorral ne tegye. Én ha a DI-DTI motortípust meglátom mindenkit óva intek attól, hogy ezekből vegyen. A későbbiek biztos jobbak, de én nem lennék tesztmadár.
Az EGR szelep és az egész működésért felelős vákuumrendszer kritikán aluli. Rengeteg utánajárás és költség a javíttatás, már ha sikerül megtalálni a hiba forrását.
Tanulópénznek jó volt, másra nem.
Most éppen a fűtőradiátor adta meg magát, annak szükséges a cseréje. Még nem tudom, hogy bontó vagy új, attól függ mi az ár.
Sokan szídják az ECOTEC motorokat, hogy eszi az olajat. Csipegeti nem mondom, de azért szerintem a motorral önmagában kevesebb a baj, mint a többi cuccal, ami a motorháztető alatt van. Összességében még az olajfogyasztása is jónak mondható. Rosszabbat is olvastam már, az 1,6-os, 1,8-as benzinesekről, amik 3-4 liter olajat bezabálnak 10 ezer alatt. Nekem fél liter ment el a legutolsó olajcsere óta, 3 ezer km-ert jelent. És ennek a fogyasztásnak java része a legnagyobb téli hidegben ment el, rövid(ebb) távokon.
2012. okt.:
Elkezdte enni a vizet, ez volt az utolsó csepp a pohárban és eladtam.
Sokszor eszembe jut, de túl nyűgös volt vele az élet. Havi szinten szerelőt látogattam.
Hibalista
- Első lengéscsillapítók, első spirálrugók, első stabilizátor szilent, hátsó szilentek, levegőszűrő, hosszbordás szíj+feszítő görgő, termosztát, pillangószelep szabályozó szelep, kiegyenlítőtartály, légtömegmérő - -
Ide hordtam szervizbe
Több szerelőm is van, attól függ az ország melyik részén tartózkodom:)
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (2) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 295500 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 15000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Fabia 1,9 tdi |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (5.7/10) |
