Költséges, és mégsem luxus
Szöveges ítélet
Az autón rendszeresen elromlik valami és évi 100,000 Ft. körüli összeg csak a hibák javítása + a járulékos költség, kopó alkatrész csere,... stb.
Ennek ellenére a legvéresebb torokkal is hazavitt. Ha csak 90 km/h-val, de akkor sem hagyott ott.
A motor nyomatéka tűrhető. Hatalmas lyuk tátong a 2000-es fordulat alatt. Amikor beindul a turbó helyrejön minden.
180 km/h-val mentem vele leggyorsabban egyszer. A 140-150 km/h-t tartósan jól bírja pályán, de a rossz út örök átok marad. Úthibákon bobálja a farát, mint valami ...
5 l-es fogyasztást egyszer értem el nagyon hosszú úton. A 6 l fogyasztást országúton hihetetlenül stabilan tartja. Se több, se kevesebb. Városban 8 l körül kostolgatja a dízelt.
Az olajat 5,000 -enként 0,5-1 liter között kell utántölteni, változik az igénybevételtől.
Végülis strapabíró, alapvetően megbízható, de nem hibátlan autó.
Meg kell tanulnia az ő nyelvén beszélni, mert nem adja be könnyen a derekát.
Hibalista
- - Klíma alu csöve szép lassan elkopott a hozzá érő alkatrészekkel súrlódva. Következménye gáz elszállt, javítás csőcserével 60 e Ft. lett volna, de 20 e Ft.-ból hegesztéssel átmenetileg (már 1 éve) megúsztam.
- - Féktárcsa nem koptt el, hanem inkább fogta magát és elrepedt. Időben észlelve és cserélve. Ez volt a legolcsóbb javítás.
- - Váltó egyszercsak kifeküdt. Kintről komplett utángyártott váltóval 100 e Ft.-ból helyrepofozva ( 3 éve Opelesen lötyög, de viszont jó)
- - Ventillátor motor kifeküdt. Szénkefél elkoptatták a kollektorokat. Csak a digitklímásé jó. Kettő fajta van és csak az egyik felel meg (az enyébe Delfi). Kivétel és betétel egy-egy nap. Használt ventillátor motor felhajtása 1 hónap. Összesen 30 e Ft., de ugyanez gyári villanymotorral 1 hét javítási idővel 65 e Ft. lett volna.
- -Turbó vákumcsöveinek érzékelője kifeküdt. A csövek ledugózva, így is tökéletesen működnek. A vákumcsövek néha lecsúsznak, és akkor a 2000-es dízel max 90 km/h-val tud menni, mint egy nyugtatós csiga.
- -Negyed évente egy-egy izzó. Kizárólag tompított.
- -A kocsi a falcokban több ponton rohadásnak indult.
- -Szilentek állandó cseréje nem érdekes, mert ezzel az autóval jár.
-
- Minden nem tudok felsorolni. Idén háromszor voltunk szervizben egy-egy hetet.
- Az autómra eddig minden évben kb. 100,000 Ft.-ot költöttem, csak azért, hogy működjön, menjen, semmi extra, semmi karosszéri javítás, csak a motor és annak elektronikája és szigorúan a kopó alkatrészek.
Ide hordtam szervizbe
nem a szerelőben van a hiba
Értékelése: 6
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 125000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 55000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Forman | Következő autója? | egyelőre marad a Vectra |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.5/10) |
