Kényelmes fekete
Szöveges ítélet
Automata, fekete kombi Vectra-t kerestem, amit a www.mobile.de-n meg is találtam 2002-ben. Használt autót kizárólag külföldön vagyok hajlandó venni, mert ott egy faxos megrendel? után el?leg fizetése nélkül is egy hétig tartják az autót. Ez céges autó volt, évente 60 ezret futott, de odakint ez nem negatív, hanem pozitív dolog (talán ezért, mert ott a céges autó nem egyenl? a minimál-felszereltség?, legkisebb kategóriájú autóval, amit ott nem a szétesés el?tt, hanem a garancia lejártakor adnak el).
A kocsiról: Beülés után 1 percen belül teljesen úgy éreztem magam, mintha évek óta vezetném. Az automata miatt nagyon kényelmes, gyakran használom még a tempomatot, a tet?ablakot és a beépített telefont(!!) is, meg persze a klímát. Itthon egyedül egy riasztót tetettem bele, máshoz nem nyúltunk (szerintem az autók legkevésbé a buherálást bírják!). Tettem egy elvetélt kísérletet, hogy legyen benne gyári CD-váltó, de az e-bay-en vett tökéletesen jó CDC3 nem passzolt a CCRT700-as rádióhoz, úgyhogy tanultam a dologból: utólag soha semmit! 60 rugó volt a tapasztalat ára, de a mai szervízköltségeknél erre csak legyintek már.
Összefoglalva: csendes, gyors, egyszer? autó (nem kell a kuplunggal szarakodni, a tempomatot bekapcsolva saját maga váltja a fokozatokat, stb.), a 115 lóer? kényelmesen elég.
Amíg megy és nem ciki, megtartom, ami még kb. 2-3 év.
Hibalista
- 126e: Szétment a motorvezérl? elektronika, ami miatt rángatott az autó (már így vettem, tudtam róla), cseréje: 45eFt.
- 132e: A gyári akksi 2,5 évet bír, erre fel kell készülni.
- 143e: A klíma csöve közel volt a kipufogócsonkhoz, így a h?ingás miatt kilyukad a tömítés és elszökik a gáz, javítása kb. 35eFt.
- 152e: Az automata váltó sport-kapcsolójának vezetéke rövid, elkopik; javítás: csak szét kell szedni.
- 162e: A vezet?ülés bal oldali párnája hamar lenyomódik, amit autókárpitos néhány ezer Ft-ért kijavít, azután jobb, mint az új.
- 194e: Termosztát, ami miatt a fogyasztás kicsit magas lett.
- 196e: A hiper-szuper akksi is 2,5 évet bírt ki, vettem bele egy ukrán csodát, 2 évet az is kibír, és az ára fele a csúcs márkáknak.
- 198e: Talán idióta dolognak tűnik, de ennyi km-re vettem bele egy supertech fogyasztáscsökkentőt. Az autót nem akarom lecserélni, és ez 15e km alatt megtérül. És tényleg csökkent a fogyasztás egy jó 10-15%-kal.
- 199e: klímakompresszor és szárítószűrő-csere; állandóan gyengült, és hangos is volt a csapágy, töltéssel együtt 120 eFt. Aztán a szerelő hibája miatt máshoz is el kellett vinni, és kicserélték a hőgombát.
- 200e: most csak olajcsere (+levegőszűrő), és első féktárcsák cseréje.Szinte hihetetlen, de a futómű (beleértve a lengéscsillapítókat) és a kipufogó gyáriak.
- 214e: olajcsere és egyebek. A motor és a váltó egyben van. Olajat nem nagyon fogyaszt, jól megy, a klíma hűt. Jó gép.
- 226e: olajcsere
- 242e: olajcsere
- 250e: kipufogó leömlőt kicseréltettem, elrepedt, 50 eFt
- 257e: olajcsere, semmi különös
-
- Jelenleg (262e) elég jól hallani a toronycsapágyakat, de mivel sokat fut (napi 50-80 km) kb. 3 hónap múlva, a 270e-s szerviznél majd jópár dolgot (talán lengéscsillapítók is) kicseréltetek a futóműben. Hallani valami zakatolás is a vezérlésből (csak kint), valamelyik csapágy elkophatott, de majd a vezérműszíjjal együtt...
Ide hordtam szervizbe
A család régi szerelője, minden nem garanciális autót ide hordunk.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Mindenkinek ajánlom a supertech fogyasztáscsökkentőt. Nézzetek utána: www.supertech.co.hu
Kamunak tűnik, de nekem bejött. A sima 100-as országúti fogyasztás lement 7,7-8-ról 6,5-7-re. Autópályán 9 helyett 8-8,5 (140 körüli tempó). Városban most mérem sokadjára, de itt is csökent jó 1-1,5 literrel (Van honnan, gyárilag 12, valójában 13-15 is volt Bp-en), úgy 12-13 átlagban. Télen azért nem ennyire nagy a különbség, ilyenkor +0,5-1 liter a fentiekhez.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 126000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 136000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | Visa 14 TRS | Következő autója? | Jaguar X-Type 2,5V6 Aut. - a családban már van, és tetszik |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.1/10) |
