Kényelem, sportosság
Szöveges ítélet
Szerelem volt már a hirdetés alapján persze nagy adag reménykedéssel és körültekintéssel, hogy ne vegyek egy elhanyagolt és jónak tűnő de a karosszéria alatt beteg autót. Képeken jól nézett ki, majd megnéztem személyesen is és meglepett, hogy ugyanolyan jól mutat amire nem számítottam. Felszereltsége adott volt egyedül a tempomat volt olyan, hogy csak menet közben jöttem rá, hogy egyáltalán van az autóban. Előző autóm is Opel volt és elégedett voltam azzal is így kézenfekvő volt, hogy Opel legyen a következő is de eleinte nem találtam megfelelőt a német gyártótól majd valahogy beugrott, hogy a B vectrák nem csak külsőleg de a beltér is tetszik és a felszereltség is megfelelt így B vectra tulajdonos lettem rövid időn belül.
Felszereltsége vásárláskor: 4 elektromos ablak, 2 légzsák, ködlámpa, tempomat, fedélzeti számítógép, multikormány, CDX kárpitok lámpával, könyöktámasz elöl és hátul is, gyári alufelni (pótkerék 0 kilométeres alufelni gumival), mozgásérzékelő riasztó, központi zár, manuális klíma, pohártartó.
Vásárlást követően szervizbe vittem és az összes szűrő ki lett cserélve valamint a vezérműszíj, görgők, szimeringek, vízpumpa, olaj, hogy ne érjen meglepetés.
Amikor megvettem is jó autó volt, alig voltak hibái: bal hátsó központi zár motor, pár kiégett izzó a beltérben, egy repedt index búra és a szelepfedél volt megrepedve kb. 3 centi hosszan ami jelenleg is ugyan úgy áll, be van ragasztva és még csak nem is szivárog onnan olaj. Teljesen úgy nézett ki mint az összes B1-es vectra azaz fekete betét a lökhárítókban, az ajtók díszlécei is feketék voltak, osztott lámpa és index, színre fújt díszrács majd vásárlást követő 2 hónapban arra jutottam, hogy nem elég szép az autó még dolgozok rajta persze az is benne volt, hogy először egy részeg nem tudott megelőzni és levitte az elejét (lökhárító, lámpák, sárvédő bánta) majd rá pár hétre szemből érkezve végigszántotta egy másik autós a bal oldalát (megint csak a már sérült lökhárító, sárvédő, oldalindex, bal oldali díszlécek, tükör, ajtók, kilincsek sérültek) és ez nagyban hozzájárult a felújítás gondolatához. Ha már úgyis cserélni kell a lökhárítót és a díszléceket valamint a lámpákat akkor legyen olyan mint az újabb B2-es vectra így kapott új fényszórót (B1-be B2 fényszórója betehető csak a csatlakozót kell átalakítani valamint az index környékéről egy vas elemet kivágni aminek nincs szerepe a B2 lámpánál), krómozott díszrácsot (ugyanaz mint a B1 csak ez nem az autó színére van fújva hanem króm hatású). Színre lett fújva a lökhárító teljesen, a hátsó szintén, hogy egyforma legyen és az új díszlécek is színre fújva kerültek fel és a régiek is persze megkapták a pezsgő-metál színt így sokkal újabb, fiatalabb autónak tűnik bár formáját tekintve a Porsche és Pininfarina által tervezett karosszéria még ma is időtálló.
Irmscher futóművel vettem (rugó + lengéscsillapító) és az autó alig dől kanyarokban ellenben nekem kapaszkodnom kell mert az ülés inkább kényelmes mint sportos valamint toronymerevítő is volt benne és irmscher hátsó dob is aminek szerencsére nincs nagyobb hangja mint a gyári hátsódobnak.
Motorja: X20XEV Ecotec azaz 2 literes injektoros 16 szelepes benzines motor, óra szerint 167 ezer kilométerrel vettem ami még talán igaz is lehet az autó állapotát figyelembe véve valamint azt, hogy a motorral sem volt még semmi gond a termosztát meghibásodásán kívül valamint az alapjárati motor és EGR/AGR szelep elkoszolódásán de ezek nem is annyira motorikus problémák ellenben szériahibának mondhatók. (Alapjárati motort szét lehet szedni és ki lehet tisztítani utána jól működik de hosszú távon csak cseréje oldja meg a hibát de nekem még itt nem tart valamint az EGR/AGR szelepre is ez vonatkozik és dízeleknél fokozottan igaz, hogy hibaforrás).
Dízelt nem akartam venni, előző autóm egy E Kadett GSi 2.0i 8V volt ezért is vettem vectrából is a két literes változatot, ha odalépek neki meglódul és húz szépen de érezni, hogy ez az autó nem erre való, nehéz, nagy a feneke, az ülések sem tartanak úgy de nem is baj, arra ellenben jó, hogy ha előzni kell akkor nincs gond vele.
Hála a közép európai jó minőségű utaknak a futómű kopó alkatrészei cserére is szorulnak, a két első stabilizátor már ki lett cserélve, a toronycsapágy szintén, hátsó szilentek még cserére várnak.
Féktárcsák, fékbetétek várnak még a cserére de ezek is használatfüggő tételek.
Azóta persze történt pár újítás az autón de ezekről csak röviden:
-Beépített GPS, a középkonzol fölötti két szellőző helyére lett beépítve, kábelek elvezetve
-Első és hátsó parkolóradar, érzékelők színrefújva
-Gyári hifi komolyabbra cserélve JBL alkatrészekkel
-Beépített 230V csatlakozó
-Egyéb apróságok amik inkább személyi igényektől függnek mint pl telefon töltő beépítve, váltó mellől kapcsolható elektromos hűtőtáska a csomagtartóban, ledesített műszerfal...
Szerencsére cserben még nem hagyott egyszer sem és remélem nem is fog. Opelfoltok sajnos megjelentek a sárvédőn bár még csak festék púposodással jelentkeztek de a következő műszaki előtt a hátsó ívek cserélve lesznek.
Fogyasztása városban kb 9 liter, főúton akár 6,5 literes átlag is elérhető, autópályán pedig 7,5-8 liter körül fogyaszt, én vegyesben (főút-város-kevés autpálya) 7,3-7,4 literes átlaggal autózom ami úgy gondolom, hogy ettől az autótól teljesen elfogadható érték.
Alkatrész van hozzá bár néha a bolti árakhoz képest a netes oldalakon harmadáron lehet alkatrészt venni hozzá.
Szerelők értenek hozzá, a motortere is annak ellenére, hogy zsúfolt nem bonyolult és ez igaz az egész autóra.
Nem bántam, meg, hogy megvettem és remélem még évekig megmarad mert amit elvárok egy autótól azt bőven tudja ez is.
Hibalista
- -Bal hátsó ajtóban a központi zár motorja - -Toronycsapágy - -Termosztát - -Kapcsolók világítása - -Kézifék, szétesik - -Vezető oldali ajtóban a központi záron belül a 2 mikrokapcsoló - -EGR/AGR szelep koszolódik - -Alapjárati motor koszolódik - -Fedélzeti számítógép kijelzője, érintkezési hiba - -Stabilizátorok - -Féltengely gumiharang - -Hátsó futóműben szilentek
Ide hordtam szervizbe
Sajátkezűleg hobbiból + helyi szerelőkhöz. Márkaszervizbe nem viszem.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1996 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 167000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 36000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Kadett E 1.3S - 2.0i GSi | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.4/10) |
