Kellemes csalódás
Szöveges ítélet
Kicsit félve vettem meg, volt már korábban is Opelem, (Astra 1,7TD ) enyhén szólva nem voltam tőle elájulva...Ez a B Vectra viszont kellemes csalódást okozott! Korához képest kellemesen felszerelt darab, 4 légzsák, automata digitkilíma, CD-s rádió, stb, ez 98'ban a középkategóriában luxusnak számított. Az egyetlen igazi baja a hátsó pad szűkössége, a fiaim lassan elérik az apjuk magasságát, (193 cm) így aztán nagyon gáz nekik egy hosszabb út hátul. Ha lecserélem, elsősorban ez lesz az oka.
Elől nagyon kényelmes, az ülést jól hátra lehet tolni, a magassága is állítható, de mögöttem alig marad lábtér.
A csomagtartó jókora, az ülések egyszerűen és osztottan dönthetők, a tetőcsomagtartó robosztus, egy komolyabb Ikea túra sem okoz gondot.
Az autó egyébként egy megbízható igavonó, semmi több. A kormánymű, a váltó, a fék, a futómű mind csak a biztonságos mindennapi közlekedésre alkalmas, a vezetési élmény, a sportosság ennél az autónál ismeretlen fogalom, a beltér komor fekete, kopogós műanyagokból, gyenge minőségben összerakva.
Ami nagyon kellemes csalódás volt, az a 101 lovas DTI motor.
1800 és 3500 közt jól húz, melegen egész halk, kíméletes vezetési stílussal átlagosan 7 l alatt fogyaszt, autópályán 150-ig semmi gondja, telepakolva sem!
A másik kellemes csalódást az autó megbízhatósága, igénytelensége, elképesztő olcsó fenntarthatósága okozta.
Kifejezetten válságautónak vettem, a majdnem veterán korú, benyás W124 fogyasztását és szervízigényét nem akartam tovább vállalni.
A számítás bejött, igaz, hogy alaposan megnéztem, mit veszek, Bosch doktorral átvizsgáltattam a kocsit, mielőtt megvettem.
A szinte hihetetlennek tűnő 128 ezres futásteljesítmény, amit az órája mutatott, valószínűleg tényleg annyi volt, mert az azóta beletekert közel 40ezer km alatt gyakorlatilag semmiféle hibát nem produkált, és korróziónak a kasztni semmi jelét nem mutatja! Egyedül a kipufogó rendszer volt enyhén rozsdás, de az is "még elmegy" kategória volt.
Olaj fogyaszása nincs, a futómű halk és kopogásmentes, az egyetlen komolyabb költésem 1 év és 30 ezer km után egy új középső és hátsó kipufogódob volt, de még azok is húzták volna egy darabig, csak nem akartam, hogy az út szélén kelljen esetleg a korrózió miatt leszakadt dobot drótozgatnom.
Márkaszervízben a csere 130ezer lett volna, az nyilván felejtős.
Ekkor jött a kellemes meglepetés, hogy micsoda választékban, és milyen
kedvező árakon van hozzá minden létező utángyártott alkatrész!
Végül a két dob és a csövek összesen kijöttek nem egész 40ezerből, és nem kínai szutyok, hanem gyári minőségű lengyel cucc.
Ezen kívül még a csomagtér ajtó teleszkóp fáradt el, az is volt hozzá polcról, nem egész 6 ezerért... Ezek az árak a korábbi autóimnál (Toyota, Volvo, Merci) a vágyálom kategóriába estek volna! Az olajcserékhez szükséges szűrők is olcsók, és mivel 10ezrenként cserélek olajat, teljesen megfelel neki a 10/40W félszintetikus olaj is. A gyár 5/30W-t javasol, és 15ezres cserét, de én ezt nem kockáztatom.
Az autó eddig rendkívül strapabírónak bizonyult, a futómű, a fék, a kormány, a váltó mind ugyanúgy működik, mint mikor megvettem, semmi nem kopott el, nem szopósodott ki, nem romlott el. Egyedül a digitklíma kijelzője lett kontakthibás, hol világít, hol nem, de maga a klíma kiválóan működik, hűt, fűt, párátlanít, ahogy kell.
Összességében kellemes csalódást okozott, de azért szeretnék hamarosan átülni egy olyanba, ami némi vezetési élményt is nyújt.
Hibalista
- Csomagtér ajtó teleszkóp, kipufogó, klíma kijelző
Ide hordtam szervizbe
Ismerős maszek garázsszervíz
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 132000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 36000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | W124 230E | Következő autója? | A6 |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.7/10) |
