Kék villám... helyett lajhár.
Szöveges ítélet
Mindenki azt írja, hogy "gyenge motor"... Hát nem egy aszfaltszaggató, de azért én sokkal gyengébbre számítottam. Viszont nálam nem a lóerő számított vásárláskor, hanem az, hogy mennyiből lehet fenntartani. Hát az tuti, hogy a legnagyobb költség az autó ára. Az alkatrészek olcsók, nem egy bonyolult szerkezet, tehát jó néhány dolgot akár otthon is meg lehet javítani. (Természetesen ha ért hozzá az ember) Az étvágya elfogadható a jelenlegi viszonyok között. Városban használom leginkább, de nem panaszkodom a fogyasztására. Az Escortomhoz képest ez egy éhezőbajnok. :)
Az autónak vannak bajai bőven... De nem akartam drága autót, így egy inkább elhanyagoltabb állapotút választottam.
A belső térrel nincs gond, nincs lelakva. Egy két apró műanyagelem szorul cserére.
A kasztnijával annál inkább. De egy jó karosszériás és némi fényezés után szebb lesz mint újkorában. :)
A hidrotőkék csattognak, megvannak az újak. Olajcsere alkalmával mennek is bele. Vezérműszíjcserével egybekötve.
Az első dolog amit meg kellett csinálni, az egy komplett rugócsere volt. kb. 40 ezer volt a 4 db rugó. De ez egy afféle "hülyegyerek" autó volt. És "parasztültetett". (Rugókból levágva)
Mivel le volt eresztve az alja, így amit kellett kicseréltek benne. Szilentek meg hasonlók. Összesen kb. 110 ezerbe fájt a dolog munkadíjjal együtt. De így az alja rendben lesz egy jó ideig.
Vannak elektromos hibák... néha nem jelez vissza az olajnyomás lámpa, a "szegénységjelző" állandóan világít (tankjeladó hiba), és néha elmegy a tompított fény a jobb oldalon. Ezek inkább idegesítő problémák, mintsem drágák.
De unalmas lenne az élet hétvégi autóbütykölés nélkül. :)
Egyébként a vezetési élmény egy jó erős közepes. A futóműve nekem egy kicsit "lágy". Stabilan fekszi az utat, de olyan mint egy hajóhinta. Én a feszesebb futóművekhez vagyok szokva... minden téren. :)))
Ha erő kell, akkor bizony meg kell forgatni az aggregátot... Csak a felső tartományban van benne annyi, hogy egy előzésbe is bele lehessen fogni.
Egyébként normál vezetési stílushoz egy tökéletes autó. Legalábbis az én számomra. Majd ha rámjön a csapathatnék, akkor veszek egy Lamborghinit. :)
De ez semmiféleképp nem arra való.
A kényelemre csak annyit tudok mondani, hogy a szerény 191 centis magasságomhoz még nem kell teljesen hátratolni az ülést és így is elég kényelmesen tudok akár hosszabb távon is vezetni. A bal első ülésen kívül még nem ültem benne máshol. :)))
Mindent összevetve... Aki nem egy aszfaltszaggató, szombat éjszakai gyorsulós, csajozós, vasárnapi parkolóba kiállós járgányt akar, ellenben egy megbízható, gazdaságos és olcsón fenntartható autót szeretne, annak bátran merem ajánlani. (Persze ha nem szeretne bütykölgetni, mint én, akkor egy kicsit jobb állapotú után nézzen)
Az az egy biztos... ennek az autónak a formája a mostani autók közt is vígan megállja a helyét. És ha csillog-villog, akkor még most is utánafordulnak, mint egy jó karban lévő 40-es nő után. :)))
Hibalista
- Kasztni rohad, hidrotőkék csattognak, elektromos hibák.
Ide hordtam szervizbe
Maszek
Értékelése:
Másik szerelő értékelése
Saját magam
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 189000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 0 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Escort | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.2/10) |
