Jó vezetni és csúcs a formája!
Szöveges ítélet
Kezdetben vala, még az átkosban, de már a lazulós korban, édesapámnak több opelje: Rekord, Omega, Kadett, mind dizel. Akkor még megérte... Aztán én is felcseperedtem, és amint volt egy kis pénzem nyugati kocsira, nem is volt kérdéses, milyen legyen. Használt Opel, de még Astra (ma már Classic). A kaszni egyértelmüen kombi, mert cuccokat, családot és kutyá(ka)t is szállítottam, így a lépcsöshát nem lett volna állatbarát. Egész jó volt, gond nélkül ment és tette a dolgát, de én ezen nem is lepödtem meg, mert apámnál 15 év alatt nem volt semmi gond az Opelekkel, legalábbis olyan, hogy leálljon, ezért ezt el is vártam. De lejárt az ideje, és lecseréltem, életem elsö vadiúj kocsijára, egy Astra 1.6 G kombira. Nyugi, majd a vectráról is írok:-). Klima, egyéb német luxus(?), qrvára örültem, amig rá nem jöttem, hogy az új ECO motor baromira nem húz alacsony fordulaton+klima és ez a városban kifejezetten idegesítö. Közben elromlott rajta minden gyárilag hibás (generátor, gyujtástrafó). Kiábrándultam, megcsináltattam, majd eladtam és megfogadtam, hogy NEM OPELT veszek. Így lettem büszke tulajdonosa egy akkor 2 éves 1.8i CD Caraván Opel B Vectrának (gyév:2000.)! A sors közbeszólt és a még régivágású motor, ami normálisan pörög induláskor is(!) meg klimával is, meg a mindig is teccö forma, no meg a márkahüség és bejáratott szerelöm együttesen döntött. Az elsö évben én nyúztam, azóta az asszony, és nyugodt vagyok, amikor a gyerekeket berakja. Persze, azért néha még most is vezetem. A kocsi apró hibáin kivül, amik nem is voltak soha igazán sürgösek, (ráér a következö szervizig), mindig elvitt minket eddig bárhova, igaz, néha izzadtunk, amikor nem ment a klima... A fogyasztás 10 feletti nekem, mert nyomom neki, mint állat! És megy is, ha kell, 190 felett is - ez a vége -, utazóban a 160-t kifejezetten élvezi. A futomü felöl van néha kotyogás, de ez inkább a rossz Bp-i utak miatt van, rendes aszfalton csöndesen suhan. (Zárójelben, apámnak 3 volt belöle közben és nála sem volt soha komoly hiba, a generátorba ö is belefutott). Ma már kicsit fapados, de amig jó, addig nem tervezem a lecserélését, és a formája még mindig lenyügöz (ld. Mazda6, 10 évvel késöbbi model, és tiszta koppintás), rozsda nincs rajta. A rendszeres szervizt, a normális olajat nem szabad sajnálni, és akkor sokáig elmegy! Szerintem nála még igaz a régi szlogen. Opel, sosem kop el!
Hibalista
- Elég sok minden, inkább kicsi apróságok, nem jelentösebb dolgok, de egyik sem volt egetverö, mindig hazahozott! Leginkább a digit klima nem akar igazán müxeniaz utóbbi 1 évben, mindig visszajelez a komputer, pedig elég sokat szaroztak már vele, igaz, nem komplett egységek cseréjével (sufni tuning és használt alk), igy megúsztam pár tizezerböl, eddig.
Ide hordtam szervizbe
Ismeröshöz, volt márkaszervizi dolgozo, de ö harmadáért megcsinálja (amit tud, pl. klima nem az ö sufnituningjához tartozik :-))
Gyári szerviztapasztalatom nincs is, de azt nem lehetett beállítani...
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
Na, a klimások! Ide-oda küldözgettek, okoskodtak, kicseréltek vmit - ugyanúgy nem ment vagy más hiba jött elö.De legalább olcsók voltak! És jelenleg müxik.
(ök sem gyáriak)
Értékelése: 6
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 30000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 50000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | Astra G kombi | Következő autója? | Mazda B2500, de a Vectra maradt! |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.2/10) |
