Imádnivaló kezes jószág csak autópályára
Szöveges ítélet
Az 1.6-os motor akkor jó, ha az ember állandóan egyedül utazik benne, ja és nincs bekepcsolva a klíma, bármilyen más esetben, ha már öten vagyunk benne, vagy nyáron klímával véletlenül hegyes vidékre tévedtünk, ez a 100 lóerő kevés. Városban, ha tartani akarom a tempót a többiekkel, be sem merem kapcsolni a klímát. Félóra intenzív városi használat után lassabban pörög fel, olyan az érzése az embernek, mintha elveszett volna belőle legalább 20 lóerő, ez még klíma nélkül is így van, hátha még bekapcsolom. Nemhiába ezt az autót autópályára tervezték, ott jól érzi magát. Bár 120-140 között nem jó vele menni, mert érdekes a motor hangja, de 140 felett élvezet vele menni, úgy duruzsol a motor, hogy már csak azért érdemes elmenni valahová, hogy hallja az ember ezt a hangot. Autópályán semmi gond, ha tele van az autó utasokkal, csomagokkal, magas fordulatszámon él az autó, simán repít 160-170-nel is, ez szerintem bőven elég, ez fölé felesleges gyorsulni, mert úgyis elkezdi előzni az egyik kamion a másikat 80-nal, és akkor vége a nyugis utazásnak.
Az egyetlen dolog, ami nagyon idegesítő a kocsiban, az az elektromos ablak mozgatógombja, ennél rosszab helyre már nemigen rakhatták volna, részeg volt a tervezője, vagy mi van? Kb. 2 évig tartott mire megszoktam a helyét, de néha még most is keresgélem. A kocsi hátulja meg olyan magas, hogy csak érzésből lehet vele tolatni, azért ezt megszokni sem volt könnyű.
Dugóban egyszerüen ki vagyok akadva tőle, a 2-es fokozatot annyira távolra rakták fordulatarányban az 1-estől, hogy nem tudom mit csináljak. Ha 1-esben hagyom, amíg nyomom a gázt, addig jó, amint kicsit felengedem, egyből rángat az autó, annyira nem lehet semmire használni a motorféket. Ha átrakom 2-esbe, akkor meg a kis nyomaték miatt kezd el rángatni, úgyhogy dugóban nagyon ott kell lenni a pedálokon, ha az utasok nem akarják, hogy egy nagy hintában érezzék magukat, és ne akarjanak állandóan bólogatni a fejükkel. Félóra dugó után ki kell szállni pihenni, úgy elfárad az ember.
Hibalista
- Klíma hűtő kilukadt 6 évesen - 50000 Ft
- Tompított izzók átlag 2 évig bírják
- Kipufogószelepből letörött egy kb. 1 cm-es darab, dugattyút kellett gyűrűzni, kipufogószelepek, szelepszárszimeringek cseréje, a motorban az összes tömítés cseréje, de legalább az olajfogyasztás megszűnt.(Elötte átlag 1000 km-re 0.5-0.8 litert kellett pótólni)
-
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 80000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 45000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | 601 | Következő autója? | Mazda 6 vagy Honda Accord |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.6/10) |
