Igaznak látszik: Opel, sose...
Szöveges ítélet
Lassan egy éve, hogy vásároltam egy 1996-os, 1.6 16v-s Vectrát, 187000 km-el az órájában. Mindig is tetszettek ezek a gépek, úgyhogy tudtam mit akarok. Azóta több mint 30000-et raktam bele, főképp országúton, tehát most már 220000 felett van a számláló! És itt ragadnám meg az alkalmat, hogy eloszlassam a félreértéseket és kétségeket a megbízhatóságát illetően! Az enyém csont széria állapotban megy még most is 180-190-et, gond nélkül! A motornak még most is egészséges a hangja, kivéve azt a kis nyiszogást, amit néha a hosszbordásszíj feszítőgörgője generál a kopott futófelülete miatt. Na de ez egy cserével orvosolható lenne! Az olajfogyasztásról annyit, hogy tudomásom szerint ez is inkább csak az 1.6-os Ecotech "Opel-Krankheit"-ja. (vékonyak a szelepszárak, továbbá "elfogynak" a szelepvezetők már az első 100.000km-en) A fogyasztása országúton 120km/h-nál -vagy az alatt- nem lesz több 6.5 liternél, ami szerintem nem rossz egy bő 100 lovas, dupla vezértengelyes motortól és egy ehhez kissé túlsúlyos kasztnitól! Persze ez az érték gyorsan nőhet is ha hajszoljuk úgy 150-160km/h körül. Itt ütközik ki, hogy igazából kevés bele ez a motor vagy ha megpakoltan, utasokkal használod, már egyből olyan érzés mintha elhervadt volna. Visszatérve az olajfogyasztásra, nekem bevált az a módszer, hogy hidegindítást követően nem melegjáratom, hanem szép óvatosan indulok vele, lehetőleg 2.000 alatt tartva a fordulatot, míg el nem indul a hőfokmérő. (hozzáteszem gyárilag is ezt tanácsolják vele, mert nem hiába nagyobbak az illesztési hézagok a dugattyúknál) Minimálisra csökken ezzel a nem kívánt jelenség, illetőleg kerülni kell vele a teljes gázzal hajszolásokat!
Nekem a vezető - oldali ajtó szokott kattogni nyitáskor ugyanis eltört a lemez amihez a határoló van csavarozva. Ezt kissé időigényesebb megcsinálni, mert le kell bontani az ajtó-kárpitot és lehetőleg valami jó erős lemez darabbal megerősíteni a repedést.
Végezetül, én ajánlani tudom, mert 1 milla alatti összegért nem sok olyan kocsit lehet kapni ami ilyen vonalvezetéssel és -igazából árkülönbség nélküli- motorválasztékkal kapható.
Hibalista
- Vezérműszíj-vezető görgő (már cserés volt), vezető oldali ajtó-határoló (lemez törés), AGR-szelep (egyszerű pucolás, kb 3000 Ft)
Ide hordtam szervizbe
Magán. A márkaszervizekről eddig még jót nem hallottam. De kivétel erősíti a...
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1996 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 187000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 33000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.3/10) |
