Igásló, de szerethető
Szöveges ítélet
Hát hogy is mondjam... Egy 97-es, sokak szerint a világ legmegbízhatóbb Corolláját hagytam ott érte.
A fogyasztás miatt akartam autót cserélni, és annyi pénzből ami épp akkor volt a vectra jött szóba. Mivel 9 liter városban benzinből igencsak más mint 6.5 dízelből. (Most így utólag talán az sem tettszett a Corollában, hogy vállban szűk volt, és undorító pisztácia zöld volt színe.) Elég jó vételnek tűnt és az is lett.
Kezdjük a belsővel: németes a fekete és a fekete kombinációja, ötlettelen műszerekkel. Olyan unalmas mint a Szomszédok 343.része. A középkonzol világítása beadta a kulcsot. A "fedélzeti számítógép" konzolja betük helyett csak pixeleket mutat, így olvashatatlan.
A kulissza úgy ki van kopva, hogy tapasztalatlan sofőr 1es helyett simán 3.ba rakja. (Tapasztalat) Mondjuk csere folymatban, talán ha lesz időm a hétvégén....
Ülés: nincs kiülve, de nekem az oldaltámasz nem túl kényelmes és sajnos hiába tekerem előre a háttámlát 3 nap múlva napozó székből figyelem a várost. Az öv visszacsévélője nem igazán működik.
A kormány itt nem állítható, de én hamar megszoktam. Bár ez így 11 év távlatából azt mondom elfogadható.
Ez egy full fapad kivitel, de klima van benne ami nyáron jól jön (és átkozottul jól működik). Én úgy gondolom ezektől függetlenül nagyon szerethető aútó.
Munkámból adódóan sokat autózom és direkt ezért vettem, mert kellően tágas, kényelmes vezetői pozíciót lehet benne felvenni. Kényelemből egy 4est megérdemel( Mondjuk még nem ültem Ls600H president 3ban:) ).
Városban szerintem nagyon jó a 6-6.5 liter tőle. Hosszútávon 100as tempóval 5-5.5 eszik. Olcsók hozzá az alkatrészek. Tehát a fenntartása kipipálva.
Menetteljesítmény!? Na az nincs! Bár még nem volt "meleg" előzés, azért a 82 lóerő 1.5 tonna elég rossz párosítás, mindegy (5s alatt van 100on, 94-ről).
Ja és az Opel korrózió védelem... Így télen elkezdett rügyezni a küszöb meg a sárvédő ív. Még jó, hogy fehér. Amúgy igazi redneck pimp módjára (komoly vectra B fanoknak üzenem: anyám jól van és szeret) lekentem RO50-el, másnap meg "Hammerite közvetlenül a rozsdára..." Na azóta nem újultak ki ezek a problémák.
Na mit is írjak még? Háát. 196km/h a vége az biztos.
Ha én vezetek mögöttem nem fér el még egy láb nélküli ember sem.
Nincs hásó fejtámla! Van viszont középen könyöklő! Ami szerintem vicc.
A csomagtartó elég tágas és jól pakolható, csak a csomagtérfedél karjai sok "értékes" helyet foglalnak, ha az ember igazán kockára rakná az autót!
Summa: nem ez lesz életem legjobb autója, bár tíz éve menő lettem volna vele, de egy nagyon hálás jószágot ismertem meg személyében, ami elég komfortosan elvisz A-ból B-be!
Update: kidobtam a gyári kazettásmagnót, és végre egy normális fejegység van benne. Ami meglepő, hogy kifejezetten jól szólnak a gyári hangszórók. Sajnos azt tapasztaltam, hogy első izzót nagyon macerás benne cserélni!
Hibalista
- Hátsó fékmunkahengerek, hűtőnél egy cső,4db izzítógyertya, torony gumi, 8 silent, indexkar(utólag tempomatosat rakattam bele, meg tempomatot ami szerintem 35e-ért nem volt drága)
Ide hordtam szervizbe
Hát nem tudom mi a címe pontosan, valahol a Pesti út végén, telefonszámot nem írok, de nagyon rendben van a figura. Az előbb felsoroltakat az indexkar kivételével 100 ezerért cserélte, úgy hogy olajat, légszűrőt, meg pollenszűrőt is rakott bele és le zöldkártyáztatta. Mind ezt 5 munkanap alatt. És lemosta a kocsit! Úgyhogy nálam jelest kap!
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 159000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Corolla | Következő autója? | passz, 2.0t Kappán gondolkodttam, de még nem akarok meghalni |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.7/10) |
