Faterverda
Szöveges ítélet
8 éves korában vettem meg előző gondos gazdájától aki 5 évig hajtotta.
A nálam eltöltött 3 év során idáig műszakilag semmi extra nem történt, szerintem ezek minden autónál előfordulhatnak. Az egyetlen dolog amit nem tudok megemészteni, hogy a garantáltan sérülésmentes autó spontán rohad.
Egyébként meg minden teszi a dolgát és a korábban kitűzött célt is teljesíti, miszerint viszonylag olcsón fenntartható. Az alakatrész árak tűrhetőek és bár sokan szídják ezt a motort, ha odafigyeltek rá és megadják a kellő odafigyelést és gondoskodást akkor bezony zokszó nélkül megy ki a világból is.
Mit értek kellő odafyigyelés alatt?
30.000. km-ként szívósor + EGR szelep tisztítás mert a szívóágba visszavezetett kipufogógázok lerakódásai szétzavarják a ménest és idővel hazavágják az egyébként igen drága EGR szelepet is.
10.000. max13.000.km-ként olajcsere (10W40). Nálam ez a szó megában foglalja minden szűrő cseréjét beleértve az üzemanyag szűrőét is. A magyarázat egyszerű. Az üa. szűrő minden csere alkalmával láthatóan retkes-dzsuvás, tehát koszolódik rendesen és igényli a cserét. Ha ezt nem tesszük meg akkor megy a retek az adagolóba ahol idővel galibát csinál és az nem filléres tétel. Annak ellenére tehát, hogy nem olcsó kúton tankolok az üzemanyag nem olyan tiszta mint amit az adagoló igényelne.
Néha érdemes az üzemanyag szűrőház alján levő vízleeresztő csavar kitekerésével kiengedni a ház alján gyűlő vizet, mert ha az rendszeresen eljut az adagolóig akkor csúnya bosszút áll majd ezért is.
Minden második olajcserénél érdemes kicselélni a résolaj csöveket is mert idővel elöregszik, elveszti rugalmasságát és ha ott levegősödik a rendszer akkor egyszercsak nem idul be az autó és az emberre ráhozza a frászt. Ráadásul az egész móka megvan 200 forintból.
Egyébként a motor nyomatékos, nyugodt karakterű és takarékos. Igaz nem egy erőművész, de azért ha kell előkaparható belőle a 100 darab ló.
A kényelemre nincs panasz, a belső tér jó anyagokból van felépítve, sok a plüss és a puha felület. A hátsó üléssorban is van bőven hely a fenőttek számára is.
A kombi csomagtartója hatalmas, ráadásul szerintem a kategória társakhoz mérten ennek a legszebb formája.
Hibalista
- - a legfájdalmasabb: izzítógyertya törés - - a legdrágább: klíma párologtató, klíma hűtőradiátor, szárítószűrő - - a legbosszantóbb: korrózió - - a legidegesítőbb: nyikorgó vezetőülés - - meg az egyéb kopó-fogyó dolgok: - - - első-hátsó futómű szilentek - - féktárcsák-betétek -
Ide hordtam szervizbe
a motorhoz egy szerelő nyúlt az bele is tört egy izzítógyertyát... XVIII.Üllői út, valami Opel gyorsszervíz a valaha volt Fórum mozi környékén.
Értékelése: 1
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 120000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 50000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Colt 1.6 --- micsoda Autó volt... | Következő autója? | Focus |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.6/10) |
