Éhes kis dög:)
Szöveges ítélet
1,5 éve vettem a kocsit, ugyanis az eddigi kedvencemet, F Astrácskát telibe kapta jobbról egy kedves kolléga aki nem ismerte a stop tábla fogalmát. Totálkár lett (mint utólag kiderült alig lett baja, de ezt már akkor tudtam meg mikor eladtam - máig is köszönöm Opel Maxabó, gyűlölöm őket..). 1hónapig kaptam bérautót a biztosítótól, így annyi időm volt nézelődni, mivel nagyon tetszett ezért a Vectrára esett a választás. Megnéztem jó párat, szörnyűek voltak.. Aztán mivel már szorított az idő, és munkához pedig kell a kocsi, így siettembe ezt sikerült megvennem. Csak este tudtam megnézni, így az utólag látható meghuzogatások nem látszottak rajta (azok is csak a motortérben árulkodtak kicsit). A próbraút se volt semmi, a tulaj épp elutazott így a szerelője mutatta meg a kocsit. Mentem egy kört, automata volt így nagyon fura volt, hát adtam neki egy padló gázt mit megy. Hát ment rendesen..:)
-Kérdezem szerelőt mi az a TC feliratú gomb.
-Válasz: a kipufogón állít, csendesebb lesz a kocsi.
Hát persze:D Aki nem tudná a kipörgésgátló kapcsolója, hogy hirtelen gáznál vizes úton is jól tapadjon..
Lényeg, hogy megvettem, mert azért tetszett.
Az átvételkor kicsit ideges voltam, hitelre vettem így visszatáncolni nem lehetett, a lufi lámpa meg kigyullad. Gondoltam remek, ez van. A kocsi átvételkor mocskos volt és természetesen olyan üres tankkal kaptam, hogy el is árulták nekem, hol a legközelebbi benzinkút, biztos eljussak oda is..
Szóval nem volt túl jó első benyomás. Aztán 1hónappal később mentem vele olaszországba. 5ember, 3 bicikli, 2 órási sátor, hálózsákok, 1heti ruha és kaja, miegymás. És elfért. Simán. Hoppá:D Aztán az autópályán a 180-at simán tartotta, letolt mindenkit, ha kellett 200-al is ment, mindeközben 8l felett nem evett, pedig a tetőn a 3bicikli aztán húzta a sok súllyal egyetemben..
És akkor szerettem meg igazán, mikor 130al haladva éreztem hogy egyre rázósabb az út. Gondolom ide rosszabb aszfalt jutott. Aztán már csak csak érdekelt mi ez az idegesítő rázkódás, megálltam benzinkútnál, ekkor láttam csak hogy a bal első keréken egy akkora dudor virít hogy csuda. Ekkor hálát adtam az Úrnak, hogy ez nem lett durr defekt, mert akkor kampec lett volna. Megmentett a kocsikám:)
Nyaralás után költöztem vele új lakásba, ekkor jöttem rá szintén, hogy ennek hatalmas raktere van, hihetetlenül sok minden belefért. Polcok, mikró, rengeteg ruha, pc stb stb..
Persze nem lehet minden csodaszép, mindennek meg van az ára. Ez pedig a fogyasztás. Mivel automata és 2000-res benzines így városban a 12l-ert gond nélkül megissza. A vicc az, hogy ha óvatosan megyek vele akkor ennyi a fogyasztás, ha tempósan akkor is..:) Az eddigi legdurvább fogyasztást 1hónapja mértem, 14,5l volt. Persze ebbe benne volt a hatalmas hóesés, latyak, lassú haladás városban stb.. szóval nem is csodálkoztam rajta különösebben.
Autópályán azért 8l-re le lehet vinni a mutatót tartós 180-as tempóval is.
Sajnos elég sok hiba volt a kocsival, a legelső még a vásárlás után jött ki, irtózatosan karrogott. Nem tudtam mi lehet, a szerelők a váltóra mutattak. Mondtam is hogy itt baj lesz, az drága mulatság. Szerencsére pár csavar lazult csak ki, így pár ezerből megoldódott.
De tavaly már volt sok minden cserélve. A lista lentebb látható, jó hosszú. Szerencsére olcsón meg lehet hozzá szerezni mindent, és egy kis ügyességgel otthon minden megvalósítható. Én még a vezérmű jeladót is gond nélkül ki tudtam cserélni. Pedig bontani kellett hozzá rendesen.
Talán e miatt szerettem meg igazán, mert bütykölöm mindig, belülről be is ledesítettem, mindig takarítgatom a motorteret, az alkatrészeket, amit tudok. Ettől érzem a sajátomnak.
Sajnos ez is opel, zabálja az olajat. Nem is annyira befele, inkább kifele küldi a szelepfedélél folydogál el. Már annyira, hogy 1000km-en 1l is eltűnik. hihetetlen mennyiség. Pedig minőségi Mobil 1-es olaj van benne. De ez már megoldás alatt lesz nemsokára :)
Szegényke 1éve szépséghibával van megáldva exemnek köszönhetően, sajnos a szűk helyen való parkolás nem tudását egy bal első meghúzással sikerült kifejeznie. Idén rendbe hozom már ezen hibát is. Már ha nem adom el..
Összességében egy szép, kényelmes, gyors és jó kocsi, csak sokat fogyaszt és eszi az olajat.
Nagyon gondolkozok egy szívó diesel-es kocsi vásárlásán, ami nem megy, de semmit se fogyaszt:)
Hibalista
- -Első kp zárak 2x cserélve (bontottra ezért ment újból gyorsan tönkre) - egyébként csak egy 100ft-os mikrókapcsolót kell kicserélni az egész szerkezetben, mert az adja meg magát. - - -DIM kijelző pixelhibásodik, 2x cserélve (bontottra ezért ment gyorsan tönkre) - az lcd kijelző csatlakozói oxidálódnak ezért nem kapnak jelet, ügyesebbek meg tudják javítani maguk is:) - - -Nyomatékváltó tömítés csere és csavarhúzás - - -Első lengéscsillapító rugó csere (4-be törtek, ezek a magyar utat iszonyatosak) - - -Vezérmű kábel csere - - -Alapjárati motor csere - - -Légtömegmérő csere - - -Lambda szonda csere - - -Vezérmű jeladó csere - - -Vízhőmérséklet jeladó csere - - -EGR szelep takarítva és lemezelve (tipikus opel hiba az Egr és az agr szelep, alapjáraton és motorféknél visszaküldi a kipufogógáz egy részét újabb égésre a motorba, csak rengeteg kormot is visz magával így gyorsan eltömődik, ha lelemezeljük megoldódik a probléma:) ) - - -Pillangószelep takarítva - - -Most lesz szelepfedél tömítés csere, mert már engedi az olajat rendesen, aztán hátsó szilenteket is cseréltetek mert zörögnek
Ide hordtam szervizbe
Domonkos Attila, olcsó, precíz, nagyon ért hozzá, egy hibája van, nincs sok ideje:)
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 136000 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 11 l |
Előző autója? | Astra F | Következő autója? | SzívóDiesel |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.8/10) |
