Egy optimális, nem hivalkodó gép
Szöveges ítélet
Az autót egy F astra után vettem, azzal az volt a bajom hogy 75 vérszegény ló (1.6 8v)volt benne. Így hát használtautón a minimális kövtelmény az 1.8-as 16 szelepes motor volt.
Egy kereskedésben találtam rá véletlenül a kocsira, nagyon megtetszett belülről, kívülről egyaránt, állítólag csak 88ezer kilométer volt benne. Egész jól felszerelt, tulajdonképpen csak a tempomat meg a bőrrel járó extrák hiányoznak. Kiváló dolog az automata klíma (télen nyáron), a gyári xenon lámpa.
Ami nagyon nem tetszik hogy szinte semmilyen tárolórekesz nincs benne. Van 2 oldalzseb a 2 ajtón egy egész tűrhető méretű kesztyűtartó, meg a tükör felett egy szük napszemüvegtartó. De mondjuk egy telefont sehova se lehet letenni. Viszont van 2 pohártartó, amit még sose használtam. ülések kényelmesek, sajnos a vezetőoldali már nyüsszög rossz úton.
Menetteljesítmények nekem megfelelőek, nyilván nem egy versenygép a maga 125 lóerejével és 170 Nm-ével de azért lehet vele lépkedni. Ezzel szemben városban simán eljárkálok vele 9 literrel, országúton meg 7-8literből elvan.
Alkatrészárak nem vészesek, de azért nem az astra árában vannak, miden egy picit drágább. Futóműve kényelmesre hangolt, de meglepően jókat lehet vele kanyarodni, a fékek (elöl-hátul tárcsa) kiválóak, az ABS is nagyon jó, ha megy. Mert ez egy sarokpontja a kocsinak. Szervíz szerint a vezérlőelektronikát kéne kicserélni 1-2-300ezerért, szerintem meg jó ez így. Néha megy néha nem. Ez valamiféle típushiba ahogy ovasgattam a fórumokat. Negatívumként ezt tudnám felsorakoztatni. A többi probléma meg a jó magyar használtautó-kereskedési morálnak tudható be. (törött volt az eleje, megcsinálták kívülről szépnek, de pl. a klímaventillátor nem működött, mert hozzáért egy vas).
Mindazonáltal egy elég jó, kényelmes takarékos és nem túl drágán fenntartható autó. Országúton nagyon elemében van, az úthibákat azért annyira nem szereti, de hát melyik autó csipázza. Elég nagy csomagtartója van, de csak literre, mert egy 55cm-es tv-t dobozostúl már csak ülésen lehet szállítani. Nyilávn az 5ajtós jobb választás.
Kuplungot kellett volna rajta cserélni, ami igen borsos áron mértek volna, így megváltam tőle. Az irreálisan drága (a töbi alkatrészhez képest mindenképpen) 200-250 körül állt volna meg munkadíjjal együtt.
Hibalista
- Benzin nyomástartószelep (bontó 15ezer) - benzinszűrőház kiugrik a helyéről évente (szerintem egyedi hiba, kis kézügyességgel 20 perc alatt orovosolható) - Hűtőrendszerben az érzékelők (45ezer)
Ide hordtam szervizbe
Autógamm a Nagykőrősi úton Zseniális
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 88000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 25000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Astra 1.6 | Következő autója? | Fiat Bravo 1.4 t-jet |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.7/10) |
