Böszme nagy kényelmes és formás családi bálna...
Szöveges ítélet
Egy igazi családi kombi.Ez volt a cél.Mivel megszületett második gyerkőcöm is, felhagytam az autók építésével, tuningolásával.V.mi megváltozott belül.Tovább kell lépni.Ezért eladó sorba került a család 9 éves F Astrája, ami 70e.km-n keresztül tette a dolgát, gond nélkül.1.6 16V ECOTEC volt, és a hírekkel ellentétben nem volt vele probléma.V.ki 1X felhívott mikor árultam, hogy Ő AZT hallotta, hogy a 16V motorokkal sok a probléma.Ezen jót mosolyogta
m.Kérdésemre, hogy mégis mijarák az, nem tudott konkrét, elfogadható magyarázatot adni.Alapból is m@rhaságot mondott. Az ECOTEC mociknak egy rákfenéje van, az pedig az AGR v. EGR szelep.Ez hivatott a környezetszennyezés csökkentésének érdekében visszavezetni részterheléskor (gázadás) a kipufogógáz egy részét a szívótorokba.Ilyenkor érezhetően elmegy néhány LE a motorból, de magasabb fordulaton szerencsére zárva van.Ott az ECO motor dolgozik ahogy kell.
Szóval ez a szelep szokott lekormolódni, és olyankor furi dolgokat tud művelni az alapjárat.Főleg nincs.Célszerű adni neki egy esélyt, és kitakarítani.Ha nem jött be, azt úgy is észre fogjuk venni, mert továbbra is világít a motorkontroll lámpa, aztán ha elég hozzáértőek vagyunk, otthon egy irodai gémkapocs segítségével ki tudjuk villogtatni a hibakódot, ami 1405 lesz.Na akkor kell kicserélni.Amúgy az ára attól függ, mennyi ideig akarjuk megtartani hőn szeretett Opelünket.ha rövid ideig, célszerű utángyártottat venni, ami 22500ft környéke.Ha sokáig még, akkor csak gyárit.Na az 40e. környékén mozog.De legalább tuti jó.talán még gari is jár hozzá.
Ennyit a problémás 16V motorokról.
Amúgy a C20XE-vel nincs ilyen gond. :D
Szóval kellett egy családi kombi.Mivel 1.6-os volt az előd,LE-k szempontjából annál kisebb nem jöhetett számításba.Szemezgettem is egy Irmscher Astra F Caravannal.2.0 150LE, klíma, kombi.......jó lesz.Meg is beszéltem egy időpontot az eladóval, aztán megláttam teljesen véletlenül egy autóker.ben a Vectrát.Éppen egy Omegát néztem, de olyan borsos ára volt, hogy nekem magas volt.Inkább már indultam volna hazafelé.
Aztán megláttam.Mondom, adok neki egy esélyt.Nézegettem.Padlizsánlila.Nem annyira tetszik, de egynek jó.Úgy sem rohangál túl sok belőle ilyen színnel.CDX felszereltség, ergo a klíma digitális.Egyben van a belseje.Nem volt törve.Egyre inkább éreztem, hogy kell ez a gép.Aztán megláttam az árát is, és már intettem is az eladónak, hogy legyen kedves kinyitni, és beindítani.
A motor kicsit hangosan indult, a hidrotőkék jelezték, hogy régen volt beindítva és előző tulaja a gyári olajat tette bele, ami egy nagy rakás&@{łŁ$ߤ, de másra nem jó.
Jó helyen fogott a kuplungja, egyben volt a gép.tettem egy óvatos megjegyzést az árát illetőleg, de már kaptam is a kedvező visszajelzést.Mivel Astrám ára már a számlámon volt, fel is vettem gyorsan, aztán ki is fizettem a Vekit.Az egész nem volt több, 1.5 óránál.
Azután jöttek a szokásos dolgok.A vezérléscserét egy ismerős csinálta egy márkaker.ben.Ott szépen át is nézték az autót és csináltak egy hibalistát, no meg egy árajánlatot.Amit nagyon szépen megköszöntem, aztán mivel végre ráért a hawer szerelő, vittem is hozzá, és mindent megcsináltattam a hibalista alapján.Szerencsére az előző tulaj még a kuplungot is kicserélte, mielőtt a bank elvette tőle az autót, így megúsztam egy cirka 70e.ft-os kiadást.Feltöltettem a klímát, és azóta használom a gépet.Nagyon jó, stabil, kényelmes, biztonságos autó.Nem érzékeny az oldalszélre, a motorja lehetőségeihez mérten jól mozgatja az 1430kg-os kasztnit.
A váltóáttét elég hosszú, (F18WR) így a fogyasztása is kedvezően alakul.Idáig a csúcs városban 9.2L/100km.Amúgy 8-8.5L-rel eljárok.Nem kell a halálba pörgetni, hogy haladjunk, a nyomatéknak köszönhetően.
Jók a fékek, hatásosak, jól lassítják az autót.Talán az ABS kicsit hamar szól bele a dologba.Az ASR kikapcsolható, ami kicsit nehezebb terepen igen jól jött már 1X-2X.
Van tekintélye az úton, nem kell éhen halnom egy-egy kapaszkodósávból történő besorolásnál.Az Astrát már az utóbbi időben semmibe nézték a népek.Ezzel nincs ilyen gond.
Sok praktikus rekesz, miegymás van benne, családos embernek kitűnő választás egy ilyen gép.De semmiképpen sem 1.6-os motorral.
A dieselektől tartottam.Jó, meg klafa dolog a 6-7L-es fogyi,de egy olyan motor már az Isten se tudja, hanyadik motorgenerálon esett már át, nem egy jó alternatíva.Nem beszélve arról, hogy ha pl. az elektromos adagoló elektronikája behal.Akkor aztán lehet kapkodni, meg főleg csengetni a 2K-t érte, ha egyáltalán van bontva.Az új ára horror.Sztem nem ér annyival többet egy Diesel model.Jó dolog még a 2.2-es benzinesben is, mert nem rossz konstrukció.A 2.5V6-tól óvva intettek.A 3.0 Irmscher pedig itthon ismeretlen fogalom.
Én benzines párti vagyok.Soha nem lesz Diesel verdám.Annyit nem használom.
Aki ilyet szeretne venni, csak ajánlani tudom, mert a fentebb leírt dolgokon kívül még az szól mellette, hogy nagyon alacsonyak az alkatrészárai a többi autóhoz mérten, olcsón fentartható, nagy és kényelmes, megbízható autó.
Néha unom magam vezetés közben, annyira nem kell tornázni vele.Megy, halad, fékez, teszi dolgát.Slusszpassz.....
Közben eltelt 10e.km viszonylagosan gond nélkül.Vagyis mégis.Elhalálozott a lambda szonda ami Opeléknél kopóalkatrész, aztán az alapjárati léptetőmotor okozott némi fejfájást, ill. egy nagyon kellemetlen elektromos rövidzár, amit nagyon nehéz volt megtalálni.De végül hála az Opelklubbos baráti társaság ampervadász emberének, csak sikerült.
Viszont ez sajnos pont volt az Í-re.Több dolog szólt amellett, hogy a verda eladósorba kerül.A feleségem az F Astra után ezt az autót főleg a méretei miatt, nem tudta megszokni, és ezért nem is szerette, később pedig nem is akarta vezetni.
Mivel prémiumkategória volt a maga idejében, ezért az alkatrészárak is v.hol ott maradtak, csak a Vectra fénye kopott meg menet közben.V.hol 5 éves koráig ez is autó.De utána már sajnos az évek múlásával eljár felette az idő.
Mivel főleg használni, és nem folyamatosan életben tartani volt a célom, ezért úgy döntöttem, hogy a béke és a márkahűség érdekében inkább viszacserélem egy kisebb méretű, olcsóbban üzemben tartható Astrára. A téli fogyasztását még a legkímélőbb használat mellett sem tudtam leküzdeni 10L alá, de mivel csillaggarázsban állt a lelkem ,így ezt nem is rovom fel neki.
Mindenesetre arra, amire én használtam, ez az autó NEM alkalmas.Város, rövidtávok, ill. olykor némi hosszútáv, de az max. 50km.
Hibalista
- Megvételkor, kipufftorok (szériahiba), hátsó lengőkarszilentek, első/hátsó főtengelyszimering, szelepdekli tömítés, komplett vezérlés, klíma javítása (csak feltöltése szerencsére), néhány műszerfalizzó, ilyesmi apró csacskaságok.
-
- Később lambdaszonda, alapjárati léptetőmotor majd az injektorhídon futó kábelkötegben némi szigetelő elöregedésnek köszönhető rövidzár.
Ide hordtam szervizbe
Ismerős.Megbízható, pontos, és ami a lényeg, hozzáértő.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Szerénységem. :))
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 159000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Astra | Következő autója? | Opel...vissza a gyökerekhez. |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.3/10) |
