Bárcsak apámra hallgattam volna!!!
Szöveges ítélet
Vérbeli Opelesnek vallottam magam, más márkájú autó megvásárlása meg sem fordult a fejemben. Elsősorban anyagi okok miatt választottam a B Vectrát, bár nem tagadom tetszett is a külseje. Nagy szerelemmel indult a mi kis kapcsolatunk, de az eladás után már nem hullajtottam érte könnyeket, inkább egyfajta boldogságot éreztem, megkönnyebbülést abban a pillanatban ahogy elvitték. Mindenképp szeretném kihangsúlyozni, hogy még a széltől is óvtam az autómat, garázsban tartottam, finoman bántam a gázpedállal, ami azért nem olyan egyszerű egy 1,6os kombi Vectra esetében, mert elég lomha. GL típus volt, nagyon rövid váltóval, pályán 100-as tempónál közel 3000-et forgott, nem csoda, hogy még ott sem tudtam a fogyasztását 9,5-10 liter alá levinni. Ha egy kicsit jobban odaléptem neki, a benzin fogyasztása nem igazán változott, viszont sokkal több olajat evett. Mikor megvásároltam az olajfolyás még nem volt kialakulva a motortérben, de még ennek ellenére is 1000 kilóméterenként rátöltöttem 1 litert. A későbbiekben ez a szintű olajfogyasztás csak növekedett.
Egy kisebb vagyont ráköltöttem a futóművére, pedig nem földutakon használtam. Két körben gyakorlatilag a lengőkarok kivételével mindent kicseréltettem benne, kivéve a hátsó lengéscsillapítókat, ugyan is olyan szinten elvolt rohadva a hátsó két torony, hogy inkább lemondtam a cseréjükről, és elviseltem a folyamatos kopogást és csillapítatlanságot. Ennek ellenére az eladás pillanatában is komoly hibákkal küzdött a futómű. A kocsi abszolút sérülésmentes volt, nem egy korábbi karambol utóhatása a tornyok rohadása.
Mikor megvettem már akkor tudatában voltan annak, hogy a tárcsákat, betéteket elöl-hátul cserélnem kell. Megtörtént a csere de sokat nem változtatott a fékhatáson.
Kuplung és kinyomó szerkezet cseréje.
A klímakompresszorom a nyár legmelegebb napjaiban felmondta a szolgálatot. Elszaladtam egy klímáshoz, abszolút korrektek voltak, ők lebeszéltek a javításáról, cseréről.
Ami műanyag az utastérben található az mind nyikorgott, recsegett. Borzasztó zavaró volt.
A csomagtartó méretére nem lehet panasz, hatalmas a hely. A külseje és még egyes belső elemei az autónak még mai szemmel is kimondottan tetszetősek. Az enyém elég jól felszerelt volt a korához képest (pl:multikormány) de valójában semmi extra. Nem egy komoly autó benyomását keltette. A kocsi egészének a minősége elég alacsony, annak ellenére hogy ugyebár ez volt majdnem az Opel "csúcs" a 90es években.
Egyáltalán nem bíztam meg benne, még egy balatoni út során is sokszor megfordult a fejembe, hogy vajon most miért hagy az út szélén?
Összefoglalva bánom már, hogy a Vectra mellett döntöttem, és szegény kis F Astrámat eladtam. De leginkább azt bánom, hogy ezek után rá sem merek nézni az Opelekre. A leendő Vectra tulajdonosoknak csak annyit szeretnék üzenni, hogy 1,6 GL-t felejtsék el. Inkább vegyenek egy jól bejáratott F Astrát, és könnyebb lesz az életük.
A kocsit 2010 őszén vásároltam 700.000 forintért, három évig használtam, ezalatt az idő alatt a kötelező szervízelésekkel együtt még ugyan ennyit ráköltöttem. Pár hete adtam el 400.00 forintért. De hát ennyi az ára, hihetetlen értékromlás, borzasztó nagy bukás :) belegondolni is fáj.
Édesapámnak volt egy ilyen Vectrája. Ö szeretett volna lebeszélni erről a típusról. Nem hallgattam rá. Megbántam!!!
Hibalista
- 3 év alatt az AC pumpa kétszer, önindító, kuplung, futóművön mindíg volt mit csinálni, olajfolyás a szelepfedél tömítésnél, illetve a hengerfejnél, klíma kompresszor, elektromos ablakemelő motor (bal első), generátor (töltés jelző lámpa random felvillanásai)
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 185000 |
Megbízhatóság | (3) | Vezetett km | 50000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | Astra F | Következő autója? | Golf V |
Ennyire szerette | (2) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (5.2/10) |
