Bamba Teve
Szöveges ítélet
Még most is jólesik ránézni ha tiszta, pedig nem mai darab. Gondoltam sötétzöld az szép elegáns szín, csak két baj van vele: addig szép míg makulátlanul tiszta, másrészt ettől még nem lett Jaguár, és tudjuk az Opel nem kifejezetten presztízsautó.
Mondanám hogy majd hozzáöregszem ha addigra nem rohadna ki alólam, de mostmár látom hogy tíz évvel később is ráértem volna ilyen "nagypapás" autót venni. (most 42 vagyok)
Családi autónak elmegy, a csomagtartó elég, a két gyerek is lazán elvan hátul. Nem fáj a hátam ha egy hosszab út után kiszállok,de a magas üléspozíciót a mai napig nem tudtam megszokni. A kocsis a bakon érezhette így magát. Ráncfelvarrás svábosan: végy egy nagyobb kereket, majd pakolj a járgányra két küszöbspoilert, és a lökhárítókat húzd lejjebb. Kész! De legalább a fekvőrendőrökön nem akad fel.
A színezett lökhárító nagy találmány, állandóan javítgathatom a glazúrokat a belvárosi parkolgatás miatt. A lakkréteg mikronnyi a legvékonyabb karcolásra is előbukkan a fehér alapozás.
A motor igazi kompromisszum magyar módra, nem lett volna szabad 1,6-os motort tenni ekkora ólhoz. A 150Nm de a 100 ló is kevés. A fék viszont OK! mert azt gondolom a kétliteres motorhoz tervezték a "firccek." Városban döglött ha kettes fölé váltok, de akkor meg olyan hangos hogy nem értjük egymás szavát. (Az "A" Vectrámnak jobb volt a hangszigetelése) Pörgetve megindul, de hamar kifogy a szuszból. Már kezdem érteni mért mondták hogy városi forgalomba 16 szelepes nem való. A gázpedál lenyomása után mintha gondolkozna (számolgatna?) egy kicsit. Ehhez képest a fogyasztás bő két literrel több mint a régi 8 szelepes 1,6-os A Vectra volt. 10 alá csak országúti finomkodós pedálsimogatással lehet játszani.
Autópálya? Valamivel jobb 120 fölött életre kel, és úgy 155-ig egész virgonc. Micsoda "tág" intervallum. Aztán 160-180-ig szép méltóságteljesen tovább gyorsul. Gyári adat: 195. Soha nem tudta. Na jó az érdi emelkedőn lefelé, de akkor már minek.
Mindegy a nejem még használja egy darabig ő elvan vele, nem kenyere a száguldozás. Eladni úgysem érdemes, hat év alatt 4,8M-ról 1,7-re ment le az értéke. Na jó tudtam hogy az autó nem jó "biznisz" de ha megnézek egy hasonló korú Mazda 6-ot majdnem a dupláját éri.
Aki az autót arra használja hogy eljusson vele A-ból B-be az vegyen Vectrát! A legkevesebb érzelmi kilengés nélkül megteheti vele az utat, aki ennél többre vágyik, szerintem vegyen bármit, csak ne O-val kezdődjön.
Mindenesetre az olajszintet 1500-ként nem árt ellenőrizni, addig legalább mozog az ember és nem alszik el.
Hibalista
- bal első motortartóbak 16000.-
- silent blokk (hátul)
- klíma csővezetékek csere+töltögetések összesen kb: 85 000.-
- ...eddig
- itt jegyezném meg hogy hihetetlen hogy a vezérműszíj csere 70 000.-be került a vezetőgörgők kötelező cseréje miatt!! elképesztő!
Ide hordtam szervizbe
Opel Szuna Szfehérvár, csak kötelezőre hordtam
nem engedtek a kocsihoz,
messziről láttam (ablakon át) kb 20 percet foglalkozatak vele, majd szerintem egy olajcseréért és kb 3 perces átvizsgálásért 24 000.- t számláztak
amíg nem muszáj nem viszem szervízbe, csak azt nézik hogy lehet lehúzni az embert! Inkább magam cserélek olajat.
Értékelése: 2
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 7 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 86000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 11 l |
Előző autója? | Vectra A | Következő autója? | Subaru Impreza, Alfa156 vagy GT, esetleg Seat Leon |
Ennyire szerette | (3) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.5/10) |
