Az öreg szedán, és ami mögötte van
Szöveges ítélet
Hol is kezdjem? :)
Első autóm egy 1992-es F Astra volt az alap 1.4 60LE-vel full fapad (se szervó, se ABS, se klíma, se elektromos ablak), amit 2015-ben vettem meg. Nem kellett volna, úgyhogy rá 1 évre, 2016. júniusában vettem meg a mostani autómat.
Ő egy 2001-es gyártású Opel Vectra B 1.6 16 szelepes benzines motorral (101 LE), Elegance felszereltséggel, röviden: klíma, el. ablakok elől, ABS, digitklíma, 4 lufi, úgy a kötelező minimum. Első(!) tulajdonostól, vezetett szervízkönyv, gyönyörű állapot, nem is kellett több :)
na, de hogy "népítéljek" is: egyszerre szeretem és nem az autót.
Mit szeretek benne:
- a formája. Én nagy szedán-fanatikus vagyok és szerintem erősen benne van a top 3-ban a formája az összes Opel közül. Imádok ránézni, parkolás után MINDIG visszanézek rá. Jó kiállása van szerintem így 2018-ban is.
- kényelmes, legalábbis nekem, nincs sok oldaltartásuk, de hosszabb távon sem cipőkanállal szedtek ki belőle.
- az 1.6-os motor nem egy vadállat, de kényelmesen mozgatja a kasztnit, jól megpakolva vagy több személlyel azért már érezni a kakaó hiányát.
- helykínálat: hátsó sorban sem kell nyomorogni, oké, nem lehet táncolni benne, de még senki nem panaszkodott. Csomagtartó jó nagy, mai autók némelyike megirigyelhetné az 500 liternyi helyet.
Amit NEM szeretek benne:
- futómű: kicsit imbolygós, sportos kanyarodásra nem való, de nem is erre találták ki ezt az autót, aki ilyenre vágyik, vegyen i500-at (ha talál)
- karosszéria: hát igen, mint mindegyik régebbi Opel-t, ezt is szereti a rozsda eszegetni, főleg ajtók alja, küszöbök, sárvédő ívek hajlamosak rá. Vásárláskor nagyon alaposan át kell nézni az egész karosszériát.
- váltókar: a mérete még nem is lenne rossz, de kicsit hosszú úton jár, gyors váltogatásokra nem igazán alkalmas.
Röviden ennyi. Még a jövőben talán folytatom a történetet. Még marad egy pár évig. Talán :P
Hibalista
- A kötelezőkön túl: - 2016: klíma engedte a gáz, csőcsere, töltések ~60-70ezer - 2017: ECU és akksi tökrement egy kedves nyest által, ~160ezer, karosszériázás (jobb oldali ajtók, hátsó sárvédő ívek) ~60ezer, első fék felújítása (tárcsa + betét) ~50ezer - 2018: eddig kormánymű felújítás ~160ezer
Ide hordtam szervizbe
Gemenc Autóház DunaföldvárNem a legolcsóbb szerviz, de mindig lelkiismeretesen javították.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 240000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Astra F 1992. 1.4 60LE | Következő autója? | Vectra C |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.8/10) |
