A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Opel » Vectra (1995-2002)

Vectra 1,7 td 

Az ítélet értékelése
4,0(1 db)

Az elnyűhetetlen igásló

Szöveges ítélet

A történet, ott kezdődött, mikor kiütötték alólam a Calibrát (országúti ragadozó címmel szerepel itt), azt imádtam, kellett helyette valami, ami keveset eszik, olcsó üzemeltetni, kényelmes és Opel. Astrát nem akartam mert féltem a hátsó futóművétől, az Omega már túl nagy meg sokat is eszik, Vectrában gondolkoztam, de csak az A és a C Vectra volt a szemeim előtt, aztán beugrott, hogy van az a fajta amelyiknek a visszapillantója egyben van a motorháztetővel, elkezdtem, keresgélni, az Isuzu motorról csak jót hallottam, gondoltam megpróbálom, 1-2 évig kihúzom vele aztán eladom, hát 8 lett belőle... A pénzemből csak a kínálat alját tudtam nézegetni (akkor 1 milliónál kezdődtek), de kellett valami mert hosszú utakra jártam. 240km mentem, hogy megnézzem ezt, jónak láttam, megvettem, mentem vagy 100 km-t mire elkezdtem érezni az autót addig olyan idegennek tűnt, persze a Calibra után ez egy teljesen más világ, az ülések a nyomába se érnek, a Calibra gyári Recaroinak, a kormány a futómű megint más. De a fogyasztás kárpótol mindenért. Vétel után elvittem az Opelhoz átnézetni, azt mondták rendben van de a km futás az "lájtos duplája" nem lepődtem meg.. Kb 1 év múlva egy hosszabb útra indulva, egy szép esős napon egy hosszú jobbos kanyarban, az autó segge megindult jobbra, pedig elől hajt, mindegy sikerült visszahoznom, majd mikor fellélegeztem, akkor meg balra, na ott már nem tudtam mit tenni, fordultam vagy 140 fokot aztán letámasztottam az árokba. Szerencsére jött egy teherautós aki kihúzott, semmi nem sérült az autón, csak az első lökhárító karcolódott meg, de az annyira, hogy igencsak fényezés után kiáltott. 5 percnél tovább nem voltam ott, de az idő alatt, 3 autó ugyan ott csúszott meg, ugyan úgy mint én, az egyik piruettezése közben, majdnem elvitte az autóm hátulját, a másik meg dobott egy 180 fokot és elindult vissza. 2 óra múlva mentem vissza ott, akkorra már felszáradt, és kiderült, hogy a traktorok felhordták a sárga agyagos talajt, na ez okozta a káoszt. Ez után elvittem szerelőhöz, nézze át a futóművet, nem-e lett baja. Kiderült miért nem tudtam vissza hozni, lógott mindene. Csapágyak, szilentek, fékek, lengéscsillapítók (még a gyári volt benne pedig több mint 200at futott már akkor) fel lett újítva az egész futómű, meg akkor már legyen olaj, és vezérlés csere is, lassan úgy is esedékes, én meg nem akartam havonta szerelőhöz járni. De egy hét múlva észre vettem, hogy valami folyik, mert víz van a kocsi alatt, hát a vízpumpa nem lett cserélve (mert spórolni akartam) az adta meg magát, na akkor orvosolva lett a hibám. 2 hét múlva egy 450km-es út 1/3 ánál járhattam mikor egy kamion felcsapott egy kavicsot, szélvédőn nem láttam semmit, nem is aggódtam. Odaértem, kivettem a cuccomat a csomagtartóból, és az autó elejéhez érve megint víztócsát láttam, reggel már nem is tudtam vele menni, mert elfolyt a víz. Megint szerelő, kiderült, hogy a kavics a hűtőmet kapta el, 8 cellát vágott gatyára, javíthatatlan, mert melegedne, maradt a csere. Ez a hónap 280-ba fájt, mindennel együtt, valamiért nem szerettem annyira. Ezután következett, 3 hibamentesnek hazudott év, mert csak 4x hagyott az út szélén, ebből 3x azért mert nem tankoltam, 1x azért mert a legközelebbi falutól 20km-re megálltam pihenni, és az akksi soha többet, nem akart dolgozni, állítólag ilyenek a Bosch akksik, ismerősöm a pirosnál állította le, és utána nem indult. Na gyorsan vettem bele zsír új Jászplasztikot, kár volt, egy évet bírt, akkor döntöttem a varta mellett, na az már jó volt, azzal is adtam el. Aztán szintén hosszabb útra mentem vele de 50 km után vissza fordultam, mert tűnt belőle a víz, hengerfejes lett, de haza vitt. Vettem egy jobb kormányost, abból vettük ki a hengerfejet. Meg akkor már éltem a lehetőséggel, és átraktam a plüss kárpitokat, mert egy istenért nem tudtam meg barátkozni azzal a puritán zsákszövet kárpittal ami gyárilag volt benne, meg vettem bele könyöklős középkonzolt, ha már lúd legyen kövér, de mindenképpen megérte a komfortérzet miatt. Ekkor már 5 éve volt nálam az autó. Egyszer, megálltam ellenőrizni a gumikat, mikor indítottam volna azt hittem diszkóban vagyok, minden villogott, meg vibrált, be kellett tolni. Irány a szerelő, a generátorban, az egyenirányító híd ment el az örök villamos mezőkre. Ez a művelet, 38500ft-ba fájt, 500 volt az alkatrész, 8000 a bontott km óra, mert a váltóáram megölte, 30000 meg a gyorshajtási bírság a km óra miatt. Ezután már minden évben kijött valami, önindító generátor, adagoló, turbó, de ezek mind benne voltak a donorautóba, szerencsére nem kellett megvenni őket, így már vissza is hozta az árát. Turbot kellett vennem megint de az már a szerelő hibája volt, többet nem is vittem hozzá. Egyszer bal első ajtót kellett cserélnem, mert szegény már halmozottan hátrányos helyzetű volt, az ajtó határoló kitört én meg izomból csuktam be az ajtót, ki is lyukasztotta, de az a pukli annyira nem is zavart, csak az elektromos ablakemelő sem akart normálisan működni, szétszedtem láttam, hogy elnyírta a popszegecset!! kicseréltem bronzra, ezt már csak nem nyírja el. Bár elnyírta volna.. Mert a hiba oka az volt, hogy a sínből kiesett a filc, azért mozgott az ablak, azért nyírta el a szegecset, a bronz szegecs masszív volt, így meg szépen az ajtót feszegette, és az adta meg magát, kitört belőle egy kis darab, próbáltam csavart bele tenni nagyobb alátéttel, de így meg a felső holtpontot nem érte el, és ha riasztóval zártam, ezt érezte a komfortelektronika (96-os alap vectrában) és mindig lehúzta az ablakot, biztos azt hitte oda szorult a kutya feje. Hát vettem bele egy bontott ajtót, ugyan azzal a színkóddal, mert olcsóbb volt mintha bele tettem volna jobb kormányosét, és lefényeztettem volna.
Akkor most úgy általánosságban az autóról. A külsőről nem érdemes sokat beszélni, mert valakinek tetszik valakinek nem. Szerintem szép formája van, viszonylag modernnek is hat, laikus meg nem mondja, hogy ezek 96-os autók, sőt azt hinni, hogy az Insignia a közvetlen utódja, bár az a c Vectra formavilágának kivűlállósága miatt van. Áramvonalas, bemutatásakor, a világ leg kissebb légellenállású középkategóriása volt 0,30-as értékkel a Calibra 0,26 a Lamborghini Murcielago 0,33 ezt csak érdekességként írtam.
A belső: el lehet benne férni bár 5 személynek már kicsit szűkös, hosszú távon pláne, utáltam, ha a hátul ölő térde maszírozza a vesémet, nem vagyok magas, csak mindig trógereket ültettem hátra. De álló helyzetben, egy férfi és egy nő nagyon kényelmesen el tud lenni a hátsó ülésen... Öcsémnek ugyan ilyen autója volt, ő nem vesz többé Opelt, mert ő mellé nyúlt az Isuzuval, 198 magas de azt mondja nem volt még ilyen kényelmes, és stabil autója mint a Vectra. (most audival jár)
Komfort: Aki ilyet vesz és véletlenül a szövetkárpit van benne, akkor keressen egy plüsst, mert megéri!! A könyöklő megint csak. A műszerfalat megérinteni érdekes módon kellemesebb, mint sok mai autóban. A felszereltségére sem lehet panasz, bár az enyémben nem volt klíma, de nem is hiányzott annyira, jobban örültem volna a hátsó elektromos ablakoknak. Elől ez persze majdnem mindbe benne van komfort elektonikával ami lezárásnál felhúzza az ablakokat (a 2007-es SAAB 9-5 Vectorba ezt nem tették bele biztonsági okokra hivatkozva).
Összegzés: Hihetetlen, de megszerettem.. Brutális fogyasztás.. volt, hogy vegyesbe 4,2 őt hoztam, prémium üzemanyaggal!!! mert attól jobban ment és a műszerfal sem zörgött annyira, meg kevesebbet is evett, hosszútávon 130 km alatt nem evett meg 5 litert, persze volt 6,5 liter is döglött turbóval, dugóban, pesten. A futómű és kormány elég visszajelzést ad, nem sportos de élvezetes vezetni azt a 82 lóerőt, tényleg nagyon kellemes. A futómű egyszerű mint a faék, 8 év alatt egyszer kellett felújítani, még az elején utána hozzá se kellett nyúlni, a fék szintén ugyan ez. Sok mindent kicseréltem rajta, de 8 évig hajtottam, 165000 km-t tettem bele, volt, hogy munkásautó volt, voltam vele hegyen völgyön hóban sárban, egyszer akadtam el vele, de akkor küszöbig ért a víz, az ablakon kellett kiugranom, meg vissza mikor jött a segítség. mindent kibír, gombokból javíttatható, de egy ügyesebb kezű gyors és gépírónő otthon javíthatja egy csavarhúzóval, meg egy villáskulccsal. Ha nem lett volna lehetőségem beleülni egy SAAB-ba ami álmaim autója, még mindig meglenne, inkább toldozgatnám, foltozgatnám, de nem adtam volna el. Olcsón fenntartható, csak normális szerelőt kell találni aki akar is foglalkozni a munkájával, nem csak egy olajcserélő kisiparos.. Ezt pedig már nagyon nehéz.. A rohadástól sem kell félni, nekem csak 6 év után kezdett el felhólyagosodni a kerékjárati ív, bár előtte lehetett megcsinálva ahogy megvettem, mert amikor én csináltattam sok gitt került elő a festék alól, erre azért érdemes odafigyelni.

Hibalista

- Adagoló, turbo, generátor, önindító

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1996
Kényelem (8) Használati időtartam 8 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 123000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 165000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Calibra Következő autója? 9-5 Vector
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Opel Vectra 1995

További ítéletek (291 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)